Stránka 3 z 5

Re: Čidlo tlaku vzduchu

PoslaťNapísal: Pon 23. Júl 2012, 15:14
od baffy
Mno, v pohode,nemáš zač,hlavne aby ti to fungovalo tak ako má :wink:

Re: Čidlo tlaku vzduchu

PoslaťNapísal: Uto 12. Mar 2013, 13:07
od kauly
Zdravím, taky ted´ono čidlo tlaku sonduju, poněvadž i mě potkal nepravidelný běh motoru při studeném startu a všechny ty dalŠÍ příznaky. Je možné ono čidlo tlaku a teploty nasávaného vzduchu u 1.4 KFW nějakým způsobem "proměřit" (nějaké hodnoty odporu v odpojeném stavu atd.)? Svíčky jsem měnil bez vlivu , lišta se zdá ok, krokový motorek nový, čidlo teploty na motoru vykazuje odpovídající hodnoty, lambdy snad ok. Problém - studený start bez plynu až tak na počtvrté, než udrží sám volnoběh a nezdechne, motor cuká a má díru nad volnoběhem (jakoby se na přechodu otáček dusí), po chvíli a rozjetí se pak už motor šlape dobře, teplý chytá bez problémů. Baterie drží 12,85 V. Dík az rady. S pozdravem Kauly

Re: Čidlo tlaku vzduchu

PoslaťNapísal: Uto 12. Mar 2013, 16:31
od zlj
Nevím jaký rok výroby máš,ale u dvojkové Xsary 1.4 je ještě v tom čidle snímač teploty nasáv.vzduchu.Nedávno jsem řešil podobný problém a můžu říci,že když vše funguje tak auto jezdí i z odpojením tohoto čidla a ani to nepoznáš.Jezdil jsem tak týden.

Re: Čidlo tlaku vzduchu

PoslaťNapísal: Uto 12. Mar 2013, 19:20
od Marek
Zdravím Kauly, to, co popisuješ spíš vypadá na nefunkční krokový motorek volnoběhu. Měnil jsi ho sám? Podívej se do konektoru na kabelu, jestli nepotřebují napružit kontakty. Totéž platí pro ostatní kabeláž.
Máš zapalovací lištu, nebo kabely mezi cívkou a svíčkami? Špatné zapalovací kabely jsou také záludná závada.

Re: Čidlo tlaku vzduchu

PoslaťNapísal: Uto 12. Mar 2013, 20:32
od kauly
Krokáč je fungl novej, v tom starým už vůbec nedržel ten kolíček a lítaly otáčky stylem, že houpaly nebo visely na 2500 a nechtěly padnout. Ano, měnil jsem ho sám.Čidlo teploty a tlaku zkusím odpojit a nastartovat a uvidím. Vím akorát, že když jsem ho odpojil za běhu tak motor okamžitě zhasl. Mám zapalovací lištu, takže kabelama to stopro neni. Rok 2003.

Re: Čidlo tlaku vzduchu

PoslaťNapísal: Pon 18. Mar 2013, 15:25
od kauly
Tak laboruju dále a už přemejšlím, jestli to neodvezu do Citroenu. Studený starty po ránu jsou opravdu otravný. Někdy chytne hned, ale pak se třese jak zmrzlej pes. Nad volnoběhem díra, že je okamžitej rozjezd nemožnej, pokud to nevytočím ke 3 tisícům. Stačí ale nějakejch pět km normální rychlostí a je klid. Teplej chytne na cvrk. Všechno ukazuje na krokáč, ale tan je fungl novej, tak nevim. Dosedací plochu jsem očistil, leda že by se musel nějak po montáži nastavit, ale to se asi udělá nějak automaticky. Ideální by bylo mít ještě jedno "zdravé" auto a zkoušet měnit jednotlivé, potencionálně vadné, součástky. To však bohužel nemám. Ještě nějaké nápady? Předem dík. Zdraví Kauly

Re: Čidlo tlaku vzduchu

PoslaťNapísal: Pon 18. Mar 2013, 15:28
od baffy
a čo samotná lišta,je ok?

Re: Čidlo tlaku vzduchu

PoslaťNapísal: Pon 18. Mar 2013, 19:19
od kauly
Jak to zjistím, zda je v pořádku? Venku házely všechny 4 svíčky slušnou jiskru, jsou k dispozici nějaké hodnoty odporu prim/sekundárního vinutí lišty nebo nějaká jiná "domácí" metoda odzkoušení? Kontakty mezi pružinkou a samotnou lištou jsem očistil, bez zlepšení stavu....

Re: Čidlo tlaku vzduchu

PoslaťNapísal: Pon 18. Mar 2013, 20:25
od Marek
Zjišťuje se to špatně, pokud jsou v liště praskliny - i prakticky neviditelné, dostane se zkondenzovaná voda kam nemá a dělá svody, dokud se lišta neohřeje a voda neodpaří.

Ještě je jedna možnost a to z těch horších - těsnění pod hlavou, do válce se dostane voda a navlhčí svíčku, po ohřatí motoru se vše vysuší a díky tepelné roztažnosti i utěsní. Sleduješ hladinu chladící kapaliny?

V podpise máš LPG, zkoušel jsi ho vyřadit, zavřít kohout na nádrži a jezdit dva, tři dny na jen benzín? Já mám opačný problém, po krátkém stání auto chytá špatně, když stojím přes noc dobře a když jedu jen na benzín, tak chytá výborně za každé situace. Dělá to plyn, který zůstává v sání.

Re: Čidlo tlaku vzduchu

PoslaťNapísal: Pon 18. Mar 2013, 22:25
od baffy
S tou lištou je to zložité,kedže cena je dosť vysoká a výsledok nejasný ,origo citroen cca 150€ .Najideálnejšie je ,keď ju má kto požičať na odskúšanie.Inak odpor primárneho vinutia by mal byť 0,55±10% ohmu.Tá hodnota je udávaná pre vstrekovanie TU5JP4 / 1.6 16V ,pri TU3JP/ 1.4 som nenašiel žiadny údaj.

Re: Čidlo tlaku vzduchu

PoslaťNapísal: Uto 19. Mar 2013, 9:00
od kauly
Těsnění pod hlavou mě taky napadlo. Voda mě sice trošku mizí, ale jinudy - mám někde netěsnost na tom plastovým vedení kolem motoru na které navazuje hadice k chladiči a trošku to tam semtam ukápne. Ale za poslední měsíce se to nijak nezhoršilo a vody doplňuju stále stejně. Mám najeto něco přes 150 tis a těsnění pod hlavou minulý majitel prokazatelně měnil v 95tis.s rovnáním dosedací plochy hlavy, tak nevim, jestli by vydrželo jen takovou chvilku. Voda v expanzce netlakuje.

Re: Čidlo tlaku vzduchu

PoslaťNapísal: Pon 25. Mar 2013, 21:21
od kauly
Tak sondování pokračuje a pokračuje asi tak, že jsem dnes musel být z práce přes ulici do servisu odtažen na tyči..Nastartuju, vycouvu, abych uvolnil místo kolegovi, popojedu pár metrů a chci se rozjet do mírného stoupání, ale nejde to. Motor nemá výkon, běží tak na dva, kontrolka motoru bliká a houká jak praštěná, venku je cejtit benzín...Vypínám to a onen kolega už se běží optat, co se děje. Požádal jsem ho o odtah do cca 50 metrů vzdáleného servisu. Tam borec vyběhl s diagnostikou, napíchl, nastartoval a Xsara běžela, ale když na to šlápl, tak se dusila,cukala atd. Smazal všechny chybový hlášky, povětšinou způsobené již dříve mým pokusným odpojováním a zpětným připojováním všech možných konektorů a nastartoval znova. Motor běžel normálně a chyba už se neukázala. Nicméně naznačil, že u těchto motorů už měnil několikrát ono čidlo tlaku a teploty vzduchu a že toto se může takto projevovat. Nabídl se, že za mnou s tou diagnostikou zítra po mé práci zaskočí a zkusíme to píchnout na úplně studenej motor,co to ukáže. Jestli nic, tak už to musí bejt jedině ta lišta.
Cesta domů nicméně proběhla v pořádku, jen kolem 3 tisíc se v tahu několikrát objevil chvilkový náhlý úbytek výkonu (opět jako výpadek jednoho válce). Uvidí se zítra a podám zprávu.

Re: Čidlo tlaku vzduchu

PoslaťNapísal: Uto 26. Mar 2013, 20:20
od husaberg
Ahoj sice mam 1.6 16v ale ja bych se přiklonil k té liště. U mě se to projevovalo tak, že za studena motor jel vpohodě na "plný výkon" a až se zahřál na těch 80-90°C, tak začal blbnout a vynechávali válce. Nechtěl sem utrácet za diagnostiku tak jsem něco zkusil. :D Přijel jsem domů, rychle vytáhl lištu a strčil ji do mrazáku tak na 10 minut, pak sem ji zase namontoval zpět, ještě do zahřátého motoru a ono to jelo zase normálně, ale už jen chvíli než se ta lišta ohřála, pak ten motor opět jel jen na 2 válce. Ještě před tím než mi to takhle začalo blbnout, tak cca půl roku jsem pozoroval, že se motor dusil po prudkém přidání plynu. Koupil jsem lištu + nové svíčky a jezdím :driv: A když mi kolísal volnoběh tak jsem jen pročistil klapku a byl klid

Re: Čidlo tlaku vzduchu

PoslaťNapísal: Str 27. Mar 2013, 18:19
od kauly
Lištu zatím nechám být, ale budu jí sledovat. Po výmazu závad zatím jede a startuje tak jak má, tak aspoň že tento problém je prozatím vyřešen. Ted´mě při jarním přezouvání čekají přední brzdy a olej v převodovce a snad by zatím měl být s výdaji na nějaký čas pokoj.No, ještě vlastně klima už asi půl roku stávkuje, ale to mě ani nikterak nepálí, poněvadž i když chodila, tak jsem ji zapnul asi dvakrát. Dík všem za rady :ooo:

Re: Čidlo tlaku vzduchu

PoslaťNapísal: Štv 4. Apr 2013, 8:07
od kauly
Tak už opět ráno kuckám a cukám...bude opět diag, abych na 1OO pro věděl, že jsou čidla ok. Uvidíme.