Teplota motoru

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Teplota motoru

Poslaťod Soll.5 » Pon 20. Apr 2009, 18:08

Zdravím,
mám xsaru 1.8 exclusive automat,automatická klimatizace.Zničeho nic,mi teplota začala stoupat na hodnotu okolo 95 stupňů.Vyměnil jsem termostat a dolil novou chladící kapalinu G11 a odvzdušnil.Neředil jsem ji.Podotýkám,před tím tam byla taky neředěná G11.Ale koukal jsem že ani při hodnotě asi 92 stupňů se nespínají sahary.Mohl by sem někdo dát fotografie čidel z jejich přesným umístění?


Druhý problém je,že zlobí ventilátor topení.Občas se sepne a občas ne.Podotýkám,že jsem hledal tepelnou pojistku a i podle popisu v tomhle fóru jsem jí nenašel a to jsem demontoval i celou přihrádku u spolujezdce.Mám tam uplně něco jiného,než bylo na těch fotografiích.Momentálně ventilátor funguje.Podotýkám,byl neskutečně zanesený kabinový filtr a pro jistotu jsem ho zatím jen vyčistil.Mohlo by to být i tím?
Soll.5
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 8
Registrovaný: Pon 20. Apr 2009, 17:58
Vůz: Xsara 1.8 automat rv.97

Re: Teplota motoru

Poslaťod Soll.5 » Uto 21. Apr 2009, 17:01

Tak jsem přesně dle popisu zde na fóru zředil chladící kapalinu asi 3l destilované vody.Odvzdušnil jsem to na topení,na kolínku u termostatu a i na chladiči motoru.Teplota stále stoupá a na zhruba 108 °c se teprve spustí obě sahary na plný výkon.Zchladí kapalinu na 90°c a celý cyklus se opakuje.Předpokládám tedy,že je vadné čidlo ventilátoru,protože se nespíná první sahara.Může sem někdo dát detailní fotografie umístění čidel?Na fórum jsem se dočetl,že jsou u čističe paliva,ale já mám čistič u pravého zadního podběhu a tam zřejmě nebudou.Děkuji předem všem co mi poradí.
Soll.5
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 8
Registrovaný: Pon 20. Apr 2009, 17:58
Vůz: Xsara 1.8 automat rv.97

Re: Teplota motoru

Poslaťod Soll.5 » Uto 21. Apr 2009, 19:12

Podle tohoto obrázku to nepoznám.Asi jiná motorizace?


Obrázok
Soll.5
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 8
Registrovaný: Pon 20. Apr 2009, 17:58
Vůz: Xsara 1.8 automat rv.97

Re: Teplota motoru

Poslaťod Cvrček » Uto 21. Apr 2009, 19:27

No bodejť. Vždyť na fotce je nafťáček. :lol:
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Obrázok užívateľa
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4553
Registrovaný: Štv 7. Jún 2007, 10:33
Bydlisko: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: Teplota motoru

Poslaťod Soll.5 » Ned 26. Apr 2009, 7:59

Prošel jsem celé fórum a umístění čidel jsem nenašel.Moc prosím,hoďte mi sem prosím někdo info a fotky kde to čidlo ventilátoru je.Děkuji!
Soll.5
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 8
Registrovaný: Pon 20. Apr 2009, 17:58
Vůz: Xsara 1.8 automat rv.97

Re: Teplota motoru

Poslaťod medvidek » Uto 12. Máj 2009, 19:34

Jak benzin 1,8 nevím, ale 1,9TD s aut.klima má dvě čidla na tělese termostatu, jedno tuším dva dráty, a jedno tři dráty, z principu by to mělo bejt stejný i u benzínu tj. čidla na tělese termostatu.
Jedno čidlo krmí signál do palubní desky, a druhý čidlo (tuším třídrátový) spíná sahary, klima = 2 vrtule, a tuším že to má sepnout prvně jednu vrtuli při 92°-94° a pak ňák druhou, ale to nechci kecat.
Čili najdi čidla na tělese termostatu, sundej konektory a prostříkni to kontaktolem, dyž to nepomůže, pak sundej konektor a u třídrátovýho čidla dyž v konektoru spojíš nějaký dva fousy (z hlavy nevím jaký) musí se ti roztočit sahara.
Tím průbneš jestli funguje čidlo. Origi stojí asi 900,-
Jinak to že si vyměnil termostat nic neznamená, zkuš nastartovat se studeným motorem a drž ruku na hadici z termostatu do chladiče, až dosáhne voda 80° tak se musí jakoby najednou odevřít termostat a jakoby najednou se trubka ohřeje, tím poznáš jestli novej termostat ňák funguje. Pak je otázka jestli se termostat otevře na celou výšku. To víš, dneska je všechno made in people republic china ... .
medvidek
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 31
Registrovaný: Ned 10. Jún 2007, 8:15
Bydlisko: Jihlava
Vůz: Xsara Break 1,9TD 1998 žabochrochtí dechtožrout

Re: Teplota motoru

Poslaťod Kleki » Uto 12. Máj 2009, 21:30

Ja mám síce 1,9TD ale typujem ešte relé ktoré spína sahary na nižší výkon pri zhruba 92-95 stupňov. Podobný problém som už riešil , ale mne práve nefungoval druhý stupeň a bolo to práve v relátku. Relé by sa malo nachádzať medzi saharami v takej trojuholníkovej krabičke a dostaneš sa k nej po demontáži toho predného plastu keď otvoríš kapotu.

Tu je aj obrázok , položky č.7 sú relátka
Prílohy
sahary.jpg
sahary.jpg (90.91 KiB) Zobrazené 12203 krát
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Obrázok užívateľa
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1229
Registrovaný: Ned 26. Okt 2008, 14:24
Bydlisko: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: Teplota motoru

Poslaťod mildis » Sob 27. Mar 2010, 22:02

Zdravím všechny Xsaristy. Měl by jsem na Vás prosbičku zda by mi někdo z Vás zkušených mohl poradit. Stejně jako Soll 5 mám xsaru 1,8i 66Kw, ale v manuálu s klimou. V tomto článku " teplota motoru" píše Medvídek a Kleki, že při překročení teploty 92 - 94C chladící kapaliny sepne na sahaře první vrtule a pokud by teplota dále stoupala přidá se k ní i ta druhá. Doufám, že jsem to správně pochopil a napsal. Můj dotaz a prosbička zní zda je tomu tak, jelikož u mě když nechám stát nastartovanou xsaru zkoušeno dnes na základě článu, tak mi teplota překročí hranici 92-94C a nesepne se ani jedna vrtule po překročení teploty 100C -105C se sepne vrtule na straně spolujezdce a teplotu chladící kapliny schladí na teplotu cca 95C a tak pořád dokola. Rad by jsem se dozvěděl a jistě nebudu sám zda by se vrtule na straně řidiče měla sepnout při teplotě cca 92-94C a pokud by tato jedna vrtule nedokázala uchladit chladící kapalinu přidá se k ní po překročení teploty 100C ta druhá? Já osobně, jelikož jsem laik se domníval, že jedna vrtule je na chlazení chladící kapaliny a ta druhá slouží pro klimatizaci. Prosím zda by mi toto někdo mohl upřesnit, popřípadě poradit, jak druhou vrtuli zprovoznit. Dnes jsem vyndal z místa sahary, dle obrázku od Klekiho všechna tři relé a kontakty prostříkal kontaktolem, vysledek jsem zatím nezkoušel,jelikož byl večer,ale spíše mě zajíma, kdyby problém nebyl v relátkách (bohužel nevím jak zjistit, že jsou v pořádku), kde mám dále hledat čidla nebo jestli je zde pojistka k ventilátorům sahary. Za radu nebo odpověď Vám předem děkuji
Xsara 1.8 8v 66Kw
mildis
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 17
Registrovaný: Pon 17. Júl 2006, 20:07
Bydlisko: Kolín

Re: Teplota motoru

Poslaťod Kleki » Ned 28. Mar 2010, 18:45

Na 1,9 TD sa na prvý stupeň čiže pri dosiahnutí teploty 92 stupňov rozbehnú obidve sahary na nižšie otáčky a pri 102 stupňoch obidve sahary na plný výkon. Či je to tak isto aj pri 1,8i to musí napísať niekto kto má taký motor. A ešte si skús skontrolovať poistky pre ventilátory, ktoré sa nachádzajú v motorovom priestore . Každý ventilátor má svoju poistku tuším 30A.
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Obrázok užívateľa
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1229
Registrovaný: Ned 26. Okt 2008, 14:24
Bydlisko: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: Teplota motoru

Poslaťod mildis » Ned 28. Mar 2010, 20:08

Děkuji Klekimu za jeho komentář a radu k mému problému. Pojistky jsem dnes kontroloval a měli by být snad všechny v pořádku. Zkoušel jsem na sahaře, kde jsou umístěny tři relé zaměnit ty dvě vrchní, aby jsem zjistil, zda není jedno z nich vadné. Levá vrtule na straně spolujezdce se rozeběhla stejně jako včera až při dosáhnutí teploty cca 100-105C, takže relé bude asi v pořádku. Zkoušel jsem klimu, ale po zimě v ní asi klesl tlak (ubylo medium), tudíž klima nesepla a vrtule se tudíž netočily. Nevím zda tato skutečnost nemá vliv právě na to, že se mi vrtule na straně řidiče nespíná při překročení teploty 92-94C chladící kapaliny. Nevíte prosím někdo jak vyzkoušet ventilátor chlazení napřímo, aby jsem vyloučil další možnost a to třeba spálený motorek ventilátoru opotřebené uhlíky atd.? Na xantia klubu se řešil obdobný případ, což jsem si přečetl až dnes a to, že na vině může být tzn. BITRON, což jestli jsem dobře pochopil je nějaká řídící jednotka. Nevím kde dál hledat příčinu. Zkusil by jsem tedy ten ventilátor pustit napřímo zda je funkční, pokud bude tak snad vyměnit čidla, pokud tedy nějaké najdu a dál nevím. Budu rád za každou radu od Vás. Děkuji
P.S. přikládám i odkaz na stránky Xantia clubu, pro případ, že by měl někdo obdobný problém jako já nebo ho to jen zajímalo http://www.xantiaclub.cz/forum/search.php?mode=results
Xsara 1.8 8v 66Kw
mildis
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 17
Registrovaný: Pon 17. Júl 2006, 20:07
Bydlisko: Kolín

Re: Teplota motoru

Poslaťod peetrson » Štv 10. Máj 2012, 11:21

Ahoj, mám 1.8 i 66kw s man klimatizací. Prosím někoho kdo má ten samý motor, jak je to s těma vrtulema? Mě sepínají obě až při cca 110 C. S klímou také běží obě. Má opravdu při 95 C běžet jen jedna a pak tepráve sepnout obě?????? Případně v čem by mohl být problém. Děkuji.
peetrson
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 3
Registrovaný: Pia 6. Apr 2012, 12:00
Bydlisko: Třebíč
Vůz: xsara 1.8i 66 kw r.v99


Späť na Motor - benzín

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 7 hostia