Stránka 4 z 5

Re: Čidlo tlaku vzduchu

PoslaťNapísal: Ned 29. Sep 2013, 22:51
od mezulanek
Zdravím.
Jak vám to dopadlo? Mám uplně stejný problém. přes leto v pohodě, ale jak se ochladí, startuji na několikrát, při -15 cca 10 startů něž se motor udrží.
Měnil jsem čidlo teploty nasávaného vzduchu, čidlo teploty vody, vstřikovací benzínovou lištu, vše bez známek zlepšení. Diagnostika bez chyb. Vyřešil jste to nějak? Mám picasso 2001 1.8 16v 85Kv LPG.

Re: Čidlo tlaku vzduchu

PoslaťNapísal: Pon 14. Okt 2013, 12:55
od kauly
Tak jsem opět tu. Ochladilo se nám a já a má Xsarka opět řešíme náš starý známý problém. Start až na poněkolikáté, pak se tak tak udrží na volnoběhu a rozjet se je utrpení - pod plynem se dusí a cuká. Teprve až po dvou, třech kilometrech vyšší rychlostí se srovná a jede. Teplá pak chytá i jede bez problémů. Výmaz chyb pomůže (většinou tam je lambda, tlaka teplota vzduchu), po výmazu a znovu načtení už se stejné chyby nevyskytují. Pomůže to však jen krátkodobě. Celé léto byl klid až ted´. Mám svou Xsarku rád, ale s tímto neřešitelným problémem mě začíná pěkně štvát.... :oops:

Re: Čidlo tlaku vzduchu

PoslaťNapísal: Str 30. Okt 2013, 19:02
od kauly
Tak jsem dnes zakoupil novou vrchní lambdu Febi 26172, tak ji tam šoupnu a uvidíme. Shodou okolností máme ještě čerstvě Zafiru a začla z ničeho nic blbnout při startu úplně stejně, kolísání otáček, běh motoru jak "na tři" a prdění z výfuku, rozjezd téměř nemožný (lehce plynu a dusila se, o trochu víc a vyletěly otáčky),vyšší rychlost relativně OK. A vyřešila to právě lambda. Tak uvidíme, co Xsarka. Jinak už vážně nevim, leda to odstavit za velkej peníz k Citroenu. Teplá frčí jak ďas, ale ty studený starty jsou příšerný :(

Re: Čidlo tlaku vzduchu

PoslaťNapísal: Str 6. Nov 2013, 15:04
od kauly
Lambda ničemu nepomohla...

Re: Čidlo tlaku vzduchu

PoslaťNapísal: Str 6. Nov 2013, 15:57
od betom
Co takhle vyčistit váhu vzduchu??? :roll:

Re: Čidlo tlaku vzduchu

PoslaťNapísal: Štv 7. Nov 2013, 14:12
od kauly
A váhu vzduchu u 1.4 najdu kde?

Re: Čidlo tlaku vzduchu

PoslaťNapísal: Štv 7. Nov 2013, 17:54
od betom
To nevím, ale u RIa 1,5LS a Picassa 1,6HDi je umístěná v potrubí sání vzduchu za filtrboxem. 8)

Re: Čidlo tlaku vzduchu

PoslaťNapísal: Pia 8. Nov 2013, 7:25
od petr_xs
Uklidni se, nemáš ji. Váhu vzduchu mají jen nafťáky.

Re: Čidlo tlaku vzduchu

PoslaťNapísal: Pia 8. Nov 2013, 10:22
od snoopy
Kauly a blbne ti to i na benzin, nebo jen na LPG? Jo a vyplň si alespoň rok výroby, ať víme, o jakém motoru se tu bavíme...

Re: Čidlo tlaku vzduchu

PoslaťNapísal: Sob 23. Nov 2013, 21:54
od kauly
Blbne to při studeném startu, takže na benzín. Chytne to tak na popáté a to si ještě musím trochu hrát s plynem a vyhnat prošlapáváním otáčky nad 2000, aby se to oživilo. Musím plynem "pumpovat", páč to třeba chvilinku podrží 2000 a při stejném držení pedálu plynu otáčky spadnou a motor zdechne. Jedině prošlapávání a střídání otáček jakštakš funguje. Motor tak cca za půl minuty už volnoběh udrží, ale běží hrubě, jako "na tři"a nelze se rozjet, nemá sílu, dusí se. Po cca minutce se volnoběh ustálí a běh uklidní a motor klidně bez "pumpování" plynem drží jakékoliv otáčky bez jejich padání a dušení se. Lze se normálně rozjet. Problém se samovolným vypínáním LPG jsem nakonec vyřešil sám - naštval jsem se, vyndal celé sání, vstřiky a komplet předělal všechny plynové hadičky. "Specialisté" v nejmenovaném brněnském LPG servisu, kam jsem byl díky mému Magicu 2 nucen letos už 4krát z Vysočiny jet kvůli tomuto problému, vyměnili snad vše, stálo mě to skoro 10 tisíc, ale závadu neodstranili. Nechápu myšlení mechanika, kterej se montážema a servisem LPG živí, že mění LPG vstřiky a napojí je na starý, viditelně steřelý hadičky, který je propojují se sáním! Pak to nemá spadávat do benzínu, když si to tam vesele přisává falešnej vzduch....Sakra, neměla by toto být snad úplně první věc, po který půjdu při podobné nahodilé závadě? Kdyby to nebylo vidět, tak budiž, ale on musel mít ty hadičky v ruce a přesto je tam dal zpět. Věc za 20Kč když moc! Lempl. Říkal jsem si "nebudu se v tom sám vrtat, nerozumím tomu, tak to nechám profíkům." Kdepak, staré známé stále platí, co si neuděláš sám, to nemáš.
Ale zpátky k věci - co s těmi studenými starty? Chtěl bych jen otočit klíčkem, nastartovat a bez cukání okamžitě odjet, jako dřív....dík za náměty a omlouvám se za délku tohoto příspěvku. Z Vysočiny zdraví Kauly

Re: Čidlo tlaku vzduchu

PoslaťNapísal: Ned 24. Nov 2013, 11:05
od Marek
Zkus před vypnutím motoru dojet pár km na benzín, po vypnutí motoru zavři multiventil na nádrži a druhý den uvidíš. Ideálně ten druhý den nepouštěj plyn a sleduj chování auta. Mně špatně startuje, protože se mi v sání po vypnutí motoru nahromadí plyn. Mám horší těsnění na elektroventilu, který je mezi reduktorem (výparníkem) a regulačními ventily. Bohužel se již nedá sehnat. Trochu se to zlepšilo po výměně membrány v reduktoru. Pokud potřebuji častěji startovat - třeba jedu z práce 200m na parkoviště u obchoďáku - přepnu před jízdou na benzín.
Jaké máš svíčky? Po různých experimentech se mi potvrzuje, že originální osazení svíčkami Equyem je nejlepší bez ohledu na porovnávací tabulky a specifikace, jen jsem zmenšil odtrh svíček o 0,2mm na 0,7mm. Na vzduchu bude házet jiskru každá, na přeskok jí stačí cca 1000V.

Re: Čidlo tlaku vzduchu

PoslaťNapísal: Ned 24. Nov 2013, 16:47
od kauly
Ježdění pár dní jen na benzín "aby se jednotka srovnala", dojíždění na benzín, jízda na benzín se "zavřenou" nádrží LPG, to vše jsem zkoušel. Auto se chová při startu stále stejně. Zkoušel jsem i pár dnů parkovat v teplé garáži, start stejně špatnej jak venku. Jediné, co jsem při svých experimentech zjistil, že pokud předehřeji chladící kapalinu v motoru (mám nainstalován předehřev, kterej ohřeje vodu až na 50 stupňů)tak, aby mohl motor při prvním ranním startu okamžitě přepnout na LPG (toho lze docílit překlenutím teplotního čidla na reduktoru), tak motor bez problémů po prvním startu na LPG běží, hladce, žádné houpaní otáček, dušení se...Ještě mě napadlo, jestli při tom prvním několikanásobném startu na benzín není v benzínové liště vstřikovačů nízký tlak..? Ráno jsem zkoušel jednou zapnout zapalování, pumpa cca na 3 sekundy vrčela a přestala. Šel jsem poté zmáčknout ten ventilek na vstřikovací liště a benzín jen tak ničemně ukápl. Nemá to být natlakováno víc? Za běhu motoru to pak již z toho ventilku stříká dost. Jak zjistím, jestli dává čerpadlo správný tlak?

Re: Čidlo tlaku vzduchu

PoslaťNapísal: Ned 24. Nov 2013, 20:21
od Marek
Takže jde o provoz na benzín. Tohle http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=54&t=6220&p=117722&hilit=na%C4%8Dten%C3%AD#p117722 jsi četl a zkusil? Odkaz od empíka stále funguje, zkoušel jsem ho teď, tam se dočteš to nejdůležitější. Mně tato inicializace řídící jednotky výrazně zlepšila chování motoru, když jsem měl špatné zapalovací kabely. K tlaku benzínu se nemohu vyjádřit, jen mi napadá ucpaný filtr benzínu, teplotní závislost závady na to ukazuje. Ovšem unavené čerpadlo by to také mohlo být.

Re: Čidlo tlaku vzduchu

PoslaťNapísal: Pia 20. Dec 2013, 20:47
od kauly
Zdravím pánové, tak je dobojováno. Po nekončících trablech se starty a všem tom kolem špatného běhu na benzín se na mě konečně snad usmálo štěstí. Konečně se mě podařilo dohnat kámošova mechanika, co se mu stará o jeho Xsarku 1.6, aby si udělal čas i na tu mou. Je to borec přímo pracující pro Citroen a po večerech doma valí melouchy. A co našel, slyším Vás se ptát? Fůru chyb, které byly vymazány, následně byl nahrán nový software do ŘJ a to bylo vše! Ani jeden díl nebylo třeba měnit či opravovat, jen nahrát nová moudra do mozku. A auto startuje i ledové na brnk, dá se hned jet bez cuknutí, radost :) Tak doufejme, že to Xsarušce vydrží. Jeden z nejhezčích dárků, kterej jsem si mohl k vánocům přát.
Údajně je toto známá bolest 1.4 už od dob, kdy je začli prodávat. Na podzim se ochladilo a lidi je začali s cukáním při rozjezdu a problematickým volnoběhem houfně vozit na opravy. Ve většině případů pomohlo právě přehrání software, bohužel v některých případech bylo nutno toto provést i klidně třikrát za zimu! Nejvíce se to prý projevovalo u modelu C3 s tímto motorem. Nejhorší prej bylo, když se někdo víc technicky zdatný pokusil "upravovat" software doma sám.
Ten človíček to udělal za pár kaček (v porovnání například s tím, kolik jsem investoval do oprav haprujícího LPG systému, který jsem si nakonec musel opravit sám s pomocí kousku gumové hadičky viz předchozí příspěvky).
Jediná věc, která mě zamrzela je, že jsem někde ztratil spodní díl znaku s lištou z přední masky :cry: Ale ten se mi snad podaří někde časem sehnat. Důležité je, ŽE KONEČNĚ STARTUJU A JEZDÍM NORMÁLNĚ :driv:
Xsaráci, přeji Vám všem pohodové prožití vánoc a do nového roku spoustu bezproblémových kilometrů. Zdraví Kauly z Vysočiny
PS: Kdyby jste někdo o té přední masce věděl a nechtěl za ní majlant, budu vděčný za nabídky :)

Re: Čidlo tlaku vzduchu

PoslaťNapísal: Uto 28. Jan 2014, 13:59
od kauly
Měsíc je fuč a já hlásím PERFEKTNĚ FUNGUJÍCÍ auto :driv: Starty radost, LPG šlape jak hodinky (spotřeba kolem 7,5 l/100km), zkrátka spokojenost. Ještě jsem v prosinci nechal zrenovovat přední světla, páč už byla doškábaná a lehce zažloutlá. I se standartníma žárovkama to hned svítilo sakra líp! A u starteru jsem musel lehce poupravit kotvu spínací cívky - starter jen cvakal, ale neotočil. Tak snad to vydrží.