Se velice omlouvám za velice dlouhou pauzu, nějak jsem se zapomněl. Takže zpět k původnímu problému. Chtěl jsem eliminovat nadměrné vysávání olejových par z oblasti hlavy motoru 1,8 16V, který rozhodně není šťastně proveden. Zjistil jsem jednak že mám prasklý husí krk a olej čúrá po motoru. to je ta jednoduchá výměna příslušné části krku za kousek zahradní hadice.další problém je v tom, že další části této původní hadice tak jak je halabala uložena se prověsí teplem a nashromážděná olejovodová sračka zamrzne a máme vyděláno přes měrku oleje, než hadička na začátku jízdy rozmrzne, to je tedy smysl vybrání v plastovém krytu hlavy a přivázání drátem- olej steče buď zpátky do motoru, nebo do sání. Jelikož mám naběháno na motoru cca 170 tis km je olej 5-10 W30-40 dosti řídký a navíc v těchto motorech zejména s LPG má tendenci dosti pěnit a tímto zase se nám zvýší spotřeba odvětráním. Proto jsem použil při pravidelné výměně olej 15W40, který tyto vlastnosti nemá. Po téměř ročním testu se ukazuje, že sání je naprosto čisté, těsnící roubík v přívodu nad klapu vzduchu jsem zrušil - není třeba. spotřeba oleje se ustálila na cca 0,3l /1000km což je asi tak jak jezdila 120tka, prostě pokrok
. Připomínám, že zejména těď v zimě není dobré motor týrat hned po startu a nechat jej 2-5 min. protočit na volnoběh a pak jet rozumně. Zatím nejnižší teplota byla 23 st. -start bez problémů. Pokud chcete mít jistotu, že nebudete mít v sání zbytečnou vodu z LPG přepněte na poslední kilometr jízdy zpátky na benzin.
Dojeďte vždy ve zdraví