od Marek » Pia 9. Sep 2011, 22:40
Pokud se při tlakování potvrdí netěsnost, je to jasné. Pokud se nic neprojeví, není vyzkoušená těsnost spalovacího prostoru - může foukat do vody při ohřátí, navíc jsou tam vyšší tlaky, než je možné docílit v chladící soustavě. Pokud by to foukalo do vody, je pravděpodobné, že se to projeví i za studena natlakováním hadic. Měl jsem také problémy s chlazením a velký problém byla zátka chladiče, která nedržela přetlak, vzhledem k tomu, že v létě při poskakování po městě jde teplota spolehlivě nad 100°C, voda se v hlavě odpařovala, teplota ještě více rostla a chladící systém se choval jako zavzdušněný. Pokud máš po ohřátí na provozní teplotu hadice natlakované, je zátka dobrá. Pokud ne, je to s největší pravděpodobností příčina vaření. Zkušený mechanik by to měl rutině zkontrolovat, ovšem pokud jsi u něj při tom nestál, nevíš, jestli to udělal.
Xsara Break 1.8 66kW LPG