Vařím pouze na dálnici

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Vařím pouze na dálnici

Poslaťod Rope » Štv 4. Aug 2011, 20:10

Setkal jsem se s tím že vaření mělo příčinu ve vadném víčku na chladiči resp vyrovnávací nádržce.
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Obrázok užívateľa
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5638
Registrovaný: Pon 1. Máj 2006, 17:58
Bydlisko: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Re: Vařím pouze na dálnici

Poslaťod frgy » Sob 6. Aug 2011, 17:30

Silenoz píše:Tak jsem se vratil z dovolene a bohuzel zatim nic nepomohlo.
Na dalnici z Nemecka jsem jel kolem 120-130 km/h, venkovni teplota cca 15C, teplota na cca 97C. Pri jizde kolem 140 km/h po nekolika km teplota vyletla - alarm, cervena kontrolka, pipani, raficka pres 120C a pak spadla pod 60C jako kdyz je vypnuty klicek. Po zastaveni se valila voda s pod vicka nadrzky na vodu.


Zdravím, asi tě moc nepotěším, nechci tě strašit, ale z toho jak to popisuješ to vypadá na těsnění pod hlavou. :( Já jsem začal od jara pocitovat, že ručička teploty je výše než by měla být cca max 0,5cm nad 90st. Začátkem července jsem si chtěl udělat výlet na Hracholusky ale ujel jsem max 3 km ručička v červeném poli tak jsem zastavil zvedl kapotu a ze spoda chladiče ukapávala voda. Volal jsem svému automechanikovi a měnil jsem chladič (Valeo) za 3200Kč i s prací. Auto jsem následující den projel cca 50km ale ne v kuse takový spíš popojížky. Teplota ukazovala kolem 90st. +-2mm. Takže jsem byl v klidu a odjel na dovolenou plně naložené auto 4 lidi + 4 kola. Cesta probíhala v pohodě jen když jsem sjel z hlavní silnice a ujel cca 500m tak mi bylo divné že se ručuička přiblížila k bílé rysce co nemá označení stupňů a větráky jeli naplno. Celé jsem to přisuzoval tomu že je v chladiči pouze voda a ne chladící směs. Na zpáteční cestě domů z dovolené jsem po 10km začli vařit ( já i Xsarka) rafička úplně na konci červeného pole + výstraha pípáním v autě. Po vychladnutní jsem otevřel chladič voda se valila hned ven, byla hned pod víčkem. Po telefonu s mechanikem specialistou na Peugeot a Citroen jsem chlazení odvzdušnil a mohl dojet tak nějak domů. Bylo mi divné že chladič před odzdušněním byl úplně studený a hadice od termostatu do chladiče tvrdá jako kámen. Po odvzdušnění teplota v klidu chladič horký hadice ne úplně tvrdé ani ne měkké. Nicméně jsem Xsarku dal opět svému dvornímu automechanikovi aby mi do dalšího víkendu kdy jsem měl v plánu navštívit Mladou Boleslav a Jablonec vyměnil vodu za chladící směs. Projel to a hned mi volal, že je to v pr..., že jsou hadice natlakovaný takže je těsnění pod hlavou v háji. Vyměnil tesnění, šrouby a termostat + práce za 3200Kč sumasumárum celkem mě ta sranda vyšla na 6500Kč. Po výměně výše popsaných věcí jsem se nestačil divit rafička teploty je normálně 2-3mm pod devadesátkou se Xsarkou jsem ujel cca 700km a vše v pohodě. Jo a to těsnění bylo prasklý dovnitř proto se neztrácela voda ale tlačila se do chladiče pod víčko. Tak ti přeju abys to neměl tak dramatický jako já a abys u toho moc finančně nevykrvácel. :) aby to byl jen termostat a ne těsnění, ten stojí 250Kč. :D

99 1.8i 66kW červená metal. dovoz F, Xsarácké podločky pod SPZ
frgy
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 127
Registrovaný: Ned 12. Mar 2006, 21:11
Bydlisko: Přeštice
Vůz: Xsara 1.8i 1999, Škoda Fabia combi 1.4i 16V

Re: Vařím pouze na dálnici

Poslaťod Silenoz » Sob 6. Aug 2011, 19:59

Rope píše:Setkal jsem se s tím že vaření mělo příčinu ve vadném víčku na chladiči resp vyrovnávací nádržce.



Diky moc za tip, zkusim to

-- přidáno sob srp 06, 2011 8:03 pm --

To frgy:
Ahoj,
koukam, ze jsi si taky uzil. Ja uz resim tento problem pres mesic.
Znami mi tez rikaji, ze to bude asi tesnenim. Pokud by to bylo, zatim budu jezdit do 120 km/h (to mam teplotu tak na 97-99C) a treba az za rok udelam tesneni a rovnou rozvody.
Termostatem to nemohu mit, mel jsem ho vyndanej a i pres to varil. Termostat jsem zkousel ve sklenici a opravdu pri cca 89C otevital.
Chladic vypada ciste a proplachoval jsem ho alespon zahradni hadici.
Vyzkousim jeste tip od Rope. Budu pak informovat.


Dovolil jsem si upravit tvou citaci příspěvku frgyho. Pro přehlednost. Cvr.
Citroën Xsara II Break Exclusive 1.6 16V (3/2001)
Obrázok
_________________
Obrázok užívateľa
Silenoz
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 54
Registrovaný: Uto 25. Mar 2008, 16:09
Bydlisko: Plzeňsko
Vůz: Xsara break 1.6 16V, 3/2001

Re: Vařím pouze na dálnici

Poslaťod Marek » Sob 13. Aug 2011, 22:35

Omlouvám se za omyl, Viteone, děkuji Ti za odkaz, je to zajímavý web.
Taky mám problém s chladičem, netěsní mi horní odvzdušňovací šroub a v Citroenu nejde samostatně koupit. Zítra koupím utěsňovací prášek a jsem zvědavý, dolévám průběžně hodně vody.
Ještě taková vědečtější otázka, mám možnost získat vodu z kondenzačního odvlhčovače, je to destilka, nebo není chemicky čistá? Nádobka odvlhčovače je i po několikatýdenním nepřetržitém provozu čistá, voda je průzračná, jen kyselost vody musím zjistit. Do akumulátoru bych jí nedal, ale do ostřikovače a chladiče by byla dobrá, pokud vyhoví Ph.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 822
Registrovaný: Uto 25. Okt 2005, 11:49
Bydlisko: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: Vařím pouze na dálnici

Poslaťod snoopy » Pon 15. Aug 2011, 7:47

voda z kondenzačního odvlhčovače by spíš než destilka měla být podobná dešťové vodě, takže ideální na zalévání. V ostřikovači by vadit něměla, ale brouky ze skla ti neumyje. :mrgreen:
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina" - RIP
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry" - GoodBye
Xsara II 1.6i r.v.2003 "Frosty"
VW Touran 1.5TSI r.v. 2023
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Obrázok užívateľa
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1601
Registrovaný: Str 8. Júl 2009, 13:17
Bydlisko: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara II 1.6i r.2003

Re: Vařím pouze na dálnici

Poslaťod Marek » Pon 15. Aug 2011, 22:08

Jenže dešťová voda je destilka, dokud se nesmísí s prachem nebo jinými nečistotami. Potvrzeno odborníkem na hromosvody. Do odstřikovače dávám stejně ještě zimní nebo letní náplň, která má mycí schopnost. To, s čím si nejsem jistý je, jestli se nemůže v zkondenzované vodě vyskytovat něco, co se odpařilo ze zdi. V chemii si nejsem moc jistý.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 822
Registrovaný: Uto 25. Okt 2005, 11:49
Bydlisko: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: Vařím pouze na dálnici

Poslaťod PSAservice » Sob 20. Aug 2011, 23:45

JEstli to mají všechny Xsary stejné tak pokud je vadné víčko tak se neprotlačí voda z hlavy motoru do chladiče. Topení funguje jak má? Ve vodě nejsou stopy oleje nebo v oleji stopy vody? Když jsi proplachoval tak jsi celé chlazení řádně odvzdušnil s nasazeným víčkem na chladiči ? Pokud to tedy je stejné jako u mně kdyžtak pak juknu do knížky.
A jen pro info rád vyčnívám z kolektivu :-D Mám na to povahu a ještě k tomu jsem v takové dobrém znamení, špatná kombinace :-D
brouk pytlík práce všeho druhu :-D, s čímkoli pomůžu pokud to bude v mých silách více v odkazu mého profilu
Mělník a široké okolí
PSAservice
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 118
Registrovaný: Štv 18. Aug 2011, 11:15
Bydlisko: Mělník
Vůz: XSARA VTS, 2.0i, benzín, 1999

Re: Vařím pouze na dálnici

Poslaťod Silenoz » Uto 30. Aug 2011, 19:31

Hlasim se po delsi dobe:)
Dnes jsem dal auto kamosovi, ktery mel podezreni jen na spatne odvzdusneni.
Auto sam projel, drzel ho ve 4000-5000 otackach a varilo mu. Pak jej v servisu odvzdusnil a pry po problemu. Auto mi predal a otestoval jsem jej jen na 20km dalnice pri 4000 otackach (cca 140 km/h) a teplota opet na 105 C.
Chci se zeptat nejlepe nekeho kdo ma jako ja 1.6 16V zda pri 4000 otackach ma teplotu na 100-105C. Kdyz uberu, zchladi se to na cca 100C, coz predtim nedelalo (schladil jsem mohl jen topenim, coz v lete bylo opravdu priserne:)
V utery vyzkousim auto na dalnici (100 km) a uvidim.

Predem dekuji
Citroën Xsara II Break Exclusive 1.6 16V (3/2001)
Obrázok
_________________
Obrázok užívateľa
Silenoz
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 54
Registrovaný: Uto 25. Mar 2008, 16:09
Bydlisko: Plzeňsko
Vůz: Xsara break 1.6 16V, 3/2001

Re: Vařím pouze na dálnici

Poslaťod PSAservice » Pia 9. Sep 2011, 20:47

Tohle se dělo manželce když jela Francii pak se měnilo těsnění pod hlavou a od tý doby je klid.
A jen pro info rád vyčnívám z kolektivu :-D Mám na to povahu a ještě k tomu jsem v takové dobrém znamení, špatná kombinace :-D
brouk pytlík práce všeho druhu :-D, s čímkoli pomůžu pokud to bude v mých silách více v odkazu mého profilu
Mělník a široké okolí
PSAservice
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 118
Registrovaný: Štv 18. Aug 2011, 11:15
Bydlisko: Mělník
Vůz: XSARA VTS, 2.0i, benzín, 1999

Re: Vařím pouze na dálnici

Poslaťod dokturek » Pia 9. Sep 2011, 20:58

ať dělam co dělam pořad mam 90 snad jedině když stojim v koloně ale to zase sepne sahara a teplota jde zase na 90
xsara ll 1,6/16v čvrtek 23.8.2001 celkem slušna kara :)
Obrázok
Obrázok užívateľa
dokturek
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 986
Registrovaný: Sob 15. Nov 2008, 9:56
Bydlisko: Havířov
Vůz: xsara ll 1,6/16v 8/2001 motor-TU5JP4

Re: Vařím pouze na dálnici

Poslaťod Silenoz » Štv 18. Sep 2014, 19:10

Zapomel jsem uzavrit forum :)

Problem byl nakonec jednodusse vyresen.
Stacila kyselina citronova do chladice, vyteklo dost necistot a od te doby klid.
Citroën Xsara II Break Exclusive 1.6 16V (3/2001)
Obrázok
_________________
Obrázok užívateľa
Silenoz
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 54
Registrovaný: Uto 25. Mar 2008, 16:09
Bydlisko: Plzeňsko
Vůz: Xsara break 1.6 16V, 3/2001

Re: Vařím pouze na dálnici

Poslaťod Stančík » Štv 16. Okt 2014, 7:11

Zaujímalo by ma koľko tej kyseliny citronovej si tam dal, a na ako dlho si to nechal pôsobiť ? U nás ju predávajú v kelímkoch cca 70gramov. Senior
Xsara1,rv99,1,8i,benzín,coupe,bez klimy
Stančík
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 131
Registrovaný: Sob 4. Okt 2008, 20:12
Bydlisko: Banská Bystrica-Sásová
Vůz: X1,1999,1,8i,benzín,66kW,čierne coupe,bez klimy

Re: Vařím pouze na dálnici

Poslaťod Silenoz » Štv 16. Okt 2014, 9:14

Dal jsem tusim jeden nebo dva pytliky do rychlovarne konvice a teplou vodu nalil do chladice. Pak nastartoval aby se voda prohnala, asi snad s tim i jel. Pak jsem vodu vypustil a vyteklo opravdu hodne encistot,. Takto jsem to opakoval jeste jednou nebo dvakrat, naposledy jsem dal uz jeden pytlik. Krasne to vycistilo i nadrzku na dolevani, kde nebylo vubec videt dovnitr.
Mesic na to jsem jel v lete do francie a auto me nikde nenechalo. Od te doby mam s prehrivanim pokoj.

PS: a to jsem uz chtel menit i chladic (zkousel jsem vse cidla atd. nic nepomohlo, az pytlik kyseliny :)
Citroën Xsara II Break Exclusive 1.6 16V (3/2001)
Obrázok
_________________
Obrázok užívateľa
Silenoz
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 54
Registrovaný: Uto 25. Mar 2008, 16:09
Bydlisko: Plzeňsko
Vůz: Xsara break 1.6 16V, 3/2001

Re: Vařím pouze na dálnici

Poslaťod rosta12345 » Štv 16. Okt 2014, 9:17

Jj kdysi jsem podobným způsobem kyselinou citronovou vyléčil chladič u škodovky
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázok
Obrázok užívateľa
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1948
Registrovaný: Sob 6. Jún 2009, 19:07
Bydlisko: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: Vařím pouze na dálnici

Poslaťod Silenoz » Štv 16. Okt 2014, 9:22

Koukam, ze se s ni da lecit temer cokoliv :D
Citroën Xsara II Break Exclusive 1.6 16V (3/2001)
Obrázok
_________________
Obrázok užívateľa
Silenoz
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 54
Registrovaný: Uto 25. Mar 2008, 16:09
Bydlisko: Plzeňsko
Vůz: Xsara break 1.6 16V, 3/2001

PredchádzajúciĎalší

Späť na Motor - benzín

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 8 hostia