Těsnění víka ventilů

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Těsnění víka ventilů

Poslaťod Milan Hl. » Sob 19. Sep 2009, 21:41

Nemáte někdo zkušenosti s opravou těsěnění ( únik oleje) víka ventilů, dá se to nějak utěsnit bez demontáže, případně zda se dá těsnění něčím nahradit, např. nějakým tmelem? Díky za radu.
Milan Hl.
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 97
Registrovaný: Ned 12. Okt 2008, 19:27
Bydlisko: Holice
Vůz: Picasso 1,6 16V benzín 80 KV r.v. 2007

Re: Těsnění víka ventilů

Poslaťod mio » Ned 20. Sep 2009, 9:50

Bez demontáže víka to asi nepůjde. Nejlepší je určitě koupit nové těsnění a vyměnit (pozor při dotahování chce to s citem , jinak ho vymačkneš a začne téct znovu).Podlepit původní těsnění taky jde ,mam velmi dobrou zkušenost s loctite , jenže cena se pohybuje někde okolo cca 160 kč stejně ale musíš víko demontovat.Mam zkušenost že u starších provedení motorů PSA se u víka ventilů (1,1 "1,4 "1,6) promačkávaly dosedací plochy pod matkami a pak po výměně těsnění jsi dotahoval jak chtěl a stejně teklo, takže zbývalo jedině opět vymontovat víko a malinko vyklepnout plošky zpět.
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1267
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Těsnění víka ventilů

Poslaťod konqui » Ned 20. Sep 2009, 9:56

Když jsem měl ještě R.Mégane 1.6 tak jsem koupil těsnící silikon do vysokých teplot (Takový červený), těsnění jsem tam nedával vůbec, jen sundal víko, očistil hrany toluenem do sucha, pak nanesl silikon a přitáhl. Pak už nikdy nic pod tím víkem nevyteklo.
Obrázok užívateľa
konqui
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 234
Registrovaný: Str 27. Máj 2009, 17:25
Bydlisko: Ostrava
Vůz: C5 X7 2.0HDi 120Kw Exclusive

Re: Těsnění víka ventilů

Poslaťod mar-k » Ned 20. Sep 2009, 18:52

Určitě bych dal originál těsnění,a podíval se i na simerinky na vačce. :wink:
mar-k -Xsara Picasso 2.0.HDi a Peugeot 106 1.4.i


Obrázok
Obrázok užívateľa
mar-k
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 89
Registrovaný: Uto 1. Sep 2009, 19:41
Bydlisko: Louny (Vršovice)
Vůz: Citroen Xsara Picasso 2.0.HDi 2002,Peugeot 106 1.4i Honda CB600 S Hornet

Re: Těsnění víka ventilů

Poslaťod Milan Hl. » Ned 20. Sep 2009, 21:16

Díky za rady.
Milan Hl.
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 97
Registrovaný: Ned 12. Okt 2008, 19:27
Bydlisko: Holice
Vůz: Picasso 1,6 16V benzín 80 KV r.v. 2007

Re: Těsnění víka ventilů

Poslaťod konqui » Pon 21. Sep 2009, 13:12

Troufám si říct že to těsnění tam být nemusí, postačí těsnící silikon. Pod víkem nejsou žádné tlaky oleje takže silikon bohatě postačí.
Obrázok užívateľa
konqui
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 234
Registrovaný: Str 27. Máj 2009, 17:25
Bydlisko: Ostrava
Vůz: C5 X7 2.0HDi 120Kw Exclusive

Re: Těsnění víka ventilů

Poslaťod axx » Str 23. Sep 2009, 8:46

původní těsnění mi teklo :evil: , tak jsem to demontoval po té jsme ho podlepil těsnicím silikonem a už to tak mám okolo 15 000km a pořád sucho takže maximální spokojenost :driv: .
Obrázok
By axxel_f at 2011-04-13
Obrázok užívateľa
axx
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 177
Registrovaný: Štv 4. Jún 2009, 20:57
Bydlisko: Kopřivnice, Hlohovec(SK)
Vůz: Xsaruska I 1.9D 50KW 97

Re: Těsnění víka ventilů

Poslaťod NevimNic » Ned 17. Okt 2010, 9:16

Zdravím, měnil jste to těsnění někdo v domácích podmínkách ?
Plánuju to udělat, protože mi pod víkem zjevně teče olej. Mám zkušenost akorát s výměnou u Š120 :mrgreen: .
Co se týče demontáže, když odstraním kryt vzduch. filtru, objeví se 8 (nebo 10) šroubů. Stačí tyto povolit ?
V místech dosedací plochy je vidět i nějaká stříbrná pružná hmota (jakoby silikon), tak nevím, zda je to z prvovýroby nebo už si s tím někdo hrál...

Předchozí majitel byl asi trochu kokot, protože jsem z motoru vypustil 5 litrů oleje (bylo to tak 3-5 mm nad ryskou měrky). Tak doufám, že nevznikly další škody. Nalil jsem přesně 4,25 litrů (Total Quartz 7000 10W40) a zatím hladina sedí (asi 3 mm pod MAX).
NevimNic
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 60
Registrovaný: Štv 7. Okt 2010, 19:34
Bydlisko: Boskovice
Vůz: 1.8i Break, 1998

Re: Těsnění víka ventilů

Poslaťod ludva49 » Uto 19. Okt 2010, 19:21

,Zkontrolovat častěji utažení šroubu na víku ventilu.Dva roky jsem se na to nekontroval a mám olej všude, jenom ne v motoru. Tři šrouby jsem měl uplně volný. Chyba se někde vloudila. Pod šrouby je taky těsnění.O kroužky.
ludva49
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 84
Registrovaný: Pon 22. Sep 2008, 9:03
Bydlisko: Písek
Vůz: xsara, 1,8i, benzín , 3/2000

Re: Těsnění víka ventilů

Poslaťod NevimNic » Pia 22. Okt 2010, 20:11

Šrouby jsou dotaženy "na krev", tím to asi nebude. V jednom servisu mi doporučili dát pouze a jen origo těsnění, které jako jedno z mála vydrží. Sice přijde na 6-7 stovek, ale prý když zkoušeli ty těsnění za 130 Kč, do půl roku popraskané a teklo.
NevimNic
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 60
Registrovaný: Štv 7. Okt 2010, 19:34
Bydlisko: Boskovice
Vůz: 1.8i Break, 1998

Re: Těsnění víka ventilů

Poslaťod viteon » Pia 22. Okt 2010, 20:41

Pokud dotáhneš šrouby na krev, tak zároveň prohneš víko.
Obrázok užívateľa
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 3765
Registrovaný: Pia 15. Júl 2005, 8:46
Bydlisko: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: Těsnění víka ventilů

Poslaťod Surmi » Pia 22. Okt 2010, 21:12

napatlej tam třeba silikon teplu odolný.. jinak jak píše Viteon když to dotahnes na krev prohnes to víko a už ti to nebude vubec dosedat... dotahuje se to s citem :wink:
Xsara 1.6 16V 80kW r.v.2003-Tatík
Peugeot 307 2.0 HDi 66kW Siemens r.v.2002 -bejvalka
Peugeot 207 1.4HDi 50kW r.v.2006
Škoda Octavia RS 2.0TDi 125kW
Obrázok
Surmi
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 652
Registrovaný: Ned 3. Máj 2009, 15:50
Bydlisko: Havířov
Vůz: Škoda Octavia II 2.0TDi RS 125kW

Re: Těsnění víka ventilů

Poslaťod NevimNic » Sob 23. Okt 2010, 5:43

Díky za reakce. Musím se trochu ospravedlnit, to "na krev" jsem nedotáhl já, ale nějakej humpolák přede mnou. Já už to samozřejmě teď nechci povolovat :lol: . Zkoušel jsem to jenom obyč.klíčem povolit a i dotáhnout a šrouby se nehnou, jsou jak přivařený.
Každopádně olej zdrhá víc na kratší trasy, při delších se to asi ohřátím trochu zatáhne a vytěsní. Rozhodně to vyměním za originál.
Nevíte, zda se mění i ty těsnící gumky pod šroubkama ? Resp. zda se vůbec dají sehnat ? Kdyžtak si je vyseknu z gumy :mrgreen: , ale myslím, že to nebude ta hlavní bolest :idea: .
NevimNic
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 60
Registrovaný: Štv 7. Okt 2010, 19:34
Bydlisko: Boskovice
Vůz: 1.8i Break, 1998

Re: Těsnění víka ventilů

Poslaťod NevimNic » Sob 13. Nov 2010, 15:01

Tak hotovo. Koupil jsem originál těsnění za 748,-, vypadá to na nějakej silikon. Dosedací plochy jsem perfektně očistil. Dotahovací moment 10 Nm. Doufám, že už nekápne. Původní těsnění nebylo nijak popraskané, ale časem poněkud ztvrdlo. Kdyby byl zájem, můžu dodat nějaké foto.
NevimNic
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 60
Registrovaný: Štv 7. Okt 2010, 19:34
Bydlisko: Boskovice
Vůz: 1.8i Break, 1998

Re: Těsnění víka ventilů

Poslaťod laci » Sob 4. Dec 2010, 21:18

Zdravím, tiež mi presakuje olej spod víka a chystám sa vymeniť tesnenie pod víkom,ale na 1.4-ke. Chcem sa spýtať niekoho skúseného ako na to. Vidím tam len dva šroby,že by to bolo tak jednoduché ako na Š-120? Díky moc.
citroen xsara 1.4i plaisir r.v.2000
Obrázok užívateľa
laci
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 140
Registrovaný: Sob 5. Sep 2009, 16:44
Bydlisko: Velký Krtíš
Vůz: citroen xsara 1.4i plaisir (potešenie) r.v.2000 VF7N1KFXF36988448

Ďalší

Späť na Motor - benzín

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 8 hostia