Vysypaný katalyzátor ?

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Vysypaný katalyzátor ?

Poslaťod jiřík » Uto 7. Apr 2009, 12:01

Odešel mi střední díl výfuku, kamarád jej vyměnil a dal nový i zadní díl (Bosal). Ale auto zní jakoby to bylo v tuningu. Když si to potom poslechl, řekl, že se zřejmě vysypal katalyzátor. Údajně jde nahradit nějakýma dvěma trubkama po jeho odstranění. Má někdo zkušenost? Díky. :roll:
jiřík
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 26
Registrovaný: Sob 16. Feb 2008, 10:55
Bydlisko: Č. Krumlov
Vůz: Xsara 1.8i - 8V, 98

Re: Vysypaný katalyzátor ?

Poslaťod Hrnča » Uto 7. Apr 2009, 12:41

Kat půjde určitě nahradit. akorát budeš muset zajet na diagnostiku. Mám za to, že se to ŘJ nebude moc líbit. Jinak co se týče zvuku, tak pokud jsi nedal totožný výfuk, bude zvuk jiný...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázok
Obrázok užívateľa
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2703
Registrovaný: Uto 25. Sep 2007, 16:54
Bydlisko: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: Vysypaný katalyzátor ?

Poslaťod mio » Uto 7. Apr 2009, 19:21

Vysypaný kat zní jako "ozvěna" v trubce takovy kovový praskavý zvuk.Jde to poznat i poklepem (prázdný) , většinou když odchází tak začíná chrastit pak vylétavají kousky výfukem.Taky jsem měl vysypaný na GTI a nahrozoval jsem ho trubkou ale protože jsem často jezdil cizinu a na čáře jsem nechtěl mít problém "že chybí kat", tak jsem vymontoval kat uřízl v místě kde končí trubka a začína tělo katu na obou stranách, vložil dovnitř trubku a vše zavařil spět CO-čkem tak jak má být.Takže na pohled nebylo nic poznat a zvuk už byl čistý bez praskání.Na emisích to ukázalo bohatou směs :D , ale nevim jestli za to mohl kat. byl tam chip a ostřejší vačka a při rychlém přeřazení vylétl plamének z výfuku .A kontrolka katu svítila stále takže žárovička šla ven.Co se bosalu týká už jsem taky četl od pár lidí co si ho pořídily že hučí !! Tak nevim taky se poohlížim po novém a zrovna na bosal mohu mít -40%, ale co čtu tak mě tahle značka nějak odrazuje.
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1267
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Vysypaný katalyzátor ?

Poslaťod robo27 » Str 8. Apr 2009, 7:53

Zdravim

Zhodou okolnosti ma caka vymena zadneho dielu vyfuku a pri zhanani nahradneho dielu som zistil nemilu vec a to ze predny diel vyfuku sa predava v kuse aj s katalyzatorom - diel bosal 099-004 http://www.aaavyfuky.cz/index.php?vyfuk ... 1-9-diesel. Teda ak tomu dobre chapem neda sa kupit len predny zvod vyfuku a katalyzator samostatne co je pre mna zvlastne - napriklad ak ma niekto prave deravy len predny diel....

Moja otazka:

-ako sa uvedeny katalyzator da nahradit tymi trubkami?
- je mozne kupit len zvod vyfuku po katalyzator a katalyzator zvlast?
- ak sa meni cast vyfuku - napriklad ta zadna spaja sa to aj silikonom alebo sa to len stiahne tou spojkou?

Dakujem
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 363
Registrovaný: Štv 8. Máj 2008, 17:51
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: Vysypaný katalyzátor ?

Poslaťod Mison » Štv 9. Apr 2009, 19:28

Čau,čau, moje zkušenost, prasklý katalyzátor stačilo zavařit a poslední díl výfuku mám felíciový pro 1,9D (mechanik musel udělat pár úprav aby ho tam dostal), ale výfuk stál 900kč + 300 kč práce (před cca 3 roky). Zvuk mně příjde stejný. Zatím drží :driv:
Xsara1,9D Break
Mison
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 89
Registrovaný: Ned 31. Júl 2005, 20:26
Bydlisko: Zlín
Vůz: Xsara Break 1,9D 1999

Re: Vysypaný katalyzátor ?

Poslaťod robo27 » Pia 10. Apr 2009, 6:45

Ja som vcera menil zadnu cast vyfuku a nedalo sa to namontovat inak len tak ze sa stredna cast vyfuku tesne pred spojom dotyka vzadu napravy a tym padom pri rozbehu alebo pribrzovani to o tu napravu klepoce. Mozem tu zadnu cast vyfuku vyhnut na tych drziakoch tak aby to slo cca 2cm nizsie? Ako je to mozne ked je to original vyfuk podla katalogu - bosal....

Inak predosly zadny diel bol tiez bosal - z coho mi plynie ze tento co som tam dal je uz minimalne treti v poradi. Nie je to neako vela na auto vyrobene 08/2000?
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 363
Registrovaný: Štv 8. Máj 2008, 17:51
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: Vysypaný katalyzátor ?

Poslaťod dokturek » Pia 10. Apr 2009, 7:17

řekl bych že je to normalni v pruměru vydrži tak dva roky pak většinou nhnije trubka nebo se zborti žebra
xsara ll 1,6/16v čvrtek 23.8.2001 celkem slušna kara :)
Obrázok
Obrázok užívateľa
dokturek
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 986
Registrovaný: Sob 15. Nov 2008, 9:56
Bydlisko: Havířov
Vůz: xsara ll 1,6/16v 8/2001 motor-TU5JP4

Re: Vysypaný katalyzátor ?

Poslaťod Šedivka » Pia 10. Apr 2009, 8:05

Moje zkušenost, mám půl roku střední a zadní díl Bosal a vůbec žádný hluk, montáž taky v pohodě, všechno sedělo jak má.
Obrázok užívateľa
Šedivka
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1143
Registrovaný: Pon 20. Aug 2007, 14:45
Bydlisko: Česká Kamenice
Vůz: Citroën Xsara 1.4i (55kW) Break 2002

Re: Vysypaný katalyzátor ?

Poslaťod Cvrček » Ned 17. Máj 2009, 19:38

Nechci zakládat nový vlákno,tak to šoupnu sem. Minulý týden mi při cestě na 5.MS začal neskutečně vibrovat výfuk. Motor dost ztratil na výkonu a při nastartovaným motoru to "plechově" klepalo z pod auta. A k tomu,volnoběh se zvednul na nějakých 1100ot/min! Sraz jsme odjeli v pohodě,až na to,že to hodně vibrovalo a dusilo se při přidání plynu.
V pondělí jsem se na to doma podíval a při rozpojení prvního a druhýho dílu výfuku bylo jasný,že je ucpanej kat. Kleki,který měl doma výfuk na 1,9TD,mi poštou poslal první díl s katem. Přišel v pátek a tak jsem zkusil to vyměnit. Má trapná idea byla ta,že šrouby jsou natrvdo na svodech a volné jsou matky. Chyba,šrouby se mi protáčeli jedna radost. Díky slavnostem,které se tento víkend u nás konají,mi nebyl žádný servis ochotnej ten díl prohodit. Akorát jeden melouchář mi řek,že mi to vymění. Ale že bude muset dolu intercooler. A pak se tam v pohodě dostane. A když to nepůjde povolit,tak ty šrouby vezme majzlikem a něčím nahradí. Při jeho slovech mě začali brát mdloby. Pod intercoolerem za motorem je schovaný turbo a přes něj není šance se dostat dolů! A pokud by vzal majzlik na ty šrouby,tak už vidím,jak zareaguje ta litina,na kterou je ten výfuk napojenej. Shánět nový svody,nebo celý turbo se mi fakt nechce. Tak jsem rychle odjel.
Naštěstí se v sobotu odpoledne vrátil z Francie můj mechanik,který se mi o Xsarku stará. Slovo dalo slovo a dnes dopoledne jsem k němu přifrčel. Mají doma kompletně vybavenou dílnu,včetně zvedáku. Nejdříve jsme museli nasadit kola Gaza 69,kterého měl zrovna jeho bratr na tom zvedáku, a pak se zvedla naše Xsarka.
Mimochodem,můj mechanik je servisman od Peugeota a teď se vrátil z nějakýho školení přímo u nich. Sám má doma Pažouta306 2,0HDi. Na Citroen Servisu jsem si zjistil,že šrouby jsou průběžný. A to je rozdíl oproti pažoutu.
Na konec jsme byli pod autem čtyři. Dva měli pracky u hlav šroubů,kde naštěstí je desítková hlava,jeden otáčel matkou a na mě zbyla funkce osvětlovače a "podrždráta".
Po povelení už jsme na to stačili dva. Vyměnili jsme ten první díl a při prvním nastarování,byla znát ukrutná změna. Auto jede jak má. při zpáteční cestě jsem se honil s nějakou audinou. Se pánovi nelíbilo,že ho v jeho 160 předjíždí nějakej break . Bylo "tétéčko"(mě to ukazovalo asi 175) :oops: .
Vážení přátelé,chytám fakt osypky,když slyším názory rádoby-odborníků. Během týdne mi totiž bylo řečeno,že mi prej přeskočil rozvoďák,nebo že mi odešlo turbo a nebo že mám nechutně dlouho neměněnej vzduchovej filtr a chybí tomu vzduch (filtr se měnil před měsícem při výměně oleje,stejně jako ostatní filtry).
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Obrázok užívateľa
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4553
Registrovaný: Štv 7. Jún 2007, 10:33
Bydlisko: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: Vysypaný katalyzátor ?

Poslaťod mio » Pon 18. Máj 2009, 20:00

Taky mam jeden poznatek z minulého týdne. Při jízdě ze zaměstnání začalo turbo nepříjemně pískat tak že při zastavení a běhu na volnoběh hvízdalo jak lokomotiva.Polilo mě horko že je po turbu, ale při ostřejším rozjezdu se začaly ozývat rány (výfuk mlátil o spodní rám).Takže lehnout pod auto a zjistit závadu , byl prasklý přesně ve sváru ,v místě kde přechází trubka v katalyzátor.Jelikož jsem první díl výfuku už demontoval (výměna těsnícího kroužku mezi turbem a prvním dílem výfuku), věděl jsem že to je na zdviži pakárna (přesně jak psal Cvrček) ,stačilo autem najet na nájezdy tak že jsem se pod auto sotva nasoukal a překvapivě s trochou trpělivosti jsem to celé zvládl sám , jen z vysutím prvního dílu jsem potřeboval píchnout od kolegy který pouze zatáhl za koncovku výfuku směrem dozadu aby šlo přední díl vysunout.Trubce ani katu vůbec nic nebylo (bez koroze) jen ta prasklina , kterou jsem zavařil autogenem. Jen tak ze zvědavosti jsem vzal kat zevnitř vapkou z obou stran, to jste neviděli co se valilo ven :roll: . Černošedá hustá hmota která lehce pobluvávala :mrgreen: tak dlouho jsem proplachoval dokud netekla čistá voda.Namontoval zpět a čekal nějaké drastické zlepšení výkonu po vypláchnutí , ale nedělo se nic , pouze akcelerace od 1000 ot. do 2500 je o trochu lepší.
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1267
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Vysypaný katalyzátor ?

Poslaťod Cvrček » Uto 19. Máj 2009, 23:39

Mio,to je jenom takovej ten začátek. Začíná to tou akcelerací a končí to tím,že si připadáš,že máš pod kapotou benzínovýho litra. Při rozjezdu dáváš plyn a dlóóóúho čekáš na reakci. Ale to ti pak kat nemlátí jen o rám,ale i střední část "ťuká" do podlahy. Nejhorší je,že je to taková debilní plíživá "smrt". Pokud podceníš tu ozvěnu,nebo taky jinak řečeno takové cinkání ve výfuku z přední části,tak je to otázka okamžiku,kdy se to ucpe úplně. To sem podělal já.
Na druhou stranu,my s tím odjeli 5.moravsko-slezký sraz. Za ten víkend jsme celkově najezdili 862km. Z toho asi 762 km s odešlým katem. A průměrná spotřeba byla 7,2l na 100km. Je to sice na turbo-nafťáčka dost,ale čekal bych to horší. Je to asi o 1,2l víc,než jezdím normálně.
A jinak,na podzim loňskýho roku se mi stalo,že mi upadnul výfuk přesně v tom ohybu před katem přímo nad tou výztuhou. A to je pak traktorovej zvuk s až šíleným pískání turba. (tenkrát mi to kamarád domluvil,že mi to zavařili v jednom servisu)
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Obrázok užívateľa
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4553
Registrovaný: Štv 7. Jún 2007, 10:33
Bydlisko: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001


Späť na Motor - benzín

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 9 hostia