Silenoz píše:Tak jsem se vratil z dovolene a bohuzel zatim nic nepomohlo.
Na dalnici z Nemecka jsem jel kolem 120-130 km/h, venkovni teplota cca 15C, teplota na cca 97C. Pri jizde kolem 140 km/h po nekolika km teplota vyletla - alarm, cervena kontrolka, pipani, raficka pres 120C a pak spadla pod 60C jako kdyz je vypnuty klicek. Po zastaveni se valila voda s pod vicka nadrzky na vodu.
Zdravím, asi tě moc nepotěším, nechci tě strašit, ale z toho jak to popisuješ to vypadá na těsnění pod hlavou.
Já jsem začal od jara pocitovat, že ručička teploty je výše než by měla být cca max 0,5cm nad 90st. Začátkem července jsem si chtěl udělat výlet na Hracholusky ale ujel jsem max 3 km ručička v červeném poli tak jsem zastavil zvedl kapotu a ze spoda chladiče ukapávala voda. Volal jsem svému automechanikovi a měnil jsem chladič (Valeo) za 3200Kč i s prací. Auto jsem následující den projel cca 50km ale ne v kuse takový spíš popojížky. Teplota ukazovala kolem 90st. +-2mm. Takže jsem byl v klidu a odjel na dovolenou plně naložené auto 4 lidi + 4 kola. Cesta probíhala v pohodě jen když jsem sjel z hlavní silnice a ujel cca 500m tak mi bylo divné že se ručuička přiblížila k bílé rysce co nemá označení stupňů a větráky jeli naplno. Celé jsem to přisuzoval tomu že je v chladiči pouze voda a ne chladící směs. Na zpáteční cestě domů z dovolené jsem po 10km začli vařit ( já i Xsarka) rafička úplně na konci červeného pole + výstraha pípáním v autě. Po vychladnutní jsem otevřel chladič voda se valila hned ven, byla hned pod víčkem. Po telefonu s mechanikem specialistou na Peugeot a Citroen jsem chlazení odvzdušnil a mohl dojet tak nějak domů. Bylo mi divné že chladič před odzdušněním byl úplně studený a hadice od termostatu do chladiče tvrdá jako kámen. Po odvzdušnění teplota v klidu chladič horký hadice ne úplně tvrdé ani ne měkké. Nicméně jsem Xsarku dal opět svému dvornímu automechanikovi aby mi do dalšího víkendu kdy jsem měl v plánu navštívit Mladou Boleslav a Jablonec vyměnil vodu za chladící směs. Projel to a hned mi volal, že je to v pr..., že jsou hadice natlakovaný takže je těsnění pod hlavou v háji. Vyměnil tesnění, šrouby a termostat + práce za 3200Kč sumasumárum celkem mě ta sranda vyšla na 6500Kč. Po výměně výše popsaných věcí jsem se nestačil divit rafička teploty je normálně 2-3mm pod devadesátkou se Xsarkou jsem ujel cca 700km a vše v pohodě. Jo a to těsnění bylo prasklý dovnitř proto se neztrácela voda ale tlačila se do chladiče pod víčko. Tak ti přeju abys to neměl tak dramatický jako já a abys u toho moc finančně nevykrvácel.
aby to byl jen termostat a ne těsnění, ten stojí 250Kč.
99 1.8i 66kW červená metal. dovoz F, Xsarácké podločky pod SPZ