Klepání v motoru KFX 1,4 benzin

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Klepání v motoru KFX 1,4 benzin

Poslaťod soundlovers » Štv 18. Aug 2011, 22:46

Klepání jsem měl na motoru který měl najeto 360 000 km tak sjem si řek že vyměním za jiný, naskytla se bouraní X-SARA cca 90tis km, problém s klepáním se ovšem výměnou nevyřešil, je sice menší ale je.
dnes jsem vyměnil servo čerpadlo, výsledek je stejný, pokud oba řemeny to znamená řemen od altíku a řemen od serva povolím tak se klepání sníží, pokud je sundám přestane uplně. Takže je to asi to ložisko klikovky? Jezdit s tím nebo to řešit? Ujedu aspon 100tis km? Jinak motor jde na volnoběh krásně, jen při té akcelerací nebo při náhlé změně otáček je ten rachot-zaklepání slyšet, vodní pumpa je nová včetně rozvodů a kladky. Neměnil jsme jen kladku k řemenu servočerpadla. :?:
soundlovers
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 9
Registrovaný: Str 10. Aug 2011, 11:57
Bydlisko: Nový Jičín
Vůz: xsara

Re: Klepání v motoru KFX 1,4 benzin

Poslaťod rosta12345 » Pia 19. Aug 2011, 5:15

já bych řek že když to přestane po sundání řemene tak to nebude klikou ale spíš něco z toho co ten řemen pohání,ale to jsi mohl řešit i v původním tématu a né kvuli toho zakládat další
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázok
Obrázok užívateľa
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1948
Registrovaný: Sob 6. Jún 2009, 19:07
Bydlisko: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: Klepání v motoru KFX 1,4 benzin

Poslaťod soundlovers » Pia 19. Aug 2011, 7:16

Myslím že by s tím mohlo mít problém více lidí co mají motor KFX, vše co pohání řemen jsem vyměnil, tak zustava skutečně jen ta klika a ložisko kliky, na ruzných forech jsem četl že motory KFX to dělají jen to nemám skutečně potvrzené že to je skutečně tak, třeba od někoho kdo v tom dělá, dokonce prý jeden přízpusobil držák altíku-dal ho níže a tím odlehčil klice a zvuk zmizel.. jenže chtělo by to ověřit...
soundlovers
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 9
Registrovaný: Str 10. Aug 2011, 11:57
Bydlisko: Nový Jičín
Vůz: xsara

Re: Klepání v motoru KFX 1,4 benzin

Poslaťod Vaclav » Pia 19. Aug 2011, 12:55

Ahoj, mám KFW 1.4i benzin (2001), najeto 66000 km a klepe mi to úplně stejně. Seřízení ventilů 2x, přechod z oleje 5W-40 na 10W-40, nic z toho nepomohlo. Zvuk je to takový nepravidelně klepotavý, jako uvolněná kladka. Ale dělá to pouze po zahřátí. Při studeném motoru, než se ujede pár kilometrů, tak je to v pohodě. Kdyby byla volná kladka, tak by to asi dělalo i za studena. Spíš to vypadá, že když se zahřeje a zřídne olej, tak se někde projeví vůle. Asi opravdu ta klika? Ale že by už po 60000 km? Do rozvodů jsem zatím nešel, doporučená výměna řemene je až po 120000 km. Prošel jsem spoustu příspěvků na toto téma na různých fórech, ale nikde jsem se nedočetl, že by se někomu podařilo přijít zcela tomuto problému na motoru 1.4i na kloub. Zatím jezdím, nijak se to (alespoň podle poslechu) nezhoršuje a doufám, že to tak prozatím i zůstane.
Vaclav
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 20
Registrovaný: Str 24. Feb 2010, 12:24
Bydlisko: Praha
Vůz: Citroen Xsara Coupé 1,4 2001

Re: Klepání v motoru KFX 1,4 benzin

Poslaťod PSAservice » Sob 20. Aug 2011, 23:39

Pokusím se pomoct.
Co jsem tak četl tak výměna motoru příliž nepomohla. Při té výměně motoru se měnil jen motor? Alternátor, servo, kladky, řemen zústali stará nebo jste měnili celý agregát společně s tím co je okolo ? Přikláním se k tomu, že klika to určitě nebude, protože na řemen není vyvýjen nějak velký tlak oproti pístům v motoru :-) . Jestli je to ten stejný motor jako se dával do Partnerů tak podobný zvuk se objevil po servisu u jednoho šikuli :evil: po výměně těsnění pod hlavou "není směradatné", ale nad čím bych se pozastavil je to, že při tom těsnění sundaval všechny řemeny apod což by znamenalo, že tam někde něco udělal špatně. Bohužel nevím jak to dopadlo dostal jsem jiné služební auto v té době. Tak třeba se k něčemu dopátráme.
A jen pro info rád vyčnívám z kolektivu :-D Mám na to povahu a ještě k tomu jsem v takové dobrém znamení, špatná kombinace :-D
brouk pytlík práce všeho druhu :-D, s čímkoli pomůžu pokud to bude v mých silách více v odkazu mého profilu
Mělník a široké okolí
PSAservice
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 118
Registrovaný: Štv 18. Aug 2011, 11:15
Bydlisko: Mělník
Vůz: XSARA VTS, 2.0i, benzín, 1999

Re: Klepání v motoru KFX 1,4 benzin

Poslaťod mio » Ned 21. Aug 2011, 7:20

JJ skutečně často klepou na klice.Pokud máš vyměněny ložiska na řemench tak to bude tím (vadná ložiska většinou šustí nebo drnčí,hučí) Projevuje se to přesně jak píšeš při zahřátém motoru a v tahu nebo vyšších ot..Většinou za to ale může větší spotřeba oleje, nedůkladná kontrola oleje a tím pádem menší množství oleje ve vaně a následné přidření kluzných ložisek.Je zarážející že vaše motory mají tak málo km a už klepou .Na vině zvýšené spotřeby oleje jsou většinou gufera ventilů která rádi protíkají. Pokud nevíš kdo s tím jezdil nikdy nevíš kolik km je ve skutečnosti najeto.Předchozí majitel mohl mít problém se ztrátou oleje, motor začal klepat , v servisu alespoň gufera vyměnily , olej se přestane ztrácet ale motor pořád klepe.Nic nepomůže jen výměna ale na druhou stranu i s tímhle problémem ty motory vydrží :shock: .Možná shodit vanu a alespoň vyzkoušet kluzná ložiska vyměnit .
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1267
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Klepání v motoru KFX 1,4 benzin

Poslaťod PSAservice » Ned 21. Aug 2011, 8:49

no nestačim se divit :-( Jestli, že to je klika tak jak je možné, že když schodí řemen tak to přestane? Zažil jsem jen, že klika buďto je po smrti a klepe furt nebo s ní nic není :shock: Pár motorů jsem už viděl, ale je pravda, že to nebyl Citroen. Šlo by vložit video toho klepání ?

Už jsem se setkal i s tím, že blbě napnutej rozvoďák se jevil jako vada kliky :mrgreen:
A jen pro info rád vyčnívám z kolektivu :-D Mám na to povahu a ještě k tomu jsem v takové dobrém znamení, špatná kombinace :-D
brouk pytlík práce všeho druhu :-D, s čímkoli pomůžu pokud to bude v mých silách více v odkazu mého profilu
Mělník a široké okolí
PSAservice
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 118
Registrovaný: Štv 18. Aug 2011, 11:15
Bydlisko: Mělník
Vůz: XSARA VTS, 2.0i, benzín, 1999

Re: Klepání v motoru KFX 1,4 benzin

Poslaťod mio » Ned 21. Aug 2011, 10:28

I řemen trošku kliku vystředí tedy přikloní k jedné straně a pak se to vše přenáší.Hlavně krajní ložiska na klice ty přenáší nejvíce vibrací, a nemusí ani propouštět gufero a můžou mít vůli.Pokud se to nijak nezhoršuje nebo klepání není nijak silné asi bych to neřešil.Do takovéhle závady se může investovat i větší částka pěněz než se na ni příjde.Pak to může převýšit i hodnotu vozu .Je to blbý, ale říká se jezdi a pozoruj :wink: .
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1267
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Klepání v motoru KFX 1,4 benzin

Poslaťod PSAservice » Ned 21. Aug 2011, 11:37

prosímtě to co popisuješ tak když sundám řemen a vezmu za řemenici tak musím vakl cejtit v ruce když s tím pohne řemen přecejenom klika dostává rázy na všechny strany a dělao by to i po sundání řemene. Poprosím o video takovéto závady. Kdyby byla klika v čoudu a dneska jsem byl shodou náhod u motoráře tak na to nemá vliv klínovej řemen aspoň to v životě neviděl a, že dělá i motorky. Co když to dělá vadná řemenice na klice? Měnil motor a stejná závada to by byla dost blbá náhoda, aby chytil oba motory se stejnou závadou a ten druhej motor neměl tolik natočíno, aby to klika postřehla. Pokud je to klika ať si zkusí dotyčný vzít šroubovák pokud možno s dřevěnou rukojetí, kteropu prochází střed šroubováku a při klepání si přiloží špičku ke klice a rukojeť k uchu a poslechne si různé části motoru odkud to jde nejlepší je na to stetoskop. A co takhle ohnutá řemenice na klice?
A jen pro info rád vyčnívám z kolektivu :-D Mám na to povahu a ještě k tomu jsem v takové dobrém znamení, špatná kombinace :-D
brouk pytlík práce všeho druhu :-D, s čímkoli pomůžu pokud to bude v mých silách více v odkazu mého profilu
Mělník a široké okolí
PSAservice
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 118
Registrovaný: Štv 18. Aug 2011, 11:15
Bydlisko: Mělník
Vůz: XSARA VTS, 2.0i, benzín, 1999

Re: Klepání v motoru KFX 1,4 benzin

Poslaťod soundlovers » Pon 22. Aug 2011, 12:20

Upřesním muj problém, auto peugeot Prtner rv 97 najeto 365 000 km po výměně rozvodů-řemen, pumpa,kladka začalo v motoru klepat více než předtím už takový pazvuk byl kolem 300 000 km. Motor nežral olej ani kapku od výměny k výměně, měnil jsem co 8000km total Quartz 7000.Tak jsem to začal řešit a sehnal jsem Xsaru a motor z ní měla najeto cca 90 000 km po důchodci, který ji naboural, takže historie podle VIN byla ověřena a km sedí. Motor se namontoval s mým příslušenstvím+nová spojka a gufero u setrvačníku. Na motor jsem dal moje původní rozvody, které měly najeto právě od výměny cca 2000 km+puvodní altík a servo a kladku serva. Po zkušební jizde bylo jasné že zvuk pro který jsem měnil motor zustal stejný, i když ne tak intenzivní jak u puvodního motoru, jeste k tomu zvuku u puvodního motoru ten zvuk nekdy byl horší jako silnější a někdy uplně slabý...Pokud máte někdo s tím zkušensoti a poradíte rád dojedu kamkoli at jsem v obraze a at vím proc to dělá a co to přesně dělá, klidně s tím budu jezdit dál ale chci znát příčinu toho zvuku-zaklepávání. V recenzích jsem četl že motory KFX 1,4i do r.v. 2000 trpěly klepáním již od 70 000 km, mi se to objevilo poprvé tak kolem 280 000.Zatím mi nikdo nepotvrdil a ni nevyvrátil že to je klika. Jinak ten nový motor pokud jedu kolem 90km/h je tichý šlape dobře i volnoběh je bezva. Jen při změně otáček-akceleraci to tam zabublázarachitízaklepe...pokusím se ten zvuk nahrát a hodim zde odkaz....
soundlovers
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 9
Registrovaný: Str 10. Aug 2011, 11:57
Bydlisko: Nový Jičín
Vůz: xsara

Re: Klepání v motoru KFX 1,4 benzin

Poslaťod PSAservice » Pon 22. Aug 2011, 14:22

super děkuji za upřesnění :-)
Když budeme vycházet z toho, že rozvody jsou nové a předělávali se což v km průběhu by nemělo vadit stálo by za to zkontrolovat napnutí rozvodového řemene

Zkontroloval jsi ložiska kladky na klínáku? Popřípadně ložiska Alternátoru? A všechno co je kolem toho? stačí vůle a dělá to bordel.

Jinak jak popisuješ, že při jízdě je to v pohodě, ale při přechodu z volnoběhu v tom zarachotí tak Tě nerad strašim, ale tohle mi dělal xsara když mi ji jeden d..... z...... a byla přeskočená výfuková vačka o 1 zub. Jestli máš možnost nech změřit tlaky motoru ty řeknou hodně a napdá mně jak vypadají svíčky? Jinak upřesním, že na mém autě 1 zub na výkon nehraje roli, ale právě se ozýval takový to zvuk.

Kdyby jsi měl cestu kolem Mělníka tak ti na to můžu juknout a změřit ti tlaky mám na to vybavení, ale to bych řešil až podle zvuku co dáš na forum
A jen pro info rád vyčnívám z kolektivu :-D Mám na to povahu a ještě k tomu jsem v takové dobrém znamení, špatná kombinace :-D
brouk pytlík práce všeho druhu :-D, s čímkoli pomůžu pokud to bude v mých silách více v odkazu mého profilu
Mělník a široké okolí
PSAservice
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 118
Registrovaný: Štv 18. Aug 2011, 11:15
Bydlisko: Mělník
Vůz: XSARA VTS, 2.0i, benzín, 1999

Re: Klepání v motoru KFX 1,4 benzin

Poslaťod soundlovers » Pon 22. Aug 2011, 20:46

Děkuji moc za rady a postřehy. Napínací kladka čerpadla servořízení je trošku vychozená, ale ne moc pokud ji prsty viklám cítím tam vuli, na altíku vule není žádná na čerpalde posilovače je trošku, opět když zaviklám do boku je cítit vule, ale ta vule tam byla i před tim než to začalo dělat. Rozvodový řemen zběžně-je napnutý tak že ho mezi klikovkou a řemenicí vačky otočím prsty právě o 90 stupňů.
Starý motor: jsem zkoušel viklat klikovku a má vůli v ose jako doprava doleva cvak cvak, nahoru a dolu jsem nic nezjistil.
Jen se zeptám pokud by byly ložiska kliky špatné tak se daji vyměnit jen odděláním vany olejové nebo musí motor ven? Jen po oddělání vany se nedostanu přece uplně k pánvím kliky nebo jo? Půjčim si mikrofon dobrý a nahraju ten zvuk nahraju volnoběh a pak ten přechod z volnopběhu do otážek a zpět z otáček do volnoběhu. Jen ještě upřesnuji že ten pazvuk se neozve pokaždé když přidám lehce plyn ale tak zhruba při druhém třetím pak zase nic pak zase ano. Zkusím ještě stetoskop jsme si objednal tak to prověřím jen nevím kde přesně poslouchat zda to přiložit na blok motoru nebo viko olejeové, na hřídel to nejde když se otáčí :lol: diky moc

-- přidáno pon 22. srp 2011, 21:53 --

jo a svíčky jsou krásné čisté nezaolejované takové docihlova...ja mám vačku jen jednu, u mne jen jeste zkontroluji zda sedí rozvodový řemen dle montážních značek na setrvačníku a řemenici vačkového hřídele...jediné co nebylo jeste zkontrolováno výměnou je nová vodní pumpa, ten zvuk se nejvice projeví na držáku motoru nebo bloku motoru u řemenice. tak uvidím nahraju a dám tu odkaz na mp3
soundlovers
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 9
Registrovaný: Str 10. Aug 2011, 11:57
Bydlisko: Nový Jičín
Vůz: xsara

Re: Klepání v motoru KFX 1,4 benzin

Poslaťod PSAservice » Pon 22. Aug 2011, 22:09

ty brdo dal jsis práci :shock: .
Pokud se nepletu a pokud jo opravte mně.
vúle do stran na servu apod ani tak moc nevadí aspoň teda ne u serva, těch 90° mi přijde dost na hraně ačkoli to píšou v příručkách u jiné značky auta to dělá dost velkej bordel když jsou vyběhané kladky, ale zpět k tématu. ALe nezdá se mi ta kladka čerpadla :-( No uvidíme podle zvuku.
Tenkrát mi to taky nezarachotilo když jsem to přišlápl zlehka a i třeba za sebou, ale až když jsem z volnoběhu přidal víc několikrát za sebou.
Na kliku by jsi se měl dostat normálně zespodu, ale musí ven převodovka :-(
S tím stetoskopem uvidíš sám přiložíš třeba ke klice na blok motoru pak kousek nahoru nebo do strany a buĎto ten zvuk bude slábnout nebo sílit nebo ho přebije jiný zvuk odjinud je to taková alchimie trochu :D Pokud bez stetoskopu si poslechneš odkud to jde tak to kolikrát dost zkresluje a zvuk slyšíš odjinud než ve skutečnosti jde.
Jen pro upřesnění to zacvakání při změně z volnoběhu je to samé kvůli kterému jsi napsal? Nebo je to úplně jiný zvuk? A tudíž tu řešíme 2 odlišné zvuky ?
A jen pro info rád vyčnívám z kolektivu :-D Mám na to povahu a ještě k tomu jsem v takové dobrém znamení, špatná kombinace :-D
brouk pytlík práce všeho druhu :-D, s čímkoli pomůžu pokud to bude v mých silách více v odkazu mého profilu
Mělník a široké okolí
PSAservice
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 118
Registrovaný: Štv 18. Aug 2011, 11:15
Bydlisko: Mělník
Vůz: XSARA VTS, 2.0i, benzín, 1999

Re: Klepání v motoru KFX 1,4 benzin

Poslaťod soundlovers » Uto 23. Aug 2011, 7:07

jo stále řešíme je jediný zvuk, pazvuk který vzniká práve při přechodu z volnoběhu když např. stojím nad motorem a rukou lehce přidávám-turuju plyn tak z volnoběhu do cca 2000 otaček a hned zase uvolním plyn....pracuji na té mp3 tak snad se pak dostanem dále..
soundlovers
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 9
Registrovaný: Str 10. Aug 2011, 11:57
Bydlisko: Nový Jičín
Vůz: xsara

Re: Klepání v motoru KFX 1,4 benzin

Poslaťod viteon » Uto 23. Aug 2011, 7:22

rád si tu mp3ku poslechnu, jeden pazvuk je u 1,4ky normální a běžný. Pročil jsem s ní 9 let a byl tam od narození :D
Obrázok užívateľa
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 3765
Registrovaný: Pia 15. Júl 2005, 8:46
Bydlisko: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Ďalší

Späť na Motor - benzín

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 35 hostia

cron