je to tak, že krokový motorek pohybuje klapkou. Když je motor studený, tak ji otevře a když se motor ohřeje, tak ji zavře (samozřejmě ne uplně). Můžeš si to představit tak, že z jedné strany ke klapce vede lanko od plynu, kterým jí pohybuješ ty a z druhé strany je krokáč, který jak se otáčí, tak z něj vyjíždí taková packa a ta klapku přizvedává.
špatná funkčnost motorku se může projevit několika způsoby:
1, je zasunutý a nefunguje - motor za studena chcípá, hůř startuje.
2, je vysunutý a nefunguje - a studena OK, po ohřátí má vysoké otáčky
3, občas funguje, občas se trochu posune tam nebo zpátky - dělá to na střídačku oboje, co v předchozích bodech...
Jak zkontrolovat motorek? No, sundej z příruby přívod sání, abys viděl na klapku, koukej do motoru a zapni elektriku. Jestli nemáš strach, že ti tam vletí moucha nebo spadne šroubek, tak nastartuj...
Jen nevim, jestli teď, když je teplo, uvidíš motorek v činnosti.
já už mám el. plyn, takže ti víc neporadím. Mechanický plyn s krokáčem jsem měl na oktávce a předtim na favoritu. Takže tam jsem řešil podobné věci, a toto vychází z mých vzpomínek...