Kvido píše:Já mám Xsaru koupenou u nás a po vypnutí motoru se vrtule zastaví. V Citroenu mě ujistili,ľe to dělají jen Xsary s klimatizací a je to v pořádku. Ale uľ jsem si vąiml,ľe kdyľ ąla teplota opravdu do kritických hodnot,třeba při odvzduąňovaná ,tak mi vrtule jeątě chvíli běľely,tak to bude nastaveno podle teplot,pokud je jeątě v normálu vypnou se.
Spíą mě ątve,ýe to chlazení je poddymenzované a motr z vyľąí teplotou nemá takový zátah a bere mi víc oleje.
Ale nějaké kroky jsem pr oto udělal a třeba teď na 3.xsara srazu jsem si vąiml,ľe kdyľ stojím v koloně a takovém vedru,ąla mi ručička někde na 100 - 105 °C,ale kdyľ jsem zapnul klimu neąla mi teplota pře 90°C,ale byla lehce pod.Přijde mi,ľe má xsara ąpatný přívod vzduchu na chladič,přeci jenom jiná auta mají masku více otevřenou. ©kodovka je má dokonce tvarované,aby rozdělovala vzduch rovnoměrně,to měly uľ feldy,tady to mám zaslepené a zespod toho moc taky nejde. Uvaľoval jsem tam nacpat takovou tu tuningovou mříľku,aby se maska více otevřela,ale to by chtělo od někoho kdo to má vysondovat,zda to pomůľe.
Tak tu teplotou motoru při puątěné klimě a bez ní bych mohl potvrdit. Nevím jestli mi to vyleze aľ někde přes 100 °C, ale asi nejspíą ne, nejak to neřeąím
. Co mě spíą zaráľí (tady odbočuji trochu od tématu
), tak je ta spotřeba oleje a mnoľství, které se vleze do 1.4ky . Na srazu vyplynulo, ľe skoro vąichni do ni nalejou tak ty 3litry, nechápu tedy, jak mi tam vlezlo přes 3,5litrů ???
a spotřeba oleje prakticky nulová. Od výměny oleje loni na podzim jsem nemusel dolívat ani kapku, při kontrole na měrce pořád stejná hladina
(od výměny najeto cca 8tis km).