Stránka 1 z 1

Po vypnutí motoru se nedochladí chl. kapalina

PoslaťNapísal: Ned 7. Jún 2020, 19:04
od Stepa
Ahoj, poslední dobou (cca. měsíc) se mi u Xsara Picasso 1.6i 65kW, r.v. 2000 se po vypnutí motoru se nespustí sahara na dochlazení chl. kapaliny a chladící kapalina se přehřeje a začne vytékat přes víčko nádržky. Pokud tomu chci zabránit, musí nechat klíčky v zapalování - tj. puštěnou elektriku a sahara po chvíli spustí. Přitom sahaře normálně fungují obě rychlosti, když spustím klimatizaci, tak se sahara bezproblémově rozběhne na první stupeň a během jízdy teploměr ukazuje normální teplotu, motor se nepřehřívá. Mám podezření na nějaký senzor, bohužel jsem v místě kde je termostat našel celkem 3, zelený, hnědý a kousek níže modrý. Nemá někdo představu co který seznor řídí? Popř. měl někdo podobnou zkušenost?

Re: Po vypnutí motoru se nedochladí chl. kapalina

PoslaťNapísal: Pon 8. Jún 2020, 20:39
od baffy
Hmm ,zaujímavý efekt. Mal som 1.6 16V a nikdy ,nikdy mi ventilátor nebežal po vypnutí klúčika . Predpokladám žeby to tak aj malo byť. To že ti vytlačí vodu po zastavení bude mať zrejme príčinu niekde inde. Ale možno má niekto iné skúsenosti a zapojí sa do debaty.

Re: Po vypnutí motoru se nedochladí chl. kapalina

PoslaťNapísal: Uto 9. Jún 2020, 19:02
od Stepa
Přiznám se, že jsem už slyšel podiv nad tím, že by se měl točit větrák chladiče i po vypnutí klíče. Já mám zkušenost 4 aut Š105, Octavia I, Octavia II a Picasso. Všechny auta se chovaly úplně stejně, když jsem zastavil a motor natopený a okolní teplota byla vyšší, vždy si auto buď hned nebo i po chvíli aktivovalo větrák a dochladilo se. Mě spíš překvapuje, že tohle někoho překvapuje, je to dle mě úplně logická fce. No v každém případě Xsara to teď nedělá, a klidně může být problém i jinde, nejsem expert na motory.

Např. nedávno jsem nechal měnil rozvody a pumpu, loni preventivně termostat. Problém je, že auto se mi nepřehřívá, dokud mám zapnutou elektriku vše se chová jak má. Těsnění pod hlavou mi to taky určitě nedělá, hadice nejsou natlakované a průběh je vždy stejný. Dokud jede motor, vše je OK. Vypnu klíče, otevřu víko motoru a koukám na nádržku, uteče 30-60s a jen valím oči jak se přepadovou hadičkou chladiče tlačí voda do nádržky a víčkem ven.

Re: Po vypnutí motoru se nedochladí chl. kapalina

PoslaťNapísal: Uto 9. Jún 2020, 20:04
od petr_xs
A není problém v těsnění víčka ?
jinak http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=54&t=7197&p=157618

Re: Po vypnutí motoru se nedochladí chl. kapalina

PoslaťNapísal: Uto 9. Jún 2020, 20:32
od baffy
Neviem ,ale jazdil som autom iné dialky a v letných horúcich dňoch a poriadne kopce k tomu ,napr. taká cesta do chorvátska a že to auto dostávalo záhul je istá vec. Ako som písal,nikdy sa nič nespustilo po vypnutí klúča ,kord keď sa ti motor neprehrieva ,nevidím dôvod aby sa tá sahara spúšťala. Napadá ma jedna vec.Dajme tomu že v tom okruhu následkom toho že zastavíš obeh respektíve proces chladenia sa môže zvýšiť tlak ,ale od toho je predsa pretlakové víčko na vyrovnávajúcej nádržke.Teplota by stúpať nemala ,keďže motor sa už ďalej neohrieva. Pozrel som schému ,neviem síce či je to presne tvoje auto TU5JP4/L4 ,termostat píšu že otvára pri 89°C ,plne otvorený je pri 101°C a výstraha 118°C a koniec koncov ,mal by to byť uzavretý okruh.Skús sa zamerať na ten uzáver vyrovnávajúcej nádržky. Tiež nie som odborník ,iba bežný užívatel. Ak si ale dobre pamätám tak na slovenskom zraze ,mal takúto príhodku Kvído ,len s tým rozdielom ,že jemu tá sahara bežala cca 3 minúty po vypnutí ,ale to bola jediná xsara zo všetkých ostatných,tak neviem,hmm

Re: Po vypnutí motoru se nedochladí chl. kapalina

PoslaťNapísal: Str 10. Jún 2020, 6:47
od Stepa
petr_xs píše:A není problém v těsnění víčka ?
jinak http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=54&t=7197&p=157618


V těsnění víčka to nebude, taky jsem si říkal, že to tím bude a bylo oi ožvejkaný, tak jsem rovnou koupil nové, ale nic se nezměnilo. Voda jde přes jeho expanzmí ventil.

Moc díky za odkaz na ty snímače, našel jsem spoustu různých debat a všude to popisovai jinak. Tohle rozdělení mi dává největší smysl.

-- přidáno stř 10. čer 2020, 7:51 --

baffy píše:Neviem ,ale jazdil som autom iné dialky a v letných horúcich dňoch a poriadne kopce k tomu ,napr. taká cesta do chorvátska a že to auto dostávalo záhul je istá vec. Ako som písal,nikdy sa nič nespustilo po vypnutí klúča ,kord keď sa ti motor neprehrieva ,nevidím dôvod aby sa tá sahara spúšťala. Napadá ma jedna vec.Dajme tomu že v tom okruhu následkom toho že zastavíš obeh respektíve proces chladenia sa môže zvýšiť tlak ,ale od toho je predsa pretlakové víčko na vyrovnávajúcej nádržke.Teplota by stúpať nemala ,keďže motor sa už ďalej neohrieva. Pozrel som schému ,neviem síce či je to presne tvoje auto TU5JP4/L4 ,termostat píšu že otvára pri 89°C ,plne otvorený je pri 101°C a výstraha 118°C a koniec koncov ,mal by to byť uzavretý okruh.Skús sa zamerať na ten uzáver vyrovnávajúcej nádržky. Tiež nie som odborník ,iba bežný užívatel. Ak si ale dobre pamätám tak na slovenskom zraze ,mal takúto príhodku Kvído ,len s tým rozdielom ,že jemu tá sahara bežala cca 3 minúty po vypnutí ,ale to bola jediná xsara zo všetkých ostatných,tak neviem,hmm


To co popisuji by se ti mělo spustit, spíše vyjímečně, když je opravdu horko nebo ses táhl kolonou. Mě spíš napadlo díky tomu jak jsem si to sepsal, že možná nefunguje senzor pro saharu, takže se to auto chladí jen náporově, když není zapnutá klima, která si saharu spustí sama. Zkusím vyměnit hnedý senzor, dle druhého příspěvku a uvidím.

Re: Po vypnutí motoru se nedochladí chl. kapalina

PoslaťNapísal: Str 10. Jún 2020, 10:46
od baffy
Saharu otestuj cez diagnostiku a rovno pozri cez dia aj teplotu.Pri tom víčku ,ale nejde ani tak o tesnenie ako pretlakový ventil. Alebo si menil kompletné víčko?

Re: Po vypnutí motoru se nedochladí chl. kapalina

PoslaťNapísal: Str 10. Jún 2020, 11:01
od petr_xs
65kW není TU5JP4, ale TU5JP (NFZ) .

Re: Po vypnutí motoru se nedochladí chl. kapalina

PoslaťNapísal: Str 10. Jún 2020, 11:22
od Stepa
baffy píše:Saharu otestuj cez diagnostiku a rovno pozri cez dia aj teplotu.Pri tom víčku ,ale nejde ani tak o tesnenie ako pretlakový ventil. Alebo si menil kompletné víčko?


Koupil jsem celé víčko.

Re: Po vypnutí motoru se nedochladí chl. kapalina

PoslaťNapísal: Str 10. Jún 2020, 11:47
od baffy
petr_xs píše:65kW není TU5JP4, ale TU5JP (NFZ) .

Aha ,tie kW mi ušli prvom príspeku a nielen tie ,aj ročník. Ďakujem za info.

-- přidáno 10 Jún 2020, 14:23 --

Tak som omrkol tú starú 1.6 a fakt by to malo dochladzovať.
Výstřižek..PNG
Výstřižek..PNG (103.94 KiB) Zobrazené 15228 krát

Výstřižek.PNG
Výstřižek.PNG (27.27 KiB) Zobrazené 15228 krát

Re: Po vypnutí motoru se nedochladí chl. kapalina

PoslaťNapísal: Str 10. Jún 2020, 17:28
od Stepa
Díky za super informace. LZe k té mojí 1.6i najít i další schémata? El. zapojení, rozmístění pojistek (nesouhlasí s ofiko manuálem) atd.?

Re: Po vypnutí motoru se nedochladí chl. kapalina

PoslaťNapísal: Str 10. Jún 2020, 18:36
od baffy
Všetko sa dá ,len si chlapci z PSA spoplatnili stránky.... :D :D

Re: Po vypnutí motoru se nedochladí chl. kapalina

PoslaťNapísal: Pia 7. Aug 2020, 13:03
od Stepa
Tak boj pokračuje, vyměnil jsem oba snímače teploty a nic se nezměnilo. Naopak se to po nějakém čase ještě zhoršilo. Ventilátor chlazení se "zbláznil" a začal se spouštět na plný výkon nebo kolísal mezi rychlostmi při zapnutých klíčích a to už ani neříkám, že po vypnutí se opět nedochlazovalo. Po návštěvě servisu, kdy mi vyměnili řídící jednotku klimatizace, se už při zapnutých klíčích ventilátor chová jak má, ale po vypnutí klíčů to stále nedochlazuje. To by mě zajímalo kde by to tak ještě mohlo být.

Re: Po vypnutí motoru se nedochladí chl. kapalina

PoslaťNapísal: Ned 30. Aug 2020, 11:28
od Stepa
Problém se zdá vyřešen - vrátil jsem původní víčko na nádržku s chladící kapalinou a najednou je klid. Všem děkuji za příspěvky.