Přehřívání motoru

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Přehřívání motoru

Poslaťod MarekX » Pon 1. Jún 2009, 11:41

Ahoj, prosim o radu. Xsara I, 1,6i bez klimy. Při popojíždění ve městě ve velkem vedru mi ručička teploty vyleze klidně až na 110 stupnu. Mam vypozorovane, že ventilator(sahara) se nesepne.(nesepne se ani kdyz dojedu, zastavin a rucicka ukazuje cca tech 100st). Na chladiči je cosi co vypada jako cidlo, vedou k tomu dva draty. Ty kdyz proklemuji( spojím kancelařskou sponkou) tak se ventilator okamžitě rozjede( i s vypnutym motorem). V čem je tedy problém? Je problém v tom čidle? Stačí vyměnit? Nebo tam muže byt zrada ještě v něčem jiném? Už se to tady probíralo, ale přesto prosím o radu. Díky moc.
Xsara I Break, 1,6i, rv.99, metalická zelená
I cesta je cíl.
MarekX
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 42
Registrovaný: Štv 8. Nov 2007, 10:08
Bydlisko: Budislav u Litomyšle

Re: Přehřívání motoru

Poslaťod Hrnča » Pon 1. Jún 2009, 16:47

Podle toho co píšeš by měl být problém v tom čidle. Já jsem ho jednou kvůli takové závadě měnil na fávu. Pak byl klid...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázok
Obrázok užívateľa
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2703
Registrovaný: Uto 25. Sep 2007, 16:54
Bydlisko: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: Přehřívání motoru

Poslaťod Rope » Pon 1. Jún 2009, 20:01

Není to čidlo, je to obyčejný termospínač, vyměnit a bude klid. :D
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Obrázok užívateľa
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5604
Registrovaný: Pon 1. Máj 2006, 17:58
Bydlisko: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Re: Přehřívání motoru

Poslaťod dapata » Uto 2. Jún 2009, 6:15

tak tak,potvrzuji, měl jsem ten problém také, pomohla výměna.
Xsara 1,6 Break 65kW AT 1999
dapata
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 217
Registrovaný: Str 30. Máj 2007, 7:24
Bydlisko: Praha
Vůz: Xsara Break 1,6 i , natural 95, 1999

Re: Přehřívání motoru

Poslaťod MarekX » Uto 2. Jún 2009, 6:34

Takže myslíte termospínač ventilátoru? Je to ten našroubovaný nahoře v chladiči, že? Na Kelly stojí cca 500,- to de. Ještě se zeptám co by se mohlo stát motoru, když se párkrát dostal kousek před červené pole na ukazately.Díky za rady
Xsara I Break, 1,6i, rv.99, metalická zelená
I cesta je cíl.
MarekX
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 42
Registrovaný: Štv 8. Nov 2007, 10:08
Bydlisko: Budislav u Litomyšle

Re: Přehřívání motoru

Poslaťod Hrnča » Uto 2. Jún 2009, 7:03

Vyvařila se voda? Pokud ne, tak je vše v poho. Mě se toho favorita povedlo uvařit a jezdí tuším dodnes. Buď v klidu...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázok
Obrázok užívateľa
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2703
Registrovaný: Uto 25. Sep 2007, 16:54
Bydlisko: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: Přehřívání motoru

Poslaťod MarekX » Uto 9. Jún 2009, 10:49

takže vyměněno. Byl to ten termospínač v chladiči. Výměna na 5 minut. Vyteklo zopár deci kapaliny, ale neva. Díky
Xsara I Break, 1,6i, rv.99, metalická zelená
I cesta je cíl.
MarekX
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 42
Registrovaný: Štv 8. Nov 2007, 10:08
Bydlisko: Budislav u Litomyšle

Re: Přehřívání motoru

Poslaťod Dawe.007 » Ned 14. Jún 2009, 10:58

mám podobný problém jen že stím rozdílem že mě se sepne sahara asi jen na první stupen.točí se pomalu.mam 2,0.16v vts.s klimou kde tam najdu to čidlo nebo ten termospínač?
Dawe.007
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 96
Registrovaný: Ned 6. Máj 2007, 11:46
Bydlisko: Břeclavsko Kurdějov (pred hospodou do prava a pred hristem do leva)
Vůz: xsara 2.0.16v 120kw vts.1998

Re: Přehřívání motoru

Poslaťod MarekX » Pon 15. Jún 2009, 6:33

Na těle chladiče, vedou do toho dva nebo tři dráty.Je to tuším na 27čku klíč. Odpoj konektor proklemuj kontakty a budeš vidět jak se točí. Tou klemou vlastně simuluješ spínání čidla.
Xsara I Break, 1,6i, rv.99, metalická zelená
I cesta je cíl.
MarekX
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 42
Registrovaný: Štv 8. Nov 2007, 10:08
Bydlisko: Budislav u Litomyšle

Re: Přehřívání motoru

Poslaťod zozo » Sob 21. Júl 2012, 23:11

ja mam podobny problem menil jsem chladic za novy a pri starem se mi sahary tocili a fungovaly jak maji ale dal jsem novy a sahary nejdou.kde na chladici najdu nejaky spinac?na starem zadny nebyl a fungovaly diky za rady
zozo
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 109
Registrovaný: Štv 10. Mar 2011, 20:06
Bydlisko: PUVODEM KAMENICE NAD LIPOU TJ.NA VYSOCINE A JINAK UZ 5LET CESKE BUDEJOVICE
Vůz: citroen xsara 1,9td r.v.1998

Re: Přehřívání motoru

Poslaťod Aedd.Gynvael » Sob 28. Júl 2012, 17:39

Zdar, mám podobný problém, sahara se mi sice spouští, ale až těsně před červenou. Je to tak, že nad devadesáti se spustí pouze jeden větrák a před červenou se pak přidá i druhej? Když pustím klimu, rozběhnou se okamžitě oba. A ještě jeden problém, zřejmě mám vysypané ložisko u jednoho z těch větráků, točí se pomalu, je v něm celkem velká vůle a když běží, klepe se jak stará bába. :) Jde nějak vyměnit jen to ložisko nějak, nebo musím celý větrák, nebo úplně celou saharu?

Díky za radu. :))
Aedd.Gynvael
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 4
Registrovaný: Ned 19. Júl 2009, 14:53
Bydlisko: Brno
Vůz: Xsara VTS, 1.8i 16V, r.v. 1999, zlatá metalíza

Re: Přehřívání motoru

Poslaťod baffy » Sob 28. Júl 2012, 18:57

Prvý vetrák zapína pri 96 a druhý pri 101 stupňoch.Takže normál.
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Obrázok
Súčastnosť: Levík z Levíc
ObrázokObrázok

viteon = 0
Rope = 0
Obrázok užívateľa
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5057
Registrovaný: Sob 6. Jan 2007, 20:31
Bydlisko: SR - Levice
Vůz: Peugeot 407 SW 2.0HDi 07/2008 VF36ERHRH21756537

Re: Přehřívání motoru

Poslaťod splatters » Ned 3. Mar 2013, 20:44

Ahojte,
som nútený písať aj do tejto sekcie, bohužiaľ. Vedeli by ste mi poradiť aký oem kód má to čidlo, ktoré je priamo v tele chladiča?- Z predného pohľadu je na ľavej strane dole- je tmavej farby- je to ten teplotný spínač ventilátora alebo ?
Ďaakujem
splatters
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 53
Registrovaný: Uto 17. Júl 2012, 16:41
Bydlisko: Biskupice
Vůz: Citroen Xsara 2001, 1.4i

Re: Přehřívání motoru

Poslaťod baffy » Ned 3. Mar 2013, 22:01

Priamo v telese chladiča? mám pocit že tam nič neni ,Ak sa budeme baviť o riadení ventilátora tak ano, nachádza sa tam nejaké relé a odpory.Ak som správne tak snád to nájdeš v prílohe a ak nie tak to upresni
Ventilátor.pdf
(76.29 KiB KiB) 325 krát
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Obrázok
Súčastnosť: Levík z Levíc
ObrázokObrázok

viteon = 0
Rope = 0
Obrázok užívateľa
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5057
Registrovaný: Sob 6. Jan 2007, 20:31
Bydlisko: SR - Levice
Vůz: Peugeot 407 SW 2.0HDi 07/2008 VF36ERHRH21756537

Re: Přehřívání motoru

Poslaťod splatters » Pon 4. Mar 2013, 18:03

P3040009.jpg
P3040009.jpg (52.09 KiB) Zobrazené 5331 krát
Tak upresňujem, prikladám foto...
Ešte by som chcel dodať, že som bol na diagnostike a nič neukázalo. No sahara sa zapne až keĎ svieti stopka :evil:
splatters
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 53
Registrovaný: Uto 17. Júl 2012, 16:41
Bydlisko: Biskupice
Vůz: Citroen Xsara 2001, 1.4i

Ďalší

Späť na Motor - benzín

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť