Ventily a klepot v motore

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Ventily a klepot v motore

Poslaťod Rope » Štv 18. Mar 2010, 20:26

Tak nevím jak by mohlo klepání s kliky být slyšet nahoře a ještě nesouvisle z otáčkami, to mi nějak nesedí. Možná spíš půjde o hydroštyl nebo něco od váčky , tam je to trošku jiná frekvence. Možná kdyby měl někdo z okolí stetoskop, tím se dá přesněji určit odkud zvuk vychází. Jetady spoustu 1,4kařů a nemyslím že je to běžný zvuk u málokilometrových.
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Obrázok užívateľa
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5638
Registrovaný: Pon 1. Máj 2006, 17:58
Bydlisko: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Re: Ventily a klepot v motore

Poslaťod lumpík » Štv 18. Mar 2010, 22:27

Já souhlasím s Ropem teda už nemám 1.4 je bohužel po smrti (nehoda) měla najeto do 65tis a byla nádherně tichá a bez žádnýho cukání. To teď co mám 1.6 16V mi připadá a poznání hlučnější klepot ale možná je to tím, že jsou tam 2 vačky.
doma se mi to snad samo množí 3x xsara pak P806 a eště Š130 a štafetu uzavírá tátova C5, snad je budem muset od sebe odtrhnout:-D
Peugeot 806 r.v: 2001 2.0 16v LPG
Xsara 1.6 16v r.v: 03 ESP a ASR - skoro full výbava
Xsara 1.4 8v r.v: 01 kombík - socka, ale už má palubní počítač,dodělanou klimku,i tempomat z P406 a těď se chystají el.zrcátka
Xsara 1.4 8v r.v: 01 na ND
Š 130 r.v: 1986 LPG
foto aut mám i tady: http://lumpik-citroen.rajce.idnes.cz/
Lexie je dobrá věc, ale umět s ní je věc druhá....
Obrázok užívateľa
lumpík
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 186
Registrovaný: Pia 31. Júl 2009, 14:24
Bydlisko: Nesvačily
Vůz: 1.6 16V rv03 s ESP a ASR a 1.4 8V rv.01 kombík a 1.4 8v rv.01 na dily :-C, P806 LPG a Š130 LPG

Re: Ventily a klepot v motore

Poslaťod Vaclav » Pia 19. Mar 2010, 10:06

Díky za poznatky, ještě to zkusím přesněji odposlechnout - někdy zdání klame. Jinak auto je pravidelně servisované (doloženo servisní knížkou)a kromě klepání chodí motor v pohodě. Olej je plná syntetika 5W-40, řemen i kladky původní.
Vaclav
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 20
Registrovaný: Str 24. Feb 2010, 12:24
Bydlisko: Praha
Vůz: Citroen Xsara Coupé 1,4 2001

Re: Ventily a klepot v motore

Poslaťod lumpík » Ned 21. Mar 2010, 21:06

V tý 1.4 bylo 10W-40 co jsme měli a kladky taky původní i řemen.
No a třeba zkusit odpojit čidlo klepání buď to bude stejný nebo eště horší.
doma se mi to snad samo množí 3x xsara pak P806 a eště Š130 a štafetu uzavírá tátova C5, snad je budem muset od sebe odtrhnout:-D
Peugeot 806 r.v: 2001 2.0 16v LPG
Xsara 1.6 16v r.v: 03 ESP a ASR - skoro full výbava
Xsara 1.4 8v r.v: 01 kombík - socka, ale už má palubní počítač,dodělanou klimku,i tempomat z P406 a těď se chystají el.zrcátka
Xsara 1.4 8v r.v: 01 na ND
Š 130 r.v: 1986 LPG
foto aut mám i tady: http://lumpik-citroen.rajce.idnes.cz/
Lexie je dobrá věc, ale umět s ní je věc druhá....
Obrázok užívateľa
lumpík
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 186
Registrovaný: Pia 31. Júl 2009, 14:24
Bydlisko: Nesvačily
Vůz: 1.6 16V rv03 s ESP a ASR a 1.4 8V rv.01 kombík a 1.4 8v rv.01 na dily :-C, P806 LPG a Š130 LPG

Re: Ventily a klepot v motore

Poslaťod Ondra » Pon 5. Júl 2010, 23:24

Ahoj, pokud má někdo problémy s klepáním na 1.4i 55kW (motorkód KFW nebo KFX) tak jedna z příčin jsou špatné vůle na ventilech. Bohužel ale 1.4 8V nemá Hydraulické zdvihátka, to měl až KFU (1.4i 16V 65kW v C4). Jinak pokud jde o olej tak není jedno co do motoru naliju. Platí pravidlo že olej můsí být smísitelný v poměru 1/3 dle normy SAE ale jen v nouzovém případě. Jinak platí pravidlo pro motory s "hydro-štely" (hydraulické zdvihátka), olej 5W40 nebo 5W30, tam kde jsou seřiditelné vůle manuálně a jedná se o OHC motor tak 10W40 nebo 10W30 a tam kde je OHV (120, favorit, felda a jiný plečky) stačí plnej minerál 15W40 nebo něco podobného. Pokuď by se někdo spletl a nalil do motoru něco jiného tak doporučuji udělat 2x výplach a modlit se aby se karbon v motoru nerozpustil - jinak je to smrt - protože se uvolní nánosy v mazacích kanálkách a může dojít k ucpání = prestane mazat a někde se zadře. Já osobně do svojí 1.6 16V (NFU) dávám 5W40 ikdyž poprvé jsem nalil 5W30 ale nic se neděje.

P.S.:"pokuď jste opravdový fanoušek a zpřízněnec značky CITROËN tak dopřejte svému auto kvalitní olej a neprodlužujte výměnu oleje déle než v tomto intervalu: 1rok nebo 10 000km, i sebekvalitnější olej může mít lepší vlastnosti ale filtr má omezenou životnost. Po cca 10 000km je filtr zralý na výměnu. Znám člověka co má XM 3.0 V6 z roku 1992 a dodnes mění olej po 10 000km ikdyž auto má už přes 350 000km.

Další rada na závěr: neodpojujte čidla a snímače jak se vám zlíbí, ŘJ motoru má potom z toho zmatek a zapisuje blbosti do paměti závad a stejně se to tím nevyřeší.

Ještě k tomu oleji:
já osobně požívám Castrol Magnatec 5W40 C3 a auto šlape jako divé. Předtím jsme měli Xsaru I r.v.:12/98 1.4i 55kW od nového ( 85 000km - při prodeji) a po dobu co jsme ji měli tak vše naprosto OK. Teď co mám Xsaru II 2002 Coupé VTR v 1.6 16V tak vše taky v pohodě ( když jsem ji koupil tak měla 55 000km najeto) teď mám 84 000 a jede jako nová.
Červená Dračice v 3dv. rok 12/2002 - motor 1.6 16V 80kW/110HP výbava Chrono VTR (Přidány Xenony H7 6000K - fakt luxus)/ 60% mám podsvícený interier modře, na zbytek nenbyl čas... už jen budíky a ovl. topení
Obrázok užívateľa
Ondra
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 68
Registrovaný: Pon 5. Feb 2007, 0:46
Bydlisko: Kladno
Vůz: Xsara Coupé 1.6i 16V 80kW/110HP / barva Lucifer / Chrono paket VTR / podsvícení interieru do modra

Re: Ventily a klepot v motore

Poslaťod 0903 » Pia 27. Máj 2011, 8:45

:mudr:
Naposledy upravil 0903 dňa Uto 4. Jún 2019, 6:45, celkovo upravené 1
0903
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 32
Registrovaný: Str 1. Dec 2010, 10:23
Vůz: Citroen/Xsara2/1,4i/2004/KFW

Re: Ventily a klepot v motore

Poslaťod viteon » Pia 27. Máj 2011, 8:57

tady se píše 0,2 a 0,4, podle mě je to stejný pro 8V 1,1 - 1,4 i 1,6
viewtopic.php?f=54&t=9663&p=99498&hilit=ventily#p99498
Obrázok užívateľa
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 3765
Registrovaný: Pia 15. Júl 2005, 8:46
Bydlisko: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Predchádzajúci

Späť na Motor - benzín

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 17 hostia