Přehřívání motoru Xsara r.v. 98 1,8l 66kw 8ventil

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Přehřívání motoru Xsara r.v. 98 1,8l 66kw 8ventil

Poslaťod Beda » Ned 20. Sep 2009, 18:25

To máš sice pravdu, že serviska se dá sfalšovat, já servisku od auta nemám. Musel by jsi to auto vidět, když jsem ho dovezl ještě vonělo novotou, nebo jsem měl alespoň takovej pocit. Koupil jsem ho na dražbě - někdo si ho nechal dotáhnout z Francie a neplatil, takže mu ho zabavili a já ho koupil. Z papírů co jsem dostal k autu to vypadá, že mělo ve Francii jen jednoho majitele. Dokonce mám ten dojem, že jsem se s někým bavil o tom, že u nich je stahování km trestnej čin tak jako v Německu. Samozřejmě, že ruku do ohně za to dát nemůžu, myslím ty najeté km, ale jak už jsem řekl musel by jsi to vidět. :shock:
Beda
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 13
Registrovaný: Štv 17. Sep 2009, 12:46
Bydlisko: Uherčice
Vůz: Citroen xara 1,8i 66kw rv98

Re: Přehřívání motoru Xsara r.v. 98 1,8l 66kw 8ventil

Poslaťod konqui » Pon 21. Sep 2009, 13:07

Nevím jestli je to ve francii trestné ale pokud to někdo dovezl sem, podle stáří a najetých kilometrů bych nepochyboval o tom že to stočené bylo.
Opravdu si myslíš že to auto nenajelo více než 8tis. ročně v průměru?
Nechci ti kazit iluze :-) záleží jak se kdo k autu choval, ne kolik má najeto. Např. já mám 157tis, a auto je taky jako nové :-) interiér sice voní, je absolutně bez koroze....
Obrázok užívateľa
konqui
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 234
Registrovaný: Str 27. Máj 2009, 17:25
Bydlisko: Ostrava
Vůz: C5 X7 2.0HDi 120Kw Exclusive

Re: Přehřívání motoru Xsara r.v. 98 1,8l 66kw 8ventil

Poslaťod Beda » Pon 21. Sep 2009, 21:43

Možná máš pravdu, ale neber mi iluze, třeba to měl někdo jen na nákupy do obchodu a zpět-nevědomost je krásná :D . S tímto autem stejně vesměs jezdí žena do práce a na nákup a to jen občas a za minulej rok najela 5,5tis.km. Já s tím jezdím jen vyjímečně když nemám doma služební auto a nutně někam potřebuju zajet. Na téma stažených km se můžeme bavit do nekonečna, :kec: ale pořád to neřeší problém "jak to zchladit".
Beda
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 13
Registrovaný: Štv 17. Sep 2009, 12:46
Bydlisko: Uherčice
Vůz: Citroen xara 1,8i 66kw rv98

Re: Přehřívání motoru Xsara r.v. 98 1,8l 66kw 8ventil

Poslaťod Kvido » Uto 22. Sep 2009, 6:10

Možná bych zkusil ten proplach čistou vodou,jak jsem byl na repase zadní nápravy,měli tam v servisu položený motor z citroena nějaké dodávky byl to 2,1 TD,měl jsem dost času a oni ten motor právě dávali do té dodávky,mechanik mi ukazoval,trubky zanesené nánosy přischlé nemrznoucí směsi tedy cukrua z 50 mm trubky byla snad 25 mm,říkal,že se potom nemáme divit,že se motory přehřívají,když to ředíme jak do antarktidy. Proto mi letos dělali proplach chladícího systému a bylo opravdu znát,jenže mi to naředili na -45°C,nemyslím si ,že se to zanese za pár měsíců znova,u mě to bude nejspíš něčím jiným.
Každopádně na foru už jsem tady nějaký pátek a tento problém tu benziňáky mají neustále,běžně to tu leze kde komu nahoru nad devadesát.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Obrázok užívateľa
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Príspevky: 1463
Registrovaný: Uto 25. Mar 2008, 19:19
Bydlisko: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Re: Přehřívání motoru Xsara r.v. 98 1,8l 66kw 8ventil

Poslaťod Beda » Uto 22. Sep 2009, 18:36

Kvido, takže ty si taky myslíš, že je to běžná záležitost těchto motorů?
Beda
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 13
Registrovaný: Štv 17. Sep 2009, 12:46
Bydlisko: Uherčice
Vůz: Citroen xara 1,8i 66kw rv98

Re: Přehřívání motoru Xsara r.v. 98 1,8l 66kw 8ventil

Poslaťod Kvido » Str 23. Sep 2009, 6:44

Určitě za ty roky provozu vím,že letní měsíce z vyžšími teplotami motoru příliš nesvědčí,určitě by se neměl dostávat někde k červenému poli,to bych viděl jako nějaký problém,ale že se občas dostane nad 90°C je naprosto normální a´t už máš klimu nebo ne. já jen v létě pustím klimu a sahary jedou pořád,takže mi to průběžně ochlazuje a vyleze to jen někdy a minimálně.
Ale zase v zimě si nemohu stěžovat na topení,téměř srovnatelné s žigulíkem.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Obrázok užívateľa
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Príspevky: 1463
Registrovaný: Uto 25. Mar 2008, 19:19
Bydlisko: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Re: Přehřívání motoru Xsara r.v. 98 1,8l 66kw 8ventil

Poslaťod Beda » Str 23. Sep 2009, 20:38

To máš pravdu, mě ta Xsara taky topí velice dobře. Ještě možná zkusím propláhnout chladič dnes jsem si na to koupil nějaký čistič chladičů-má se vše vypustit, nalít čistič a doplnit vodou, pak nechat běžet motor 10-20min, pak znovu vypustit, propláchnout a nalít chladící kapalinu-tak jsem zvědavej, jestli se to vyčištění nějak projeví.
Beda
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 13
Registrovaný: Štv 17. Sep 2009, 12:46
Bydlisko: Uherčice
Vůz: Citroen xara 1,8i 66kw rv98

Re: Přehřívání motoru Xsara r.v. 98 1,8l 66kw 8ventil

Poslaťod Beda » Štv 24. Sep 2009, 13:12

Tak jsem pomocí proplachovací tekutiny propláchnul celý systém, nalil zředěnou nemrzku na -20 a nic se nezměnilo-motor se chová stále stejně, teplota je stejná jako před tím. Takže to vzdávám, :klik: nebudu si s tím lámat hlavu. S... na to.
Beda
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 13
Registrovaný: Štv 17. Sep 2009, 12:46
Bydlisko: Uherčice
Vůz: Citroen xara 1,8i 66kw rv98

Re: Přehřívání motoru Xsara r.v. 98 1,8l 66kw 8ventil

Poslaťod Jufk » Štv 24. Sep 2009, 15:17

Jen bych doplnil k těm teplotám, že mě to taky leze úplně běžně ke stovce a v létě i nad sto, ale sahary v pohodě zvládají všechno uchladit. A v manuálu k autu jsem se dočetl, že běžná pracovní teplota motoru je 90-100 stupňů tak bych se nějak nenervoval a navíc ono je to taky trochu o psychice, do 90 je to v pohodě, ale jak se začne ručička blížit víc k červenému poli tak se zdá, že je motor přehřátý. Mezi 90 a 120 je ještě čárka a ta by měla značit 105 st. takže všechno mezi 90 a 105 st. považuju za normální. Než jsem nechával měnit těsnění pod hlavou tak se mi auto tolik nehřálo, ale to asi bude jak psal Kvido moc hustou nemrzkou co mi tam nalili v servisu.
Stříbrná Break 1,4 ,X1 ,s modrou kapotou
Jufk
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 133
Registrovaný: Štv 23. Okt 2008, 11:39
Bydlisko: Praha 4-Chodov
Vůz: Xsara break, 1,4 benzin, r.v. 1999 ,stříbrná s modrou kapotou.

Re: Přehřívání motoru Xsara r.v. 98 1,8l 66kw 8ventil

Poslaťod Stančík » Sob 26. Sep 2009, 18:00

No ja mám zaujímavejší postreh.Štvalo ma,ze teplota vody bola o málo nižšia ako cca 90 st. oproti synovej Xsare.V lete mi nikdy sahara skoro nezopla,ani pri pomalej jazde.Na termostate tiež bolo vyrazené 83st. Vymenil som termostat,a ajhľa,teplota sa posunula vyššie,a pri pomalej jazde,v kolone a križovatkách sa rýchlo teplota vyšplhala bohate cez 90-105.až som sa obával aby sa mi nepraskkla hlava,alebo tesnenie.Sahara sa zapínala každú chvíľu.Takže som aj ja zostal tiež zmatený.Predpokladám,že termostat nie vždy sa otvorí na plno.Na budúci rok to budem riešiť tak,že pôvodný budem dávať cez leto.Rozhodne je to nepríjemný pocit.Tí ktorí sú viac technicky zdatnejší sa určite viac obávajú ako laici.Skús ete vyskúšať ešte jeden termostat od iného dovozcu.
Xsara1,rv99,1,8i,benzín,coupe,bez klimy
Stančík
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 131
Registrovaný: Sob 4. Okt 2008, 20:12
Bydlisko: Banská Bystrica-Sásová
Vůz: X1,1999,1,8i,benzín,66kW,čierne coupe,bez klimy

Re: Přehřívání motoru Xsara r.v. 98 1,8l 66kw 8ventil

Poslaťod Beda » Pon 28. Sep 2009, 9:17

Stančík, já jak už jsem popisoval, dal jsem tam termostat který měl na sobě vyraženo 83st.C, ale před tím než jsem ho namontoval, tak jsem ho zkoušel v horké vodě s laboratorním teploměrem a skutečně začal otvírat při 83st.C-takže funkčně absolutně bez problému. Ten původní, mám ten dojem, že měl na sobě 89st.C, což znamená, že začíná otvírat při 89st,C. Já ti tohle píšu jen proto, že je divné, když ti vyhovuje na léto víc ten původní který otvírá až při 89st.C místo 83st.C. Možná ten tvůj původní termostat (je vadný) otvírá dřív než je na něm vyraženo, snad ti pomůže si to taky vyzkoušet v horké vodě s teploměrem.
Beda
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 13
Registrovaný: Štv 17. Sep 2009, 12:46
Bydlisko: Uherčice
Vůz: Citroen xara 1,8i 66kw rv98

Re: Přehřívání motoru Xsara r.v. 98 1,8l 66kw 8ventil

Poslaťod Juraj » Sob 17. Okt 2009, 9:38

Z mojej skusenosti je to co popisujes vlastnost motoru nie chyba. Zo zaciatku som bol tiez prekvapeny, zvlast v porovnani so sluzobnymi autami VW koncernu, ale uz som si zvykol. Ako prve ma prekvapilo, ze ustalena teplota pri dlhsej jazde je "len" cca 80 stupnov, po zjazde z dialnice do mesta sa to bezne dostane k 95-100 stupnom, ale nikdy az k cervenemu polu. Viem, v porovnani s Fabiou. kde sa ta rucicka drzi na 90tke ako prikovana je to nezvyk, ale ber to tak, ze ten motor ma len sirsi regulacny rozsah a kolisanie v rozsahu 20 stupnov mu nejak extra nevadi (teda v rozsahu 80-100, pri 0-20 je to samozrejme ina pesnicka). Len na doplnenie: v Citroen servise mi premeriavali vsetky regulacne prvky chladiaceho systemu, vsetko je O.K., tiez ma uistili, ze sirsi regulacny rozsah je v tomto pripade v poriadku, ako kvapalinu pouzivam cely rok nemrznucu napln do -30.
tmavomodre VTS coupe 1.8i 16V, cez 200 000km a stale sluzi :-)
Juraj
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 15
Registrovaný: Pon 6. Okt 2008, 11:05
Bydlisko: Nitra
Vůz: Citroen Xsara 1.8 16V VTS coupe

Re: Přehřívání motoru Xsara r.v. 98 1,8l 66kw 8ventil

Poslaťod Beda » Sob 17. Okt 2009, 18:01

Dík za info.
Beda
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 13
Registrovaný: Štv 17. Sep 2009, 12:46
Bydlisko: Uherčice
Vůz: Citroen xara 1,8i 66kw rv98

Re: Přehřívání motoru Xsara r.v. 98 1,8l 66kw 8ventil

Poslaťod MrQef » Pia 9. Apr 2010, 10:02

Ahoj, možná už tohle téma není na fóru zas tak horké, ale myslím, že bych pár slov k tomu taky mohl přiložit... :) Nedávno jsem si koupil Xsaru, 1997 1,8 i 66 kW 8V a to, že motor topí je denní chleba. Je pravda, že pražskej provoz autu už vůbec nelabuží, ale Xsara se zatím pere dobře, vždy sepnou sahary... Tak to zatím neřeším, i když by to možná nebyl špatnej nápad. Auto mělo velkej servis po koupi, jinak běží jak hodinky až na občasný zakolísání otáček.
Mám zkušenosti s koncernovými auty a Fordem, poznatky s nehejbající se ručičkou potvrzuju. Myslím, že xsara má to chlazení na motor 1,8 dost poddimenzovaný, ale to vůbec neomlouvám to, že to není sajrajtem v trubkách apod... Možná se tam projevuje i fakt, že v motoru zrovna moc prostoru není a na mřížce chladiče je pouze malý množství otvorů oproti jiným značkám...
S autem zatím naprostá spokojenost co se týče stylu, ve kterým je vyroben. Konečně auto, do kterýho rád nasedám.


Ať nám to jezdí
MrQef
 

Re: Přehřívání motoru Xsara r.v. 98 1,8l 66kw 8ventil

Poslaťod Kvido » Pia 9. Apr 2010, 10:19

Jo je to pořád stejný problém ,ikdyž častečně se dá eliminovat,čištěním,správnou šmesí. Málo je tam otvorů pro chladič a sahary jsou před chladičem,být opačně,tedy za chladičem jak to mají jiné vozy,tak vzduchu tam jde o dost víc.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Obrázok užívateľa
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Príspevky: 1463
Registrovaný: Uto 25. Mar 2008, 19:19
Bydlisko: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

PredchádzajúciĎalší

Späť na Motor - benzín

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 72 hostia