Stránka 3 z 7

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

PoslaťNapísal: Štv 24. Feb 2011, 16:43
od petrxn
Zdravím, řeším stejný problém našel jsem tuto diskuzi, tak ji trochu oživím. Byly to nakonec u vás ty dráty? nebo se to časem objevilo znovu? Já jsem měl tuto závadu před třemi lety, klapku jsem rozložil, vyčistil a složil, do nedávné doby byl klid ale teď se to objevuje čím dál častěji. Podezření na kabely mám po celou dobu ale když za ně tahám tak se nic neděje. Snoppy, když si tahal za kabely a ta klapka zacvakala, měli nastartováno? nebo jen zapnuté zapalování?
Díky, Petr

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

PoslaťNapísal: Štv 24. Feb 2011, 22:12
od snoopy
stačilo zapnout elektriku. z klapky bylo slyšet pískání. když jsem zahýbal drátama, klapka začala mlátit a cvakat.

Ale mám elektronický plyn. Pokud máš plyn mechanický, tak ti dráty vedou jen ke krokovému motorku a nic hýbáním drátů nezjistíš.

Ostatně - mě se chyba vrátila, ale asi to budou jiné dráty, jiné čidlo. V sobotu se dozvím podle diagnostiky u Vény...

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

PoslaťNapísal: Pia 25. Feb 2011, 0:55
od Tapka
Takže moje zkušenost - od května minulého roku, po vyřešení problému - viz výše, jsem zatím (klepu na dřevo) bez potíží.

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

PoslaťNapísal: Pia 25. Feb 2011, 9:42
od petrxn
Díky za informace. Já to dnes zkusím rozložit a složit. Před těmi třemi lety do zabralo. Mám už elektronický plyn s potenciometrem. Trochu podezřívám vlastní klapku, resp. spoje vinutí cívky s konektorem uvnitř. Na diagnostice se objevovala chyba výpadku napájení řídící jednotky a také chyba škrtící klapky, tak nevím. Dám vědět výsledek.
Díky.

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

PoslaťNapísal: Pia 25. Feb 2011, 13:14
od snoopy
mě se nejvíc chyba projevuje za mokra (nemusí pršet, stačí mokré silnice a zvýřené kapky vody od aut) a potom taky když parkuju na mraze a po rozjetí auto pomalu "taje", tak po chvíli k závadě dojde. KDyž stojím v garáži, tak je vše v pořádku.

Tak si myslím, že by mohla být chyba voda někde v nějakém konektoru... nebo oholený drát a za mokra se zkratuje na kostru... proto chci tu diagnostiku, ať vim, u kterého čidla začít hledat.

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

PoslaťNapísal: Pon 7. Mar 2011, 10:52
od petrxn
Tak jsem myslel , že už mám po problému a závada se dnes objevila znovu. Tak jdu odpoledne na diagnostiku, Pořád přichází v úvahu tři místa, klapka a její konektory, řídící jednotka a konektoru na lambda sondě. Já parkuji v garáži takže nějaký kondenzát to asi nebude, dnes se to objevilo po ujetí cca 300m z garáže na studeném motoru. Jinak jsem zjistil, že obdobná závada se objevuje na Picassu i švagrovi, tomu to dělá jen při zapnutém tempomatu.

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

PoslaťNapísal: Pon 7. Mar 2011, 13:27
od snoopy
no, trápí mě to také pořád.
podle diagnostiky stále okolo klapky...
poslední co jsem tento týden zjistil, tak při určitém nastavení pedálu plynu se klapka začne třást. jen v jednom konkrétním místě plynu. Tak nevim, jestli je chyba někde v kabelech (asi ne), nebo v klapce nebo jestli je vadný snímač polohy pedálu. To je vlastně jen potenciometr a pokud je v nějakém místě vyběhaný, mohlo by to blbnout (jako u starého rádia, když se nastavuje hlasitost a ono v něm praská)...

nebude na 6. celosrazu někdo se stejným motorem? (1,8 16V elektronický plyn) ? Ještě se pro jistotu zeptám ve srazovém vlákně...

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

PoslaťNapísal: Pon 7. Mar 2011, 17:27
od petrxn
Tak podle diagnostiky to dnes byl snímač nastavení klapky. Reakce na tahání kabelů jak u klapky, tak u řídící jednotky je žádná. Tak jsem se pustil do rozborky. Klapku jsem po rozebrání vyfotil. Klapka má šest kontaktů, dle fotky dva horní tvoří první snímací potenciometr, dva střední jsou pro napájení klapky a dva spodní tvoří druhý snímací potenciometr. Vše jsem pročistil a proměřil, jeden potenciometr (ten s horními kontakty) má odpor od 1160ohm při zavřené po asi 300ohm při úplně otevřené klapce a odpor klesá plynule se zvětšujícím se otevřením klapky. Přijde mi ale trochu divný druhý potenciometr, u toho je v neutrální zavřené poloze odpor cca 1100ohm při mírném pootevření se zvětší až na 1300ohmů a až s dalším otevíráním klapky klesá k cca300ohm jako ten první. Kdyby někdo měl možnost toto změřit, dá se jednoduše i na motoru, stačí sundat sací hadici a odpojit konektor, a dal sem hodnoty tak bych byl rád. Dráhy těch potenciometrů vypadají nepoškozeně ,všechny kontakty jsem vyčistil a jemně napružil. Myslím, že totéž jsem udělal před třemi lety, když jsem se s tou závadou potkal poprvé a měl jsem dva roky klid.
Petr

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

PoslaťNapísal: Uto 8. Mar 2011, 8:54
od snoopy
jak jsi sundal tu cívku kolem toho rotoru klapky?

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

PoslaťNapísal: Uto 8. Mar 2011, 12:15
od petrxn
Ta cívka je přišroubovaná dvěmi šrouby, na fotce pod rotorem vlevo a vpravo a nasunutá na dva kontakty úplně dole, zase vlevo a vpravo. Ty kontakty, hlavně protikusy na cívce jsem taky napružil.

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

PoslaťNapísal: Uto 8. Mar 2011, 12:37
od snoopy
ok, dneska večer jdu taky pružit :)
a hlavně čistit odporové dráhy... ještě mě napadlo vyčistit podobně i snímač plynu. To bude taky odporová dráha napružený kontakty... :mrgreen:

při té příležitoati změřim i ty velikosti odporů...

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

PoslaťNapísal: Uto 8. Mar 2011, 20:55
od petrxn
Tak, nic, cestou domů opět škubnutí, pípnutí a engine fault :( . Tak už opravdu fakt nevím. Znovu jsem vše rozdělal a složil. Když jsem si s tím hrál v autě, všiml jsem si, že když točím kolečkem potenciometru plynu (vpravo od nádržky brzdové kapaliny), tak v nízkých polohách dokážu tu klapku rozkmitat. Normálně se klapka otevírá plynule s natáčením toho plynového potenciometru, ale když se snažím tak na začátku dráhy to dokážu rozkmitat, odpovídalo by to tomu divnému průběhu jedné dráhy jak jsem psal výše. Ten plynový potenciometr se u mně vyčistit nedá, je celý zalitý do nějakého gelu. Pokud se chyba vrátí ( a věřím že vrátí), tak jsem domluvený se švagrem na tom že vzájemně přehodíme ty škrtící klapky, má stejný motor. Tak zas zítra napíšu :D . Jinak jsem prošel i pár anglických fór a s chybou nejsme sami, řeší to poměrně dost lidí, ale závěr jsem nikde nenašel.

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

PoslaťNapísal: Uto 8. Mar 2011, 21:26
od snoopy
jo, je to uplně přesné, klapka se rozkmitá při pootočení o malý kousek. Mám pocit, že jsem někde na netu našel, že kdysi byla na toto téma svolávačka na tyto xsary a řešilo se to novým programem do řídicí jednotky... zkusim google...

edit: jsem dobrej.... v hledání na google :)

http://www.citroenpicasso.org.uk/picasso/index.php?showtopic=13496

je to svolávačka:
XSX: 7/06/2004
The original software downloaded on the injection ECU of the vehicles concerned could
generate an excessive vibration of the motorised butterfly, and in very rare cases cause the
failure of the butterfly upper stop. In these very rare cases, the engine goes to back-up
mode.
Překlad:
Originální software nahraný ve vstřikovací ECU dotčených vozidel může
vytvářet nadměrné vibrace z motoru klapky, a ve velmi vzácných případech způsobit
selhání klapky v horní ?poloze? . V těchto velmi vzácných případech, motor jde do back-up
režimu.

trochu problém s tím butterfly - motýlkem, ale answers.com tvrdí, že "this "butterfly" is a new throttle plate". Taky, když to tak vidim, bych byl opatrný s tím vyjádřením že jde o "velmi vzácný případ".

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

PoslaťNapísal: Uto 8. Mar 2011, 21:55
od snoopy
hele, a má švagr stejný motor z toho stejného roku? do 2002 totiž neměly elektonický plyn, ale normálně mechanický.
jestli to má správně, tak vyzkoušej svou klapku na jeho motoru, ale i jeho klapku na svém, jestli bude kmitat.
Taky ti ta klapka píská? (nebo spíš pískavě bzučí?)

Zkusim na férovku napsat mail do citroena, že vim, že kdysi byla tato svolávačka a že se mi to chová tak, jak je popsáno a jestli se dá přehrát firmware. Schválně, co mi napíšou :)

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

PoslaťNapísal: Uto 8. Mar 2011, 22:35
od petrxn
Máme se švagrem stejné auta, obě 2003. Klapka píská a po vypnutí zapalování píská ještě pár vteřin. Ty klapky přehodím a budeme jezdit každý s tou druhou, tak uvidím. Já bych tam měl mít před 14-ti dny nahraný nový software, ale nevím jak to ověřit.