Stránka 2 z 2

Re: 1.6 16V žere olej, oprava?

PoslaťNapísal: Štv 3. Nov 2011, 18:19
od mio
Stačí i aby jsi přehřál (uvařil) motor, např. nefunkční čidlo nebo vadná sahara, špatný termostat atd..Gufera se spečou a je vymalováno.

Re: 1.6 16V žere olej, oprava?

PoslaťNapísal: Štv 3. Nov 2011, 18:40
od vlkous
Auto má servisku, nepodařilo se mi zjsitit v citroenu u nás zda jsou km ok, jen mi sdělili, že po ukončení záruky měl vůz najeto 12 000 km a to do servisky zapadalo. Dovezl mi to kluk od nás a kupoval to přímo od člověka v D ráno koupil, večer jsem to viděl. Já tomu na 100% věřím, pokud to nestočili už před prodejem v D.
V servisce je vše ok výměny oleje, fitrů svíček. Jedině co bych nepoznal zda to někde jak říkáte neuvařil.
Teďkom jsem mluvil s kámošem a tomu to bralo na pežotu 306 1,6 v konečné fázi také 1l na 1500 km. Budu doufat, že to jen to.

Re: 1.6 16V žere olej, oprava?

PoslaťNapísal: Pon 7. Nov 2011, 7:50
od petr_xs
Před rozebíráním motoru můžeš otestovat tohle, ale nikdo ti nezaručí, že to funguje.
http://www.bishops-original.cz/cistici- ... risady.htm

Re: 1.6 16V žere olej, oprava?

PoslaťNapísal: Str 9. Nov 2011, 17:14
od vlkous
Pánové info do mechanika:
- bylo špatné těsnění pod hlavou
- podpálené ventily na dvou válcíh (má foto)

Hlava bude kompletně opravená+gufera ventilů, do válců nalil naftu, úbytek prý nebyl žádný, říká , že kroužky(válce) jsou v pořádku.
Motor prý bude po opravě na 100 % v pořádku.

Shrňme to:
-motor 72 000 km
-bere olej 1l/ 1500km
-špatné těsnění pod hlavou a popálené ventily.

Mám si myslet, že ten olej šel tím těsněním do spalovacího prostoru a poškodil ty ventily?
Jak je možné, že při podpálených ventilech byly tlaky cca 12,5 bar?
Vím je to ho moc...
Děkuji za odpovědi.

Re: 1.6 16V žere olej, oprava?

PoslaťNapísal: Str 9. Nov 2011, 19:42
od empík
Kladiem si tvoju poslednú otázku o vyrovnaných tlakoch a podpálených ventiloch. Asi akty x ...

Re: 1.6 16V žere olej, oprava?

PoslaťNapísal: Str 9. Nov 2011, 20:11
od Fanatik
Souhlas s EMPÍKEM. Podpálené ventily a tlak ve válcích v normálu je nesmysl. :shock: Pod těsněním hlavy olej unikat mohl a i gufera mají na spotřebu vliv. :wink:

Re: 1.6 16V žere olej, oprava?

PoslaťNapísal: Sob 12. Nov 2011, 14:43
od vlkous
Tako auto jsem včera přebral po opravě.
Cenovka byla 14.700,-
V ceně je jak výměna těsnění ventilů, těsnění hlavy , nové šrouby, renovace hlavy(poškozené ventily na jednom válci) tak i nové rozvody,kladky a vodní čerpadlo i klinový řemen, chladící kapalina , olej, filtr + nějaké drobnosti a práce.

Renovace hlavy byla dražší, protože jak prasklo těsnění pod hlavou, tak se začal do spalovacího prosotru dostávat olej i voda. Proto auto permanentně kouřilo do bíla. Ventily na jednom válci již byly podpálené.

K měření komprese:
Komprese prý je O.K. i s podlálenými ventily, říkal mi že se výrazně zhorší, až v okamžiku když je ve ventilu díra. To jen k vysvětení dobré komprese, před opravou.

Do motoru byl dán olej 10W-40 Mobil 1. Po mé námitce, že je lépe 5W-40, mi mechanik řekl, že u staršího motoru (nájezd 73 000km - 8 let) je lépe 10W z důvodu promazání hydroštelů po startu. Udajně jak má olej.čerpadlo již vůle, je pro něj snažší dostat po startu hustý olej 10W nahoru.

Já zase četl na foru www.oleje.cz, že pokud má motor hydra je lépe 5W-40 (řídký) údajně je rychleji po startu roztříknutý po motoru.

Prosím o Váš názor. Já už tady jednou na foru olej řešil a dal jsem tam po koupi vozu 5W-40 valvoline synpower. Co vy na to?

Jinak auto viditelně némě kouří, a podstatně živější.
A ještě poslední věc , prý mám vyměnit olej po 1000km po opravě.

Vlk

Re: 1.6 16V žere olej, oprava?

PoslaťNapísal: Sob 23. Mar 2013, 22:31
od Luky M
Mám problem so svysenou spotrebou oleja, cca 10 000 Km tak 2 litre 5W40 TOTAL? Nieje mozne ze na tychto motoroch unika olej cez hlavu ventilov - ja to mam pod tesnenim hlavy ventilov dost zaolejovane. Neviete kolko by stala taka generalna oprava...?

Re: 1.6 16V žere olej, oprava?

PoslaťNapísal: Uto 16. Jún 2015, 19:10
od PAVEL.K
Chtěl bych se zeptat: Když mi auto žere olej a odešel mi i kat, jak nejlépe zjistím zda jsou třeba špatná gufera na ventilech a nebo něco jiného ? Pomuže mi když si nechám změřit tlaky ve válcích ? díky

Re: 1.6 16V žere olej, oprava?

PoslaťNapísal: Uto 16. Jún 2015, 21:46
od empík
Premerať tlaky vždy napovie o stave motora. Pri nadmernej spotrebe oleja však podľa mojich skúseností pomôže len prekrúžkovanie motora. Výmena simeringov vätšinou tiež pomôže, ale len spoločne s výmenou krúžkov je to to pravé orechové. :)

Re: 1.6 16V žere olej, oprava?

PoslaťNapísal: Pon 27. Júl 2015, 17:25
od vlkous
Doplním otázku, kterou jsem založil když jsem si auto koupil, vše co bylo psané výše platí.
Vyměnil jsem jen těsnění na ventilech - gufera a spotřeba se dost snížila, na začátku 1l/1000km, avšak plně neodstranila.
Ted kom mám spotřebu mezi min-max tak kolem 5000km.
Spotřeba je zvýšená při dlouhodobém dálničním provoze v otáčkách kolem 4000. Pokud jedu dlouhodobě dálnici 3000-34000 tak je minimální, taktéž město.

Liju do toho valvoline maxlife 5W-40.
Údajně je to jeden olej z mála, který dokáže uvolnit i zapečení pístní kroužky, ale nevím. doporučuji forum oleje.cz
Prostě dolívá.
Myslím si dále, že zvýšená spotřeba oleje má špatný vliv na životnost katalyzátoru.

Úbytek oleje

PoslaťNapísal: Pon 2. Jan 2017, 12:17
od Koublik
Zdravím všechny,

máte někdo zkušenost s tím, že Vám Xsara 1.6 16v žere olej?? Auto mám zhruba 3/4 roku. Hned poté co jsem ho dostal jsem měnil olej a auto ukazovalo na palubce max. stav a to sedělo i s ryskou na měrce v motoru. Nyní mám asi 3 čárky (i dle rysky je to v polovině) Nepřijde mě to moc zdravé :(

Díky za rady...

Re: 1.6 16V spotřeba oleje

PoslaťNapísal: Pon 2. Jan 2017, 12:39
od betom
Kdybys ještě tak napsal kolik auto od výměny oleje najelo km, bylo by to mnohem lepší. :roll:

Re: 1.6 16V spotřeba oleje

PoslaťNapísal: Uto 3. Jan 2017, 7:56
od Pety
Vždycky mi stačilo, že mi indikátor v počítadle kilometrů ukázal, že je tam oleje dostatek. S dnešním autem mi to se stejným motorem dokonce píše "OIL OK". Měrku jsem u Xsary nikdy nevytáhl...

Nicméně obecně se říká, že do litru na 10 000 km je to v normě. Otázka je, jestli to olej spotřebovává, nebo jestli někudy utíká.