Stránka 1 z 4

Nastavenie spojky

PoslaťNapísal: Pon 6. Okt 2008, 20:41
od Stančík
Ahojte, vo vyhladávaní príspevkov som nenašiel ako sa dá nastaviť,resp.upraviť vôla spojky, ktorá je podla mna velka-zaberá skoro na podlahe.Nakonci páky spojky v motore nie je žiadna nastavovacia skrutka alebo matica na lanku ako poznám i iných aut.A eštte jeden dotaz:dajú sa prehodiť predné sedadlá medzi sebou? vodičove sedadlo je totiž ovela viac vysedené -aj za cenu demontáže bočných airbagov?
Pre admin:niedy pred časom som občas zabludil na vaše stránky--mám pocit že vyhladávanie fungovalo oveľa lepšie a rýchlejšie..teraz je to skoro pre mna hotový porod. Xsara 99,1,8i benzín,66kW. Pre vaše info:nie som dlho majiteľ Xsary Vdaka.

Re: Nastavenie spojky

PoslaťNapísal: Uto 7. Okt 2008, 7:32
od celam
Mám Xsaru 1.8-8V 66kW.
Spojka už mě řádně potýrala, ale protože jsem ji nechtěl měnit, něco jsem s ní provedl.

U Xsary 1.8 není obyčejné lanko spojky, ale lanko se samostavem. Já jsem se s tím tak dlouho mordoval, až letělo lanko i se samostavem pryč a dal jsem neznačkové lanko od druhovýrobce s nastavováním maticí. Bylo univerzální pro více motorů. Stálo asi 1000 až 1100 Kč. Od té doby si nastavím vůli spojky jak se mi zlíbí maticí.

U převodovky tohoto motoru je ještě v motorovém prostoru okénko s černým plastovým krytem. Nevím na co tam je, ale mě jím do prostoru spojky vnikala vodní mlha a začalo pískat spojkové ložisko. Byl jsem přesvědčován, že spojku je potřeba vyměnit. Druhý v autě mi šlápl na pedál, já jsem ložisko nastříkl vazelínovým sprayem přes hadičku a bylo po pískotu.
Okénko jsem pořádně utěsnil a pro jistotu přelepil a dnes má auto za sebou cca 156 000 km. O nutnosti výměny spojky mě přesvědčovali někde kolem 115 000 km. Pokud tam to okénko také máš, doporučuji dobře utěsnit.

Jak je to se sedadly nevím a neporadím ti. Jen vím, že sedadlo u řidiče má výškové stavení, frantíci tam nevím proč nepoužili samojistící matice a tak když mi sedadlo pod řidičem začalo vrzat, nahlédl jsem dolů a našel tam vypadlou matičku a podložku. Po nasazení a utažení bylo po vrzání. Jen pozor na ty dráty co trčí ze sedáku - jsou to snímače pro airbacky. Pokud na sedadle budeš něco provádět bude lepší asi napřed odpojit baterii, aby jsi něco neodpálil. Než ale odpojíš baterii musíš znát číselný kód rádia, jinak ho potom nerozchodíš. Já jsem zbabělec a raději bych asi šel cestou sedadla z vrakáče, pokud není porušený potah na sedadle co máš prosezené, pokusil bych se ho sundat, vyhodit vložku, dát vložku ze sedadla z vrakáče a znovu upevnit potah. Jenže pro nás nečalouníky by to mohlo být i nad naše síly.

:oops:

Re: Nastavenie spojky

PoslaťNapísal: Pia 10. Okt 2008, 9:35
od Kvido
Stančík píše:Ahojte, vo vyhladávaní príspevkov som nenašiel ako sa dá nastaviť,resp.upraviť vôla spojky, ktorá je podla mna velka-zaberá skoro na podlahe.Nakonci páky spojky v motore nie je žiadna nastavovacia skrutka alebo matica na lanku ako poznám i iných aut.A eštte jeden dotaz:dajú sa prehodiť predné sedadlá medzi sebou? vodičove sedadlo je totiž ovela viac vysedené -aj za cenu demontáže bočných airbagov?
Pre admin:niedy pred časom som občas zabludil na vaše stránky--mám pocit že vyhladávanie fungovalo oveľa lepšie a rýchlejšie..teraz je to skoro pre mna hotový porod. Xsara 99,1,8i benzín,66kW. Pre vaše info:nie som dlho majiteľ Xsary Vdaka.


Spojka ajk bylo zmíňěno se nastavuje samostavem nedávno jsme ho měli s Berrym venku a zjišťovali funkci,je to pěkná drbačka ho spátky na pedál nasadit.Pokud nemáš vyměněnou spojku a má dost nalítáno,může být i únava na přítlačném talíři,ale mohlo se stát,že ti přestal fungovat samostav,nezbyde nic jiného než ho vyměnit cena bude nad 1000 kč.

Jako moderátor si dovoluji oponovat s vyhledáváním,jednak máme nové fórum,což možná mohlo něco změnit,přesto pokud zde nechodíš často mohl by jsis všimnout,že příspěvků je o mnoho víc a vyhledávání vnich může už spůsobit ztrátu času. Myslím,že rozdělování příspěvků je už v pořádku,při vyhledávání si zadej ve výběru třeba jen xsara I,pak Xsara II,nebo JAK,nebo Cokoliv se nikam nevešlo,když dáš vyhledávat v celém fóru ,najde ti to každé slovíčko. Pak je otázkou,kdo a jak pojmenuje svůj problém či příspěvek,snažili jsme se s Ropem vše dát do pořádku,ale po přechodu na nové fórum se trochu rozhodilo písmo i to snad bude brzy upraveno.
Další věcí může být správná čeština Vás slovenských kolegů a kamarádů ačkoliv vím ,že mnozí Slováci umí lepé česky než my slovensky. A pokud zde nic nenajdeš od toho tu jsme abychom poradili a napsali. Každopádně každé připomínky vítám.

Re: Nastavenie spojky

PoslaťNapísal: Pia 10. Okt 2008, 12:28
od Stančík
Ad1. mám nabehané 177 000,tak si myslím že by to mala spojka vydržať.Urobím to zatial tak,že vložím kus tvrdej gumy alebo kovovej podložky medzi páku a gumový doraz cca 3-5mm hrúbky,uvidím čo to spraví.
Ad2..možno som použil nesprávny spôsob vyhladávania.Ešte mi zatial vadí,že ak som napr.na 5-tej strane a chcem sa vrátiť na tú istú stranu,ale o 2,3,príspevky dalej,tak ma to hodí na začiatok(napr.Xsara1) a musím znova načítať tú stranu na ktorej som bol.Robím niečo špatne? Inak ako forum je fakt dobre i dobre rozčlenené, a su tam ľudia ktorí sa rozumejú veci.....sú zapálení.Chodieval som na forum aj predtým,bo má syn Xsaru VTS.Ja som mal iné auto.
Ad 3.Možno by pomohlo nepoužívať diakritiku je to aj rýchlejšie písanie.
A ešte jedna otázka pre ktorú nechcem otváraťokno.Čítal som o výmene palivového filtra,kroré má byť pri podbehu kolesa ...predné alebo zadné.Je to skované za plastovými kritmy blatníka?........1999,1,8i benzín,bez klímy.
Ďakujem,senior

Re: Nastavenie spojky

PoslaťNapísal: Pia 10. Okt 2008, 13:54
od baffy
neviem ako na 1.8 ale na mojej 1.6 16v 2001 je pri pravom podbehu kúsok od zadného kolesa.Demontovat nepotrebuješ nič,teda až na filter ktorý ideš menit :D

Re: Nastavenie spojky

PoslaťNapísal: Pia 10. Okt 2008, 15:31
od Kvido
Ad 1, spojka 177 000 km bez výměny ? Tak ta už je posmrti,já ji měnil ve 120 000 km,ale hlavně kvůli přítlačnému talíři,jinak lamela byla good,spojka mi zabírala už dost vysoko a šla děsně ztuha,teď padá dolů skoro sama. Tvůj nápad můžeš realizovat,ale výměně se se asi stejně nevyhneš.
Je pravdou ale,že znám auta a řidiče kde jim spojka vydržela 200 000 km.

Ad 2, jak mi bylo dnes sděleno jedním z nejlepším fórisou Urpinem, i je mu se prý lépe vyhledávalo ve staré verzi fóra,chce o asi rochu víc o ady poznat a když něco nejdu,měli by ti zkušenější zde,poradi pomoci najít případné další informace,které už tady jsou.

Ad 3, diakritika bych jako problém neviděl,příspívá se tu i ve slovenštině,nespisovně s nářečím. Důležité je vystihnout přesný popis problému a ne tam napsat Rychle pomozte.

Ad 4, filtr je pod zadním prahem,kolmo od řidiče,objímky povolíš stlačením kroužku,nijak ho nevylamuj,pouze kleštěmi ho zmáčkni a ono se to odjistí.je to záležitost na 5 minut.

Re: Nastavenie spojky

PoslaťNapísal: Sob 11. Okt 2008, 20:52
od celam
Životnost spojky:

Vše co jsem se spojkou dělal,jsem dělal jen proto,že v práci jsem měl služební ZX 1.9TD (66 KW) stejně jako moje Xsara 1.8-8V benzín. Protože služební ZX nemělo se spojkou problémy ani po 330 000 km a dál jezdí ( má ho jeden študák) nenechal jsem se ohnout na výměnu spojky. U ZX 1.9TD je sice spojka na trochu jiném principu, ale v zásadě kroutící moment turbo dieslu a benzínového motoru je nebe a dudy. Nic neměň, napřed zkus všechno ostatní. Oni frantíci nevyrábí tak nekvalitně jak se říká. Každá věc se jednou pokazí i to vychvalované VW a Audi. Oproti tomu v čem jsme ještě před pár lety jezdili je Xsara doslova Mercedes. Někteří velmi rychle zapoměli na otáčení aut na kolébkách, natírání spodku auta, domácí úpravy dílů ke snížení hluku, dovybavování cyklovačem, vynášení baterie z auta do bytu v době mrazu, protože nebylo lehké sehnat druhou.
Napřed zkus vše ostatní až pak měň spojku. Pokud s tím nejezdilo zvíře nusí spojka minimálně 250 000 km vydržet.
:ooo:

Re: Nastavenie spojky

PoslaťNapísal: Ned 12. Okt 2008, 12:49
od riggo
Pripojuji se k nazoru Celama, protoze jsem jezdil dvema naft.ZXy, pravda, oboji byly obyc atmosfery bez preplnovani, jeden sel do sveta na 310.000km, spojka zrejme puvodni, protoze jsem ho kupoval na 78.000km, tak nepredpokladam, ze by nekdo menil spojku na tomto probehu kilometru jen tak z pleziru. Druhy ZX byl tez nafta bez preplnovani, kupoval jsem ho na 110.000km v Nemecku s komplet papirama(nakupni faktura, serv.knizka, doklady o provedenych pracech a vymenach,..), koncil jsem s nim na cca 420.000km, byl plne funkcni, motoricky lepsi(sel lip do otacek), nez moje souc.Xsara se stejnym motorem, a spojka byla tez puvodni!!!!!!! Pravda, s pedalem hodne nahore, ale puvodni! Problem spojek u Xsar je, dle meho soudu, prave v tom mechanismu vymezovani vule lana. Mne napriklad dela tenhle blbinec jednu "moc fajn" vec, a to ze se mi pri seslapavani spojky znicehonic, naprosto bez varovani, propadne pedal az na podlahu a zustane tam jak prilepeny! Jedine, co lze v tuto chvili delat je, ze ho rucne(naucil jsem se to uz i "nozne") zvednu zpet nahoru, tam cosi cvakne v tom mechanismu, a pak to zas chodi, treba hodinu, treba mesic, naprosto nepravidelne. Kdyz se to stane za jizdy, tak to neni az takovej problem, ale tuhle se mi to stalo rano pri prvnim startovani, takze v prevod.zarazena 1-cka, seslapnuta spojka, startuju a v tom v tom luplo, a spojka sepla. Kdybych stal v rade aut, ma me ten prede mnou ve svym kufru. Chtel jsem to i nejak resit, ale nejak jsem neprisel po chvili badani na to, jak ten blazinec celej vyndat ven. protoze na namontovanym neni nic videt.

Re: Nastavenie spojky

PoslaťNapísal: Uto 14. Okt 2008, 5:44
od Kvido
Problém ti dělá samostav,nejspíš to budeš muset vyměnit celé,je to jeden kus.
Vytáhnout to jde vcelku jednoduše když víš jak na to,buď to vyháčit v motoru a pak na pedálu a nebo opačně,úplně na konci spojkového pedálu je zobáček a na něm je nasunuta taková bílá plastová hranatá kravina,kterou musíš směrem nahoru vysunout,pokud to nepůjde jelikož je tam přístup jak k penězům tak strč prst/y do té černé gumy mezi vnitřkem a motorovým prostorem jeď jakoby po lanku až narazíš na plast tak ho vší silou zatlač ještě by bylo vhodně aby v motoru někdo za to lanko potáhl,tím uvolníš samostav a půjde to už ven lehčeji.

Re: Nastavenie spojky

PoslaťNapísal: Str 15. Okt 2008, 12:06
od riggo
Ja uz se v tom jednou snazil cosi podniknout, mel jsem vyhaknuty uz i lanko spojky u pedalu, ale nejak mi hlava nepobrala, jak bych mel ten blbinec samostavu vyndat ven.

Re: Nastavenie spojky

PoslaťNapísal: Str 15. Okt 2008, 12:35
od Kvido
Musíš to vytáhnout ven z motorového prostoru,je to jeden díl. vyháč to na pedálu pak na páce v motoru a vytáhnito ven,nic na tom není,samostav je na tom. Ale do něj nevím jak se dostat,nemusel jsem to řešit,ale stejně je to asi lepší vyměnit,stojí to celé okolo 1500 kč

Re: Nastavenie spojky

PoslaťNapísal: Sob 29. Nov 2008, 21:43
od jaydee_peta
Od včera mi prokluzuje spojka, tak přemýšlím, jestli vyměnit lamelu, nebo ještě zkusit doštelovat, lanko, což asi kvůli tomu samostavu nejde, že?:-) Je fakt, že je na pedálu i v motoru na lanku dost velká vůle, tak nevím, jestli to taky může mít vliv nebo ne... Někdo tady psal, že to vypodloží... zafungovalo to?

Re: Nastavenie spojky

PoslaťNapísal: Ned 30. Nov 2008, 7:47
od Kvido
Je možné,že ti přestal fungovat samostav,je divné,že je zcela volná,měla by být našponovaná.Otázkou je kolik už má spojka za s sebou.

Re: Nastavenie spojky

PoslaťNapísal: Ned 30. Nov 2008, 9:18
od riggo
s prokluzovanim mam obcas taky problemy, chtel jsem menit spojku,ale kdosi od aut mi poradil, ze se obcas stava, zejmena u nasich aut, ktery tam maji ten otvor s plast.vickem nad spojkou, ze to tamtudy rezne. Videl jsem to pak otevrene na jinem aute a jeden z tech taliru spojky(nevim, jaxe jmenuje)se posouva po tyci s mnohohranem, rika se mu tusim baladera, a tam to bylo rezavy jak liska a spojka drhla a radne se nepritiskla k protikusu. Takze mi bylo porazeno a udelano to, ze ti druha duse seslapne spojku a ty tim otvorem po plast.vicku nad spojkou nastrikas trochu maziva hadickou na tu baladeru. Musi se jen primerene, aby se to nedostalo na plochu spojky. Verte nebo ne, na Xsare mam 250.000km, spojka puvodni, kdyz zacne prokluzovat, vetsinou prave v obdobi, jako je toto, tedy voda a sul, promazu to popsanym zpusobem a jezdim dal. Je to jen postreh a mnou odzkousena vec, proto ji zminuji. Netvrdim, ze zrovna u tebe je to to same, ale za zkousku nic nedas, jaydee.

Re: Nastavenie spojky

PoslaťNapísal: Ned 30. Nov 2008, 9:49
od jaydee_peta
Mám najeto 140 tisíc, ale samozřejmě to nevim stoprocentně :-D Takže mi přijde docela brzo na lamelu no... I když na corse nám odešel na 50.000 přítlačák :-D

No a jinak tu vůli na lanku jsem zkoušel na druhý xsaře a je to úplně stejný a tam spojka zabírá luxusně. I výška pedálu oproti brzdovýmu je stejná... spojka je nad ním, což u jiných aut znamená, že je něco špatně, ale u xsarky asi ne:-)

Takže dík za radu, zkusim prostříkat! A něčim jako WDčko nebo spíš na bázi silikonu???