od riggo » Ned 12. Okt 2008, 12:49
Pripojuji se k nazoru Celama, protoze jsem jezdil dvema naft.ZXy, pravda, oboji byly obyc atmosfery bez preplnovani, jeden sel do sveta na 310.000km, spojka zrejme puvodni, protoze jsem ho kupoval na 78.000km, tak nepredpokladam, ze by nekdo menil spojku na tomto probehu kilometru jen tak z pleziru. Druhy ZX byl tez nafta bez preplnovani, kupoval jsem ho na 110.000km v Nemecku s komplet papirama(nakupni faktura, serv.knizka, doklady o provedenych pracech a vymenach,..), koncil jsem s nim na cca 420.000km, byl plne funkcni, motoricky lepsi(sel lip do otacek), nez moje souc.Xsara se stejnym motorem, a spojka byla tez puvodni!!!!!!! Pravda, s pedalem hodne nahore, ale puvodni! Problem spojek u Xsar je, dle meho soudu, prave v tom mechanismu vymezovani vule lana. Mne napriklad dela tenhle blbinec jednu "moc fajn" vec, a to ze se mi pri seslapavani spojky znicehonic, naprosto bez varovani, propadne pedal az na podlahu a zustane tam jak prilepeny! Jedine, co lze v tuto chvili delat je, ze ho rucne(naucil jsem se to uz i "nozne") zvednu zpet nahoru, tam cosi cvakne v tom mechanismu, a pak to zas chodi, treba hodinu, treba mesic, naprosto nepravidelne. Kdyz se to stane za jizdy, tak to neni az takovej problem, ale tuhle se mi to stalo rano pri prvnim startovani, takze v prevod.zarazena 1-cka, seslapnuta spojka, startuju a v tom v tom luplo, a spojka sepla. Kdybych stal v rade aut, ma me ten prede mnou ve svym kufru. Chtel jsem to i nejak resit, ale nejak jsem neprisel po chvili badani na to, jak ten blazinec celej vyndat ven. protoze na namontovanym neni nic videt.
"....a takhle my tady žijem!"