Klepe motor jen za tepla

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Klepe motor jen za tepla

Poslaťod suchar » Ned 9. Mar 2008, 20:22

Před týdnem jsem manľelce konečně koupil Xsaru automat, 1.8 74kw, r.v.99. V bazaru jsem ji projíľděli a nic jsem neslyąel. Aľ po zahřátí začla kolísat a klepat. Byl jsem na diagnostice a tam to ukázalo jen chybu bohatosti směsi, včera jsem vyměnil lambdu, dnes jsem to projíľděl a uľ to nezdechlo a ani kontrolka na přístrojivce se neroľla (přetdím se roľínala za jízdy). A teď ten oříąek. Za studena motor ani neklepne, ale aľ se zahřeje, tak v rozmezi 2000-3000 začne klepat. Jde to z hlavy motoru, zkouąel jsem jestli není povolená svíčka, ale ne. Kdyľ jsem to řikal v servise, při přijmu auto bylo studené, přijímací technik říkal, ľe je motor normální. Teplé to neslyąel, nebyl jsem objednaný a po 2 dnech, kdy na to neąáhli jsem si nechal vyjet jen pamět a auto vzal. Tvrdil, ľe pokud by klepaly čepy, tak by to bylo více slyąet za studena. Motor táhne krásně, jen jsem si vąim, ľe to předenmou sundal vanu, hlava nebyla sundavána, zatím o tom motoru nevím moc (LFZ), jen, ľe vůle ventilu se ąteluje podloľkami, má asi vloľky. Klepání není přímo záveslé na otáčkách motoru. Nenapadá mě nic, co by to mohlo být, pokud by to byla vačka, tak to bude dělat pravidelně na otáčkách, čepy by klepaly i za studena. Auto má najeto neskutečných 40000, je po němci ročník 37 a k tomu serviska, dělal 5000 km za rok, má to původní letní guny, rezerva ani nepouľitá. Prostě to není ojetý motor, spíą měl problém, ľe se pouľíval jen příleľitostně. Proto mě zajímá, zdá se s tím jiľ někdo nesetkal. Kaľdou radu uvítám. Je hlava toho motoru 74kw stejná s tou 66kw. Kdyby to bylo na rozvodech, a urval se řemen, potkají se ventily???Jsem z Ostravy, pokud je někdo borec, tak mu to klidně přivezu k poslechu.
suchar
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 21
Registrovaný: Pia 7. Mar 2008, 12:47
Bydlisko: Havířov
Vůz: xsara 1.8 8V Automat (LFZ 74kw)

Poslaťod Rope » Ned 9. Mar 2008, 21:57

v Ostrave bud Jirka Georgiev a nebo mlady Pekař. Pokud budes mit zajem poslu ti telefon. Jen necekej nejake rychle terminy.
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Obrázok užívateľa
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5638
Registrovaný: Pon 1. Máj 2006, 17:58
Bydlisko: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Poslaťod K4my » Pon 10. Mar 2008, 6:50

mozna mas propalene ventily nebo spise ulozeni vacek "loziska" mas vysmajdane a ve vyssich otackach zacnou vacky skakat. Kazdopadne tohle by mel ale kazdej normalni mechanik zjistit pri otevreni vika.
Xsara VTS "černá žabička"
Xsara I SX 1.4i "Sára" rv.2000Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
K4my
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 751
Registrovaný: Štv 3. Máj 2007, 11:13
Bydlisko: Odry - Nový Jičín

Poslaťod suchar » Pon 10. Mar 2008, 8:11

Pokusím se nahrát ten zvuk motoru, jen znovu opakuji, ľe klepe jen za tepla, pokud by byly vyąmajdané loľiska vačky, bude to klepat i za studena ??, Spíą mě napadá, jesli není povolený nějaký kozlík na vačce (pokud tam je, tento motor neznám a nevím zda se vačka prostrkává dírou , nebo se dotahuje kozlíkem). Podpálený ventil by ubral asi na výkonu, ale to auto jede velmi pěkně, za studena přijímací technik nic neąlyąel.
suchar
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 21
Registrovaný: Pia 7. Mar 2008, 12:47
Bydlisko: Havířov
Vůz: xsara 1.8 8V Automat (LFZ 74kw)

Poslaťod K4my » Pon 10. Mar 2008, 8:38

to suchar: nahravat zvuk nemusis, je to zbytecne jelikoz neuslysim odkud to jde, pokud jsi si jisty ze to nebude nic z toho co jsem uvadel tak se bude jednat o zavadu spise malickou. Ja jen reagoval protoze prave vcera odpoledne se me kamarad ptal co ma s motorem ze se mu ozyvaji rany z motoru. Slo to z hlavy a byly to prave loziska, a narazejici ventil (ktery delal ten narazovy zvuk), ktery byl ovlivnovan prave tou radoby poskakujici vackou. Jen podotknu ze takovy zvuk delaji skoro vsechny motory, a pokud nejaky je trosku hlucnejsi, nemusi to znamenat zavadu. U citroenu ale plati, pokud to jede je to v poradku ;-)

jen rada, ukazat to mechanikovi hned kdyz prijedete do servisu. Okamzite mu to ukazat na teplem motoru :-) Od toho je to servis aby se tim zabyval a vyslech si prosby zakaznika :-)

jo a otazka, a kraval to pri studenem motoru nedela??? Myslim tim ten samy zvuk ale treba slabeji
Xsara VTS "černá žabička"
Xsara I SX 1.4i "Sára" rv.2000Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
K4my
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 751
Registrovaný: Štv 3. Máj 2007, 11:13
Bydlisko: Odry - Nový Jičín

Poslaťod suchar » Pon 10. Mar 2008, 9:06

Já jsem vděčný za jakoukoliv informaci, čas ukáľe co to je, do servisu to určitě nedám a rozeberu to časem sám, pár motoru jsem jiľ rozebral a sloľil, ale za zkuąeného se nepovaľuji. Zaráľí mě jen, ľe to dělá jen za teplého motoru.
suchar
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 21
Registrovaný: Pia 7. Mar 2008, 12:47
Bydlisko: Havířov
Vůz: xsara 1.8 8V Automat (LFZ 74kw)

Poslaťod mio » Pon 10. Mar 2008, 19:25

Ve sluľební felici 1,6 jsme měli taky klepání vycházející z hlavy při teplém motoru.Bylo volné(přidřené) loľisko na klice a ojnice tím pádem měla vůli a při zvednutí pístu naráľela do hlavy.Nemohly jsme přijít na příčinu a po týdnu se frajer přiznal ľe se mu na dálnici rozsvítila kontrolka oleje.Takľe motor makal z minimem oleje.Tím tě nijak nestraąim ľe to bude tím,jen zkuąenost.
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1266
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Poslaťod K4my » Pon 10. Mar 2008, 19:27

to mio : mno nemusi ani klepat do hlavy staci do ventilu, vidis to cece to muze byt taky dobry duvod.
Xsara VTS "černá žabička"
Xsara I SX 1.4i "Sára" rv.2000Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
K4my
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 751
Registrovaný: Štv 3. Máj 2007, 11:13
Bydlisko: Odry - Nový Jičín

Poslaťod suchar » Pon 10. Mar 2008, 20:26

Dnes jsem hledal a naąel jsem příspěvek, kde popisují přesně můj problém, za studena nic a za tepla klepe jen při nějakých otáčkách kolem 2000-2500, asi to bude tou klikou, díval jsme se na můj motor, tam je jiľ alternátor a servo na jedné straně, ale pokus je vůle na klice, tak zahřátím oleje to můľe začít klepat na klice, nebo dokonce do hlavy. Vana byla sundaná, je vedět , ľe je nově na solikonu, bud na nic nepřiąli, nebo jen vyměnili zadřený ąálek. Aľ budu mít čas, tak zahřeji motor a sundám klínový řemen a vyzkouąím to jen na baterku bez serva a aletrnátoru, jestli to bude klepat.

http://www.peugeot-club.cz/forum/viewth ... 354&page=2
suchar
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 21
Registrovaný: Pia 7. Mar 2008, 12:47
Bydlisko: Havířov
Vůz: xsara 1.8 8V Automat (LFZ 74kw)

Poslaťod K4my » Uto 11. Mar 2008, 6:08

mno me treba nechali pri vymene vika totalne opotrebene gufero. Mno nevadi no kdyz to chce clovek pretesnit tak na co menit gufero ze jo. V servisech o vice jak 2 mechanicich je to normalni ze si ostatnich veci nez to co dostanou za ukol nevsimaji. U soukromnika kdyz mi to pak znovu delal mi nasel detailu x, i takove co me zajimat nemusely :-) Kazdopadne preji at se zavada co nejrychleji vyresi a at to stoji co nejmene jak penez tak casu ;-)
Xsara VTS "černá žabička"
Xsara I SX 1.4i "Sára" rv.2000Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
K4my
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 751
Registrovaný: Štv 3. Máj 2007, 11:13
Bydlisko: Odry - Nový Jičín

Re: Klepe motor jen za tepla

Poslaťod suchar » Sob 29. Okt 2011, 11:19

Tak jsem rozebral ten motor, našel jsem přidřený šálek na ojnici 2. válce. Když jsem to kupoval, tak bylo vidět, že někdo sundával vanu, když to dovezl z německa. BYlo to opravárenské prase z bílovce, které i když byla zničená ojnice, tak jen tam strčil nový šálek . Hovado !!! Protože se s autem jezdilo jen na malé vzdálenosti a za dobu 4 let jen 12tkm, tak to vyrdželo až do teďa možná by to jezdilo ještě déle.
Kliku nechám přebrousit, ale navím co s tou ojnici. Koupil jsem si jeden pokažený motor LFZ na pokusy ale má v sobě trochu jiné ojnice, nemají v sobě dírku, v tom šálku.

Pokud máte nekdo ojnici z motoru 1.8 a jste z okolí ostravy, tak bych ji koupil a nechal si jí přelisovat do toho pístu co tam byl, je velmi málo opotřebeny.
můj telefon 606771505
Prílohy
ojnice.JPG
ojnice.JPG (41.7 KiB) Zobrazené 14720 krát
suchar
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 21
Registrovaný: Pia 7. Mar 2008, 12:47
Bydlisko: Havířov
Vůz: xsara 1.8 8V Automat (LFZ 74kw)

Re: Klepe motor jen za tepla

Poslaťod suchar » Str 23. Nov 2011, 8:36

Tak po měsící jsem včera konečně znovu nastartoval. Je smutné, že žádny dobroděj, který by měl náhradní ojnici se nenašel, asi už vymřeli a ostatní jen lepí nálepky a caluji mechanikům.

Je čas uzavřít toto téma. Někdo možná bud namítat proč jsem si za ty peníze nekoupil jiný motor, ale rok jsem se průběžně díval do inzerce a hledal motor lfz (který by šlo vyzkoušet a není zrovna z Plzně) a tak jak jsem nesehnal ojnici, tak jsem ani nesehnal ten motor. Koupil jsem si jeden s urvanými rozvody, chtěl za něho 1000, ale ja trval na 500 a i to bylo moc. Chtěl jsem si z něho vzít jen kliku a nechat ji přebrousit (aby pak oprava byla rychlejší), ale pak se ukázalo, že hlava je prasklá, proto to žralo vodu a zamrzlo a urvaly se ty rozvody, na klice se někdo vyřádil kladivem, když mu nešlo sundat ozubené kolo kde se nejprve musí vyndat klinek a pak to kolečko a když pominu, že každý šroub hlavy byl jiný tak jeden píst měl jiné pístní kroužky. Navíc mě odrazoval případ sousedů, kdy si na vrakáči kopili do focuse 1.6 benzín nejprve motor, který byl potkaný a museli opravovat hlavu, pka jezdili 1/2 roku a chytlo seto na klice a při druhém pokusu zase motor s vyfrézovaným číslem. Pak s hláškou typu máte 2 tdýny zaruku na vracení se můžou bodnout.

Celkové přebroušení kliky+oprava ojnice+nová sada ojničních ložisek + hlavní ložiska+ axiální ložiska 4200kč
Těsnění pod hlavu+2x gufero kliky+nový rozvodový řemen (rozvody a pumpu jsem dělal před 10tkm) 1200kč
Silemblok motoru (byl načatý)+pístní kroužky+připravek na montáž pístních kroužků 1800kč
těsnění pod víko ventilů+olej+filtr 800kč

a nějaké drobnosti, tak to výjde na 8000+-. a moje práce, kdy jsem tento motor děla poprvé trvala asi 16h vytáhnou a rozebrat a další 16h na složení .
Příšte (což nechci) bych byl asi rychlejší, ale musel jsem si vyrobit přípravek na aretaci servačníku a připravek na uchycení vložek.
suchar
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 21
Registrovaný: Pia 7. Mar 2008, 12:47
Bydlisko: Havířov
Vůz: xsara 1.8 8V Automat (LFZ 74kw)


Späť na Motor - benzín

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 21 hostia