Tak moje auto má asi věčnou cukaturu.
- Auto často chcípalo na volnoběh a při puštění plynu dost razantně cukalo. Po výměně krokového motorku to cukání, alespoň mi to tak přišlo, téměř vymizelo a přestalo to chcípat.
- Později začal volnoběh kolísat a pokud jsem jel a jenom lechtal plyn (tak abych prostě pořád jel třeba 50), tak to občas zaškubalo. Vyřešilo to čidlo tlaku sání.
- A opět, ani ne po měsíci, je problém. Auto občas po vyřazení zhasne (když zastavuji a spojku zmáčku třeba až při 1000 otáčkách, tak to ustojí). Občas nehorázně cuká, opět se to projevuje jenom při konstantní rychlosti a jak jsem zjistil, tak dokonce i když jedu z kopce bez plynu (ale to mi dělá asi jenom za studena). Prostě to třeba 5x hodně zacuká a dá se to řešit buď vyřazením, nebo přidáním plynu. Samozřejmě pokud pouštím/mačkám plyn, tak to taky často škube jako čert. Dříve jsem měl spotřebu asi tak 7,6 - 8,1 (jezdím spíše svižně a skoro pořád po městě, tak jsem to pokládal za normální), momentálně je spotřeba kolem 10 litrů.
Spotřeba napovídá, že by mohla být vadná lambda, ačkoliv auto koncem roku bez potíží prošlo emisemi a na diagnostice údajně není problém. Jenomže ostatním, co jsem tak sledoval, cukalo auto s vadnou lambdou spíše v tahu, což mě zase necuká vůbec, navíc nevím, jestli by se to projevovalo i zhasínáním. Ještě by mohl být vadný snímač polohy klapky. Ale nechce se mi moc měnit každý cukavý element, a že jich je