od suchar » Pia 25. Nov 2011, 15:27
Já jsem řešil klepání 4 roky na manželčině autě 1.8 automat. Koupeno v bazaru, dovoz z Německa, najeto pod 50tkm, gumy původní auto neopotřebované, kilometry odpovídaly. Po měsící to začlo mírně klepat, zvuk se zdál jakoby z hlavy. Manželka měla velmi malý nájezd 6km denně, auto se sotva zahřálo. Postupně se zvuk zhoršoval, já to auto dorazli loni, když jsem čekal na novou octu 2 měsíce, tak jsem si ho párkrát pujčil jel s ním dále.
Motor zaklepal při startu, než se vůle dopla olejem, pak klid a až se to vytočilo kolem 2200 otáček ,tak to za tepla klepalo. Zhosšilo se to tak, že když před obchodem startovala, tak už se lidi otáčeli a pak nic a vklidu odjela.
Před měsícem jsem to rozebral a vůle byla na klice (přidřené ojniční ložisko). Pokud to auto hodně zaklepe při startu, tak může být vůle na klice, pokud je to v normálu, tak to klidně může být nějaký silemblok motoru, ten tam určitě zůstal starý.
Koupil jsem si i měřící nit, pomocí které se dá změřit vůle v ložiscích kliky (nit je klaibrovaná, strčí se pod šálek a dotáhnutím se rozříší a měří se o kolik se rozšířila). Ani jsem ji nepoužil, když jsem sundal vanu, tak s ojnicí šlo hýbat rukou a pěkně klepala. Někdo jen vyměnil šálek za jiny a dal jinou podkovu aby vymezil vůli a nechal tam to kliku přidřenou na oinici a se ziskem prodal.
Nevím jak vypadá vana o 1.4, u 1.8 jde pěkně sundat a překontrolovat ložiska, jen je třeba sundat olejové čerpadlo, které kryje 2 válce, což znamená sundat rozvody.
Tak pokud to pořádně nezakle při startu, tak je to jinde a kliku bych neřešil. Já když jsem to koupil, tak jsem jel do servisu a protože to auto bylo studené, tak se mi mechanik skoro vysmál, co myslím za zvuk. Kdyby techdy nebyli líní a auto projeli a nenechali ho tam 2 dny stát a nic na něm nedělat, tak jsem to nemusel řešit a celé by to platil prodávající jako skrytou vadu.