od Marek » Pia 18. Máj 2012, 23:26
Plastové sání u tohoto motoru neznám, pokud v něm bouchl benzín, měl by být cítit při vypnutém motoru. A to je možná příčina, v sání a pod kapotou nemají benzínové páry co dělat, kontakty relé jiskří dost. Nenašel jsi stopy po výbuchu i jinde kolem motoru?
Ať je příčina jakákoli, dej si raději kabeláž do pořádku, pokud něco napojuješ z akumulátoru, dělají se pojistkové držáky na kabel, dávají se co nejblíž ke svorce a vodiče se vyvazují, aby se nepohybovaly a nedřely. Místo, kde jsou vodiče skřípnuté kapotou je také špatné, i když je na kapotě těsnění. Vodiče mají procházet otvorem s gumovou průchodkou. Autopojistky mají totiž tu nectnost, že se neochotně přerušují, pokud nedojde k tvrdému zkratu. Při porušení izolace dovolí značné jiskření, které kvůli malému napětí nevyvolá dostatečný proud pro přepálení pojistky, ale které dokáže zapálit.
Xsara Break 1.8 66kW LPG