Stránka 1 z 7

Engine Fault - benzín

PoslaťNapísal: Ned 1. Nov 2009, 23:52
od snoopy
Tak jsme dneska jeli s rodinkou na vesnici za rodiči. Někde za půlkou cesty najednou auto škublo, 3x píplo, rozsvítila se oranová kontrolka motoru a na displeji svítilo "Engine Fault". Zastavil jsem a vypl motor. Chvíli jsem přemýšlel, co budu dělat... Těhotná manželka, dvě děti, venku zima, domu 20km, k rodičum 10km. Tak jsem zase nastartoval, koukám na kontrolku a nezhasla, 3x pípnutí a "engine fault".... ale motor bez škubání a klidně běží. Tak jsme dojeli do cíle.
Zkontroloval jsem všechny pojistky, v pořádku. Odpojil baterku (na cca 2 hodiny), a po opětovném zapojení zkusil nastartovat. Situace stále stejná....

Tolik příběh. teď fakta:

1.8 16V, 85kW, najeto 111000km

motor běžel bez problémů, při podřazení (zpomalování) před prudkou zatáčkou sebou trochu škubl a od té doby hlásí "Engine Fault".

nicméně běží stále dobře, nepozoruji ztrátu výkonu, ochotně jde do otáček, spotřeba stále stejná.

Když jsem měl nastartováno s otevřeným okénkem, všiml jsem si zvuku ala "vytuněný výfuk" :wink: - nejspíš bude někde už děravý. Při špápnutí na plyn je slyšet drnčení a při padání otáček "bublání" (ne vyloženě střílení). Prostě děravý výfuk....

Myslíte, že by díra ve výfuku mohla způsobovat chybové hlášení?
No, příští týden (po výplatě) se objednám na diagnostiku a uvidíme...

Re: Engine Fault

PoslaťNapísal: Pon 2. Nov 2009, 9:36
od lordsoft
Ja som uz dvakrat zazil, ze sa kontrolka rozsvietila a v Citroene povedali ze to sa rozsvietilo "len tak". Cez diagnostiku to nejak zhasli, ale vraj ziadna chyba, ze sa to obcas stava.. :roll:

Re: Engine Fault

PoslaťNapísal: Pon 2. Nov 2009, 9:42
od snoopy
já i odpojil baterku (cca na 2 hodiny) a čekal, že se vymaže paměť závad. Ale je to tam pořád.

kdyby se to rozsvítilo jen tak, tak bych si myslel, že je to něco nahodilého, ale protože to následovalo bezprostředně po škubnutí... (jedu plynule 70, přibržduju na 50, podřadím za 4, hned potom za 3 (protože tahle zatáčka je tak na 35km/h) a škub, píp, Engine fault

Re: Engine Fault

PoslaťNapísal: Pon 2. Nov 2009, 17:44
od snoopy
mám v autě bubáka. Dneska se závada vůbec neprojevila... Tak budu sledovat a uvidím. No, diagnostika ho stejně nemine... :twisted:

Re: Engine Fault

PoslaťNapísal: Pon 2. Nov 2009, 18:39
od Rope
Zeptám se: nebylo hodně deštivo, mokro? někdý bývá problém ve vedení k lambdasondě, ono to jde kolem výfuku a někdy se stane že je to vedení prodřené a za hodně vlhka se může stát že se objeví přechoďák a........ Je to ze života.

Re: Engine Fault

PoslaťNapísal: Pon 2. Nov 2009, 18:41
od snoopy
včera deštivo nebylo. Deštivo bylo dneska, když to přestalo zlobit...

Ale Lambda mě taky napadla...

Re: Engine Fault

PoslaťNapísal: Pia 20. Nov 2009, 22:54
od snoopy
Tak dnes opět. Tentokrát jsem byl hned v servisu a prý škrticí klapka. Po vymazání závady je opět vše OK. Zdá se ale, že budu muset klapku rozebrat a vyčistit...

Re: Engine Fault

PoslaťNapísal: Pia 20. Nov 2009, 23:06
od Hubi
Zrovna dnes jsem čištění klapky absolvoval a můžu potvrdit, zde již někde psaná, slova, že na tom vůbec nic neni. Neměl jsem ji tak zaneřáděnou, jak bývá na fotkách. Trvalo mi to cca 30 minut a to jsem si rovnou vyčistil plastovou trubku sání a kryt vzduchového filtru.

Re: Engine Fault

PoslaťNapísal: Sob 21. Nov 2009, 1:52
od snoopy
no, snad to na picassu bude stejné... už přemýšlím, kdy se na to vrhnu. Problém je, že se nám blíží termín porodu a tak bych nechtěl mít auto nepojízdné zrovna v nepravý stav... :)

Re: Engine Fault

PoslaťNapísal: Pon 23. Nov 2009, 0:58
od snoopy
Tak dnes dopoledne se opět chybička objevila. Tak jsem vzal líh, štěteček, šroubovák, imbus a šel na věc.
No, tak špinavý to zase nebylo. Zvrchu (od filtru) vpodstatě čisté, zdola víceméně žluté až hnědé. Dolu to šlo dobře. Nejvíc svinčíku (až černého) bylo na hranách klapky.

Zarazila mě ale jiná věc. Když jsem sundal deklík a viděl kabel vedoucí ke klapce, tak jsem si málem lokl toho lihu. Omotaný izolačkou, která se začala rozlepovat. Tak jsem ji odmotal. Všechny kablíky přerušené a více-méně dobře opravené (každý kabel ve vlastní smršťovací bužírce), až na tu izolačku :)
Asi je rozdělám a přeletuju, abych měl jistotu, že někde neni studeňák.

Jo a ještě - po zapnutí elektriky ovládací jednotka (motorek a cívka) klapky dost hlasitě píská - jako měnič napětí bych řekl. A občas se ten pískot trochu "zachraptí" jako starý piezo-repráček.

Po dokončení čištění jsem auto trochu protáhl po dálnici a jede dobře. Pak jsem párkrát na parkovišti šlápl na plyn a párkrát vypnul motor a znovu nastartoval - a náhle chyba zmizela. Tak uvidíme, jak dlouho to vydrží.

Re: Engine Fault Picasso

PoslaťNapísal: Uto 26. Jan 2010, 9:40
od snoopy
Tak novinky:

závada se objevuje neustále, v mrazivém počasí tak jednou nebo dvakrát do týdne. Hlášení vždy po ujetí pár desítek kilometrů a cca 8 nastartování zmizí.

Vypozoroval jsem určité závislosti/situace, kdy k chybě dochází. Je to vždy při stejném režimu jízdy, při stejných otáčkách (odhadem dle rychlosti :( )
vždy při plynulé jízdě nebo mírném zrychlování
5. rychlostní stupeň - při rychlosti 72 km/h
4. rychlostní stupeň - při cca 56 km/h
3. rychlostní stupeň - cca 37 km/h

Na nižší rychlosti se mi to ještě nestalo, nejspíš proto, že na ně většinou nejezdím při těchto otáčkách...


Chyba se projeví tak, že auto nejprve jakoby "zaváhá", potom se motor přepne do nouzového režimu (ono zmiňované škubnutí není projev závady, ale restart motoru v nouzovém režimu), to je provázeno chvilkovým pohasnutím podsvícení displeje a jeho opětovným rozsvícením a chybovou hláškou na displeji.

Re: Engine Fault Picasso

PoslaťNapísal: Uto 26. Jan 2010, 12:37
od snoopy
Dotaz na chytré hlavy - jak je řešen elektronický plyn u tohoto motoru?

Nikde jsem nenašel schéma ani popis....

:idea: moje doměnka je, že plynové lanko pohybuje potenciometrem, jehož nastavení tak přechází do BSI, ta na jeho základě dává signál do klapky, jak se má nastavit. Tady je opět nějaký potenciometr, který snímá skutečnou polohu klapky a dává info zpět do BSI.

:?: Je to tak, nebo jsem úplně vedle :?:

Re: Engine Fault Picasso

PoslaťNapísal: Uto 26. Jan 2010, 20:22
od rosta12345
je to tak jak píšeš,mačkáním plynu otáčíš potenciometrem a klapkou hýbe krokový motorek

Re: Engine Fault Picasso

PoslaťNapísal: Uto 26. Jan 2010, 20:43
od Rope
ja myslím že krokový motorek má jinou funkci než hýbat klapkou.

Re: Engine Fault Picasso

PoslaťNapísal: Uto 26. Jan 2010, 23:27
od rosta12345
no je možné že konstrukčně nepujde o krokový motorek,ale každopádně tou klapkou hýbe motorek,určitě máš na mysli to že krokové motorky bývají použité na řízení volnoběhu
Edit: schéma mám sice jenom na 1,6 16V,ale předpokládám že princip bude stejný i u 1,8