Nechci zakládat nový vlákno,tak to šoupnu sem. Minulý týden mi při cestě na 5.MS začal neskutečně vibrovat výfuk. Motor dost ztratil na výkonu a při nastartovaným motoru to "plechově" klepalo z pod auta. A k tomu,volnoběh se zvednul na nějakých 1100ot/min! Sraz jsme odjeli v pohodě,až na to,že to hodně vibrovalo a dusilo se při přidání plynu.
V pondělí jsem se na to doma podíval a při rozpojení prvního a druhýho dílu výfuku bylo jasný,že je ucpanej kat. Kleki,který měl doma výfuk na 1,9TD,mi poštou poslal první díl s katem. Přišel v pátek a tak jsem zkusil to vyměnit. Má trapná idea byla ta,že šrouby jsou natrvdo na svodech a volné jsou matky. Chyba,šrouby se mi protáčeli jedna radost. Díky slavnostem,které se tento víkend u nás konají,mi nebyl žádný servis ochotnej ten díl prohodit. Akorát jeden melouchář mi řek,že mi to vymění. Ale že bude muset dolu intercooler. A pak se tam v pohodě dostane. A když to nepůjde povolit,tak ty šrouby vezme majzlikem a něčím nahradí. Při jeho slovech mě začali brát mdloby. Pod intercoolerem za motorem je schovaný turbo a přes něj není šance se dostat dolů! A pokud by vzal majzlik na ty šrouby,tak už vidím,jak zareaguje ta litina,na kterou je ten výfuk napojenej. Shánět nový svody,nebo celý turbo se mi fakt nechce. Tak jsem rychle odjel.
Naštěstí se v sobotu odpoledne vrátil z Francie můj mechanik,který se mi o Xsarku stará. Slovo dalo slovo a dnes dopoledne jsem k němu přifrčel. Mají doma kompletně vybavenou dílnu,včetně zvedáku. Nejdříve jsme museli nasadit kola Gaza 69,kterého měl zrovna jeho bratr na tom zvedáku, a pak se zvedla naše Xsarka.
Mimochodem,můj mechanik je servisman od Peugeota a teď se vrátil z nějakýho školení přímo u nich. Sám má doma Pažouta306 2,0HDi. Na Citroen Servisu jsem si zjistil,že šrouby jsou průběžný. A to je rozdíl oproti pažoutu.
Na konec jsme byli pod autem čtyři. Dva měli pracky u hlav šroubů,kde naštěstí je desítková hlava,jeden otáčel matkou a na mě zbyla funkce osvětlovače a "podrždráta".
Po povelení už jsme na to stačili dva. Vyměnili jsme ten první díl a při prvním nastarování,byla znát ukrutná změna. Auto jede jak má. při zpáteční cestě jsem se honil s nějakou audinou. Se pánovi nelíbilo,že ho v jeho 160 předjíždí nějakej break . Bylo "tétéčko"(mě to ukazovalo asi 175)
.
Vážení přátelé,chytám fakt osypky,když slyším názory rádoby-odborníků. Během týdne mi totiž bylo řečeno,že mi prej přeskočil rozvoďák,nebo že mi odešlo turbo a nebo že mám nechutně dlouho neměněnej vzduchovej filtr a chybí tomu vzduch (filtr se měnil před měsícem při výměně oleje,stejně jako ostatní filtry).