od vlkous » Štv 28. Apr 2011, 19:19
Pánové nechci zakládat nové téma a proto oživím svoje staré téma:
Mám "novou" xsaru 1.6 16v, najeto 66 000km a řeším znova olej. Problém je v tom, že nejsem schopen zjistit co je ve voze za olej. Ani na voze není štítek, v servisce také ani ň.
Rozhoduji se mezi:
10W-40
PRO: jistita, že pokud byla v motoru jen polosyntetika, nic nepokazím.
PROTi: jezdění po městě, kdy je většina popojížděk je cca 3-5 km, větší hustota. Není to spíše na škodu když má motor najeto jen 66 000 km. Nezvýší se spotřeba....
NEBO
5W-40
PRO: starty a rychlé zaplavení-promazání motoru při krátkých jízdách po městě, nižší spotřeba paliva - lehčí chod motoru
PROTi: pokud byla v motoru polosyntetika, problém s rozpustěním úsad v motoru.
Vyjádření:
JVCar Kunín: po polosyntetice můžu dát bez problémů plynou tzn. po 10W-40 5W-40.
Můj mechanik: lze to provést, ale musí se motor propláchnout a potom nalít plnousyntetiku.
Zde mám obavy, že zůstane část proplachovací kapaliny v motoře a po dolití nového oleje se naředí a spíše tím motoru uškodím.
A teď babo raď.
Má někdo vyzkoušené propláchnutí a motor je OK, dlouhodobě?
nebo se na to vykašlat a dát i při tom malém celkovém nájezdu (66000km) kvalitní polosyntetiku?
Vím moc otázek , dokáže to někdo rozseknout. Nevím si stím rady. Děkuji.