Unik oleje 1.4 8v

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Unik oleje 1.4 8v

Poslaťod Verdom » Ned 6. Apr 2008, 14:32

Začal mi unikat olej na přední pravé straně motoru.
Příčinou nebylo pouhé vadné těsnění víka ventilů, ale i "volnějąí" ąrouby hlavy válců. Těsnění víka vyměníme po odąroubování jeho dvou ąroubů. Ale pozor, mezi spodním plechem a samotným víkem jsou distanční válečky, které při neopatrném zacházení mohou "zmizet v motoru". Po sejmutí krycího plechu jsem jeątě dotáhl zmiňované ąrouby hlavy válců. Problém je ľe se nejedná o klasické ąrouby s ąestihrannou hlavou, ale o "hvězdičkové" proto je nutné pouľít speciální ořech. Dotaľení je třeba provádět opatrně, nejlépe momentovým klíčem. Kdo nemá, doporučuji dotaľení "za tepla" protoľe při dotaľení studeného bloku by jeho zahřátím mohl vzniknout dilatací větąí tlak a mohlo by dojít k poąkození ąroubu.
Olej zatím neteče, tak snad to pomohlo.
:lol:
Prílohy
víko_a_krokac_venku_.jpg
víko_a_krokac_venku_.jpg (118.03 KiB) Zobrazené 15289 krát
.Obrázok
Obrázok užívateľa
Verdom
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 714
Registrovaný: Pia 9. Sep 2005, 10:22
Bydlisko: Jablonec n.N
Vůz: Xsara I 1.4 break, Peugeot 308SW Vti

Poslaťod Rope » Ned 6. Apr 2008, 17:09

Ty jsi měl volné ąrouby na hlavě? Ty co drľí hlavu k bloku?
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Obrázok užívateľa
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5638
Registrovaný: Pon 1. Máj 2006, 17:58
Bydlisko: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Poslaťod Verdom » Pon 7. Apr 2008, 5:58

Volné snad uplně ne, ale na pravé straně byly volnějąí. ©ly dotáhnout tak o 90 stupňů. Ty na levé straně dotáhnout neąly a přetahovat jsem je nechtěl.
.Obrázok
Obrázok užívateľa
Verdom
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 714
Registrovaný: Pia 9. Sep 2005, 10:22
Bydlisko: Jablonec n.N
Vůz: Xsara I 1.4 break, Peugeot 308SW Vti

Únik oleje

Poslaťod celam » Pon 7. Apr 2008, 12:00

Já mám 1.8-8V,

měl jsem také únik oleje po bloku motoru vytékal olej. nechal jsem to opravit u Citroenu - výměna těsnění pod hlavou a zároveň i gufera ventilů.
Dělat to sám doma jsem vzdal, protoľe kdyľ jsem si přečetl recepturu na dotahování ąroubů hlavy vzdal jsem to.
©rouby se musí vľdy pouľít nové ( podle výrobce)
Pak je stanoveno pořadí pro utahování ąroubů a toto se několikrát opakuje podle předepsaných podmínek.
Co je zajímavé těsnění mi vrátili bez váľnějąího poąkození zpět, dříve jsem byl zvyklý, ľe se těsnění úplně při demontáľi rozpadlo, je asi z jiného materiálu.
Moľná, ľe jsi vtipně vyřeąil problém, za který já jsem dobře zaplatil a nebo jsi si také zadělal na průąvih - zkroucená hlava, ale to ukáľe aľ čas.
Přál bych ti, aby čas ukázal, ľe jsi postupoval správně, a já ľe jsem trouba.
Celý postup výměny těsnění je popsán v příručce od Koppa pro Peugeot 306 (kdyby jste ho někdo potřeboval).
:lol:
celam
celam
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 86
Registrovaný: Pia 21. Apr 2006, 8:48
Bydlisko: Hostětín 5, 687 71 Bojkovice

Poslaťod Verdom » Pon 7. Apr 2008, 12:57

No měnit těsnení bych si doma asi nestřihnul. I u toho gufera bych váhal.
To chce přebrousit hlavu kvůli rovinnost a vlastně celé to očesat coľ zabere monohem víc času. Třeba mě to čeká uvidíme co se bude dít. Jinak k tomu dotahování, začíná se u středu a postupuje se směrem ke stranám. Viz obr.
Co se týče momentu, pouľil jsem 25Nm. Pokud se mění těsnění samozřejmě se mění i ąrouby. Ale u benzínů sem to nedělával. Jo u naf»áků je to s tlaky a momenty o něčem jiném. :lol:
Prílohy
postup_dotahovani.jpg
postup_dotahovani.jpg (17.24 KiB) Zobrazené 15222 krát
.Obrázok
Obrázok užívateľa
Verdom
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 714
Registrovaný: Pia 9. Sep 2005, 10:22
Bydlisko: Jablonec n.N
Vůz: Xsara I 1.4 break, Peugeot 308SW Vti

Poslaťod Verdom » Pia 25. Apr 2008, 16:42

Tak dotaľení hlavy sice pomohlo, ale není to stoprocentní, stále to sákne, navíc si myslím ľe i směrem k vodě. Není to sice nijak dramatické (pár kapek za týden) ale klidný z toho nejsem. Asi budu následovat celama a hlava půjde dolů. Nechat přebrousit a nové těsnění, nové i gufera ventilů, rozvodák má 50 tis tak ten asi nechám, ale co by při této akci se jeątě vyplatilo měnit nebo skouknout? Kdyľ bude "hlava dole"?
.Obrázok
Obrázok užívateľa
Verdom
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 714
Registrovaný: Pia 9. Sep 2005, 10:22
Bydlisko: Jablonec n.N
Vůz: Xsara I 1.4 break, Peugeot 308SW Vti

Poslaťod jaydee_peta » Pon 28. Apr 2008, 19:47

Tak jsem dopad úplně stejně:-(((
Už jen 1x Xsaruška 1.8i Red Flower
Peugeot 307 2.0i 16V Black Power:-)
Obrázok ... holku moji modrou už dráždí někdo jiný...
Obrázok užívateľa
jaydee_peta
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 343
Registrovaný: Uto 13. Nov 2007, 8:09
Bydlisko: Jablonec nad Nisou
Vůz: Xsara 1.8i

Poslaťod Verdom » Pon 28. Apr 2008, 20:43

Tak domluveno. Sám se do toho nepouątím.
Rozvodový řemen, napínací kladka, těsnění, gufera popř. co bude ąpatný mám domluvené k výměně v servisu do 14 dnů.
Je to pech, prý vada těsnění dodávaného ve fabrice.
Po 120 tis to dělává.
.Obrázok
Obrázok užívateľa
Verdom
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 714
Registrovaný: Pia 9. Sep 2005, 10:22
Bydlisko: Jablonec n.N
Vůz: Xsara I 1.4 break, Peugeot 308SW Vti

gufero na vačkové hřídeli

Poslaťod Berys5 » Str 7. Máj 2008, 17:45

Ahoj,
mám stejný problém u svý 1.8i, ale zatím to nechávám. Pokud to stále sákne, tak je problém i s guferem na vačkový hřídeli a tam to prý utíká hlavně. Cena opravy cca 2 000,- Kč v autorizovaným servisu i s materiálem.
..........................................................................................
Xsara 1.8i
Obrázok užívateľa
Berys5
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 64
Registrovaný: Sob 1. Sep 2007, 11:10
Bydlisko: Jindřichův Hradec

Poslaťod rasto » Sob 24. Máj 2008, 14:11

mne tiez mizne olej, ale netusim kde. Pod autom je sucho. Spravim 15 000 km a dolejem aj 7 dcl oleja. niektorí hovoria ze je to ok ale neviem...
xsara I 1,8i 8V krasna vinovo cervena metla ale bez klimy :( ale so strešným oknom :), C5 II 2,0i aj s klimou :)
Obrázok užívateľa
rasto
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 246
Registrovaný: Pia 29. Feb 2008, 11:47
Bydlisko: už Trnava
Vůz: X1 1,8i 8V 66kW 1997, C5I 2,0i 100kW 2001, C5II 2,0i+LPG 103 kW 2007

Poslaťod Kvido » Sob 24. Máj 2008, 15:14

rasto píše:mne tiez mizne olej, ale netusim kde. Pod autom je sucho. Spravim 15 000 km a dolejem aj 7 dcl oleja. niektorí hovoria ze je to ok ale neviem...

To je nádhera.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Obrázok užívateľa
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Príspevky: 1463
Registrovaný: Uto 25. Mar 2008, 19:19
Bydlisko: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Poslaťod Verdom » Uto 27. Máj 2008, 11:05

Tak těsnění, rozvodový řemen, napínací kladka, chl. kapalina, olej a svíčky mám vyměněny. Olej neteče. Asi jediná moľnost jak to řeąit. Výměnou. Cena 5 000. Kde je slabé místo, viz přiloľený obr. Tamtudy to teklo.
Prílohy
prozrane_tesneni.jpg
prozrane_tesneni.jpg (66.81 KiB) Zobrazené 14906 krát
.Obrázok
Obrázok užívateľa
Verdom
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 714
Registrovaný: Pia 9. Sep 2005, 10:22
Bydlisko: Jablonec n.N
Vůz: Xsara I 1.4 break, Peugeot 308SW Vti

Poslaťod urpin » Uto 27. Máj 2008, 11:52

jj .. bylo mi v servise řečeno, ľe to je slabina naąich Xsar a je to jen otázka času kdy to tudy poteče
současnost - Toyota C-HR 1.2
bejvalka - C4 3dv 1.6ka okřídlené VTR
bejvalka - Xsara 3dvířková 1.4ka
Obrázok užívateľa
urpin
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1681
Registrovaný: Ned 8. Apr 2007, 9:56
Bydlisko: 25 km od Ostravy a 209 km od Brna, Dolní Lutyně
Vůz: Toyota C-HR

Poslaťod rasto » Ned 1. Jún 2008, 10:28

Kvido píše:
rasto píše:mne tiez mizne olej, ale netusim kde. Pod autom je sucho. Spravim 15 000 km a dolejem aj 7 dcl oleja. niektorí hovoria ze je to ok ale neviem...

To je nádhera.


ahoj Kvido, co si myslel tou nádherou?
xsara I 1,8i 8V krasna vinovo cervena metla ale bez klimy :( ale so strešným oknom :), C5 II 2,0i aj s klimou :)
Obrázok užívateľa
rasto
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 246
Registrovaný: Pia 29. Feb 2008, 11:47
Bydlisko: už Trnava
Vůz: X1 1,8i 8V 66kW 1997, C5I 2,0i 100kW 2001, C5II 2,0i+LPG 103 kW 2007

Poslaťod mcspek » Pon 2. Jún 2008, 12:47

Verdom píše:Tak těsnění, rozvodový řemen, napínací kladka, chl. kapalina, olej a svíčky mám vyměněny. Olej neteče. Asi jediná moľnost jak to řeąit. Výměnou. Cena 5 000. Kde je slabé místo, viz přiloľený obr. Tamtudy to teklo.

To je slusna cena, mne rikaji jen za vymenu rozvodaku 5000kc , kde sis to nechal menit ?
xsara r.v.98 1.8i break 66kw
Obrázok užívateľa
mcspek
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 15
Registrovaný: Štv 15. Nov 2007, 15:27
Bydlisko: Pardubice

Ďalší

Späť na Motor - benzín

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 12 hostia

cron