Zdravim,
moja Xsara ( 1,6 8V ) sa mi dostala do ruk ako velmi zanedbane auto v jednom servise.Prechod z Felicie na tento zazrak hlavne kvoli elektrike bola pre mna pekna maturita.Vymena cidiel,rele,RJ komunikovala podla rychlosti vetra.Hned ma nechala na ceste na druhy den atd.,atd.Podla mechanika bola v dobrom stave.
Suhlasim.Tiez mam rad cierny humor
A ide mi hlavne o krokovy motorcek.Par cidiel som vymenil,ale vsimol som si jednu dolezitu vec,ktoru som zatial napisal asi len ja na Citroen forum.Ak som tu nieco prehliadol ospravedlnujem sa.
Kazdy vsade spomina len cistenie motorceku.Lenze vsimnime si ako a o co je priskrutkovany ?
Umela hmota a hrube srouby.Tie sa casom trosku vykyvu,povolia a uz nedrzia dobre.Mozno aj na hlavnom telese potrubia casom dojde ku nejakej deformacii,hoci okom nepostrehnutelnej a tesnenie na motorceku uz nie je schopne vykryt tuto deformaciu a volu skrutiek.Ci pred vymenou senzorov alebo teraz je pritiahnuty aj hrubym drotom o teleso nasavania ( potrubie).On sedi a drzi len naoko pevne po nejakom case.Aj ked skusite rukou akoze drzi.Nie !!!
Keby som dal prec ten hruby drot,bud mi bude kolisat volnobeh.Niekedy,nie stale.Alebo z nicoho nic hocikedy vyletia hore otacky,alebo nechcu klesnut,kym nevypnem a nenastartujem znovu.Ale ked ho pevne pritiahnem,zaistim aj s drotom je pokoj.Odkedy som zistil tuto nepostrehnutelnu netesnost je pokoj s autom.Este rele pri chladici treba,ale to je ina tema.
Ked si uvedomite ake male mnozstvo vzduchu on reguluje,aky maly prietok tam staci na regulaciu,hned Vam dojde co moze narobit i malicka netesnost v tom otvore kde je motorcek upnuty.
Ked som mal nasavanie rozobrate hned mi toto napadlo hoci som system nepoznal a do kelu bolo to tak.Jeden zo zbytocnych problemov.A certovsky nenapadny.
Ked motorcek nesedi napevno aj s tesnenim okolo neho,v telese nasavania moze byt problem.Obcas.O to horsie sa to hlada.Niekedy 50 km a nic a niekedy staci par metrov a je cirkus.Odskusane.