od suchar » Ned 9. Mar 2008, 20:22
Před týdnem jsem manľelce konečně koupil Xsaru automat, 1.8 74kw, r.v.99. V bazaru jsem ji projíľděli a nic jsem neslyąel. Aľ po zahřátí začla kolísat a klepat. Byl jsem na diagnostice a tam to ukázalo jen chybu bohatosti směsi, včera jsem vyměnil lambdu, dnes jsem to projíľděl a uľ to nezdechlo a ani kontrolka na přístrojivce se neroľla (přetdím se roľínala za jízdy). A teď ten oříąek. Za studena motor ani neklepne, ale aľ se zahřeje, tak v rozmezi 2000-3000 začne klepat. Jde to z hlavy motoru, zkouąel jsem jestli není povolená svíčka, ale ne. Kdyľ jsem to řikal v servise, při přijmu auto bylo studené, přijímací technik říkal, ľe je motor normální. Teplé to neslyąel, nebyl jsem objednaný a po 2 dnech, kdy na to neąáhli jsem si nechal vyjet jen pamět a auto vzal. Tvrdil, ľe pokud by klepaly čepy, tak by to bylo více slyąet za studena. Motor táhne krásně, jen jsem si vąim, ľe to předenmou sundal vanu, hlava nebyla sundavána, zatím o tom motoru nevím moc (LFZ), jen, ľe vůle ventilu se ąteluje podloľkami, má asi vloľky. Klepání není přímo záveslé na otáčkách motoru. Nenapadá mě nic, co by to mohlo být, pokud by to byla vačka, tak to bude dělat pravidelně na otáčkách, čepy by klepaly i za studena. Auto má najeto neskutečných 40000, je po němci ročník 37 a k tomu serviska, dělal 5000 km za rok, má to původní letní guny, rezerva ani nepouľitá. Prostě to není ojetý motor, spíą měl problém, ľe se pouľíval jen příleľitostně. Proto mě zajímá, zdá se s tím jiľ někdo nesetkal. Kaľdou radu uvítám. Je hlava toho motoru 74kw stejná s tou 66kw. Kdyby to bylo na rozvodech, a urval se řemen, potkají se ventily???Jsem z Ostravy, pokud je někdo borec, tak mu to klidně přivezu k poslechu.