Ručička teploty, malý cestovatel

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Poslaťod lobello » Sob 10. Feb 2007, 23:25

ok dik. a este jedna poznamka. ak to ma fungovat spravne tak by mal mat motor stalych 90 stupnov. naozaj ma to prekvapilo lebo tymto sposobom uz chodim 3 roky
Obrázok užívateľa
lobello
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 441
Registrovaný: Pia 5. Jan 2007, 16:27
Bydlisko: Košice
Vůz: Xsara 1.4 SX

Poslaťod igor1894 » Ned 11. Feb 2007, 2:17

tak zdá sa mi to dosť zvláštne, že cez zimu ti to ide iba na 70 stupňov? Keby bolo - 30 stupňov, jazdíš po meste tak nepoviem nič, ale stále 70 stupňov aj teraz tak to je divné, ako ti to potom kúri keď sa voda nezohreje na prevádzkovú teplotu?
Možno že to funguje dobre a špatne to ukazuje, neviem, ale klasicky by sa teplota mala pohybovať aj cez zimu okolo tých 90 stupňov, samozrejme nemyslím extrémnu zimu a krátke vzdialenosti že sa ani motor nestihne zahriať.
Xsara II, 1.4i Coupe
Obrázok užívateľa
igor1894
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 138
Registrovaný: Pon 6. Feb 2006, 21:57
Bydlisko: Bratislava

Poslaťod lobello » Ned 11. Feb 2007, 11:37

no auto kuri velmi dobre. v zime mam stalych 70 stupnov akurat ked idem niekde hore kopcom dlhu dobu tak za zvysi na 90 stupnov. ale cestou spat dole kopcom zase klesne na tych 70 stupnov
Obrázok užívateľa
lobello
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 441
Registrovaný: Pia 5. Jan 2007, 16:27
Bydlisko: Košice
Vůz: Xsara 1.4 SX

Poslaťod MP » Ned 11. Feb 2007, 12:32

Zkus ten termostat . Mě to taky furt ukazovalo kolem 75 - na té rysce mezi 60 a 90 . Teď jak mi měnil hlavu tak mi dal novej termostat a rafika mi vyleze těsně pod 90 . A drží ... Ale koukal jsem že termostat do 1,9 TD je naplno votevřenej při 83°C , a u 1,4i je to 88-89°C . (viz. http://obchod.autokelly.cz/?SRC=100&RowID=81230115
http://obchod.autokelly.cz/?SRC=100&RowID=81229579 )
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Obrázok užívateľa
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4374
Registrovaný: Pon 16. Jan 2006, 14:45
Bydlisko: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Poslaťod lobello » Ned 11. Feb 2007, 13:09

idem pozriet do garaze aky vlastne tip termostatu tam mam lebo na www.elit.sk som pozeral a maju tam viacero druhov
Obrázok užívateľa
lobello
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 441
Registrovaný: Pia 5. Jan 2007, 16:27
Bydlisko: Košice
Vůz: Xsara 1.4 SX

Poslaťod lobello » Ned 11. Feb 2007, 13:10

idem pozriet do garaze aky vlastne tip termostatu tam mam lebo na www.elit.sk som pozeral a maju tam viacero druhov
Obrázok užívateľa
lobello
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 441
Registrovaný: Pia 5. Jan 2007, 16:27
Bydlisko: Košice
Vůz: Xsara 1.4 SX

Poslaťod lobello » Ned 11. Feb 2007, 13:11

idem pozriet do garaze aky vlastne tip termostatu tam mam lebo na www.elit.sk som pozeral a maju tam viacero druhov :D
Obrázok užívateľa
lobello
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 441
Registrovaný: Pia 5. Jan 2007, 16:27
Bydlisko: Košice
Vůz: Xsara 1.4 SX

Poslaťod Hanes » Ned 11. Feb 2007, 16:28

Ideální na vyzkoušení termostatu je nastartovat studené auto a pokud se ti bude chladič ohřívat stejně s motorem tak je špatný, pokud se ohřeje až po nějaké době nastartovaného motoru a to najednou tak je termostat v pořádku, ideální je u toho ještě sledovat teploměr, když je termostat dobrý a otevře tak klesne teplota na teploměru-nevím přesně jak u xsary ale cca o 5 stupňů. Alespoň uvidíš na jaké teplotě otevírá, taky je možné že otevírá dříve.
Xsara break 1.9td
Obrázok užívateľa
Hanes
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 99
Registrovaný: Sob 2. Sep 2006, 12:49
Bydlisko: Královehradecko

Poslaťod Milan D. » Ned 11. Feb 2007, 18:39

Dík za rady, ale mě se motor zahřívá normálně, ze začátku nic a potom to jde nahoru a rafička cestuje až mezi ryskou a devadesátkou a nikdy devadesátku nepřeleze a nikdy nejde pod rysku což je asi 70 stupnů, spotřeba je normální a kdyby to byl termostat tak by zůstal otevřený tak to nezahřeju ani za týden a hlavně to topí jako blázen, tam by se to taky projevilo a pokud zůstal jen pootevřený tak to se špatně zjišťuje a kdyby byl zavřený tak už nejezdím, připadám si jako ve staré " ŠÁDE ", hlavně nemám čas to nějak řešit, měřit a zkoušet , co je s vodou to se špatně hledá a nemám chuť měnit jednu věc za druhou jako u když půjdu k Citronům.
Milan D.
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 125
Registrovaný: Štv 23. Nov 2006, 22:29
Bydlisko: Česká Třebová

Poslaťod dusang » Pon 12. Feb 2007, 10:21

lobello píše:ok mam na to ale napis mi to ako si to vymenit. nemam s tym skusenosti


Na moju stranku som daval davnejsie vymenu termostatu: http://www.gaya.sk/~dgenda/xsara/termostat.html
Snad ti to trochu pomoze...
A moc sa prosim tomu postupu nesmejte :oops:

Inac aj po vymene termostatu sa mi rucicka malokedy vysplha na 90 ºC. Stale je cca. 3 mm pod 90 ºC (niekedy aj presne medzi 75 ºC a 90 ºC a to na trase dlhej 25 km). Takze bud som kupil vadny termostat alebo mam vadne cidlo alebo je to normalne :)
Xsara 1.6i SX '98 Obrázok
Obrázok užívateľa
dusang
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 64
Registrovaný: Pia 15. Júl 2005, 9:38
Bydlisko: Martin, SR

Poslaťod pastynko » Pon 12. Feb 2007, 10:35

dusang píše:
lobello píše:ok mam na to ale napis mi to ako si to vymenit. nemam s tym skusenosti


Na moju stranku som daval davnejsie vymenu termostatu: http://www.gaya.sk/~dgenda/xsara/termostat.html
Snad ti to trochu pomoze...
A moc sa prosim tomu postupu nesmejte :oops:

Inac aj po vymene termostatu sa mi rucicka malokedy vysplha na 90 ºC. Stale je cca. 3 mm pod 90 ºC (niekedy aj presne medzi 75 ºC a 90 ºC a to na trase dlhej 25 km). Takze bud som kupil vadny termostat alebo mam vadne cidlo alebo je to normalne :)


podla mna to nie je nic neobvykle u tohto auta... tiez som mal podobny "problem"... vymenil som cidla, stale to iste, vymenil som termostat, stale to iste :roll: auto kuri normalne, spotreba ok, nemyslim ze je to nejaky problem 8)

ja osobne mam pocit ze riesime problem tam kde ziadny nie je... :lol:
Xsara rv99 VTS 2.0 16v 169k | kompresor nebude, vyberam sa inou cestou :mrgreen:
Obrázok užívateľa
pastynko
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 298
Registrovaný: Pon 3. Júl 2006, 12:07
Bydlisko: SK, Bratislava

Poslaťod lobello » Pon 12. Feb 2007, 16:57

musim sa opytat u citroena ci je to normalne. ja s tym nemam problem robi to uz od zaciatku ked som auto kupil a ako pises aj mne auto kuri ako besne
Obrázok užívateľa
lobello
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 441
Registrovaný: Pia 5. Jan 2007, 16:27
Bydlisko: Košice
Vůz: Xsara 1.4 SX

Poslaťod levis501 » Pon 12. Feb 2007, 17:03

Mně to dělá něco podobného. Sice nemám s xsarou zatím moc zkušeností, ale řekl bych, že je to normální, že ručička mírně v mezích kolem 90 kolísá. Myslím, že se ventil průběžně přizpůsobuje okamžitým podmínkám. Venku není všude stejně teplo, stejně tak i rychlost ovlivňuje množství a hustotu studeného vzduchu, který obtéká chladič.

Jestli nejsme na ten termstatický ventil až moc nároční, že chceme, aby reagoval okamžitě. :D
Xsara II Coupe 1,4i
levis501
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 333
Registrovaný: Uto 30. Jan 2007, 13:05
Bydlisko: Olomoucko

Poslaťod igor1894 » Pon 12. Feb 2007, 17:33

nemyslím si že 70 stupňov je normálna teplota auta, ale je to môj osobný názor. Ako čítam tak Vám to robí viacerým, ako čítam aj počítadlo výmeny oleja rapluje viacerým a ako čítam je tu dosť závad ktoré sa často opakujú ako ešte jeden príklad : dusenie motora hlavne v nižších otáčkach, no poviem Vám nie je to zrovna najlepšia vyzitka Citroenu :(
Xsara II, 1.4i Coupe
Obrázok užívateľa
igor1894
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 138
Registrovaný: Pon 6. Feb 2006, 21:57
Bydlisko: Bratislava

Poslaťod lobello » Pon 12. Feb 2007, 17:40

no ale da sa s tym jazdit. k tomu pocitadlu km- je to v pohode ja to ani nesledujem je to iba softwarova chyba. ano xsara ma svoje chyby ale vyslovene zle auto to nieje. su aj lepsie znacky aj horsie znacky od citroena. mne citroen vyhovuje, som normalny bezny spotrebitel, ktory neocakava nic vynimocne. ak by som chcel byt high-end a mal by som nato- tak si kupim C6
Obrázok užívateľa
lobello
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 441
Registrovaný: Pia 5. Jan 2007, 16:27
Bydlisko: Košice
Vůz: Xsara 1.4 SX

PredchádzajúciĎalší

Späť na Motor - benzín

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 7 hostia