Engine Fault - benzín

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

Poslaťod snoopy » Uto 8. Mar 2011, 23:00

jde o nová SW speciálně do řídící jednotky vstřikování... dneska jsem se k proměření těch odporů nedostal, ale snad zítra bude víc času. Rozeberu to a prostříknu kontaktolem...
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina"
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry"
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Obrázok užívateľa
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1597
Registrovaný: Str 8. Júl 2009, 13:17
Bydlisko: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara Picasso 1.8i r.2003

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

Poslaťod petrxn » Štv 10. Mar 2011, 19:38

Tak už 24 hodin jezdím s vyměněnou klapkou a zatím se to zdá být ok :) . Tak zítra asi objednám novou klapku. Čím více jsem do té původní klapky vrtal, tím to bylo horší, nouzový režim naskočil i několikrát za sebou, na třech kilometrech cesty do práce i dvakrát. Druhá věc je že dnes už nebyla taková zima jako ve dnech minulých, tak doufám že to na to nemělo také vliv.
petrxn
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 14
Registrovaný: Štv 24. Feb 2011, 16:37
Bydlisko: Brno
Vůz: Xsara Picasso 1.8i

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

Poslaťod snoopy » Štv 10. Mar 2011, 21:30

a taky se ta vyměněná klapka rozechvěje v té specifické poloze plynu?
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina"
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry"
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Obrázok užívateľa
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1597
Registrovaný: Str 8. Júl 2009, 13:17
Bydlisko: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara Picasso 1.8i r.2003

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

Poslaťod petrxn » Štv 10. Mar 2011, 23:12

jo ale daleko méně, je to větší problém ji rozkmitat a mám pocit že to není úplně ve stejné poloze plynu, zítra ještě zkusím proměřit ty odporové dráhy.
petrxn
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 14
Registrovaný: Štv 24. Feb 2011, 16:37
Bydlisko: Brno
Vůz: Xsara Picasso 1.8i

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

Poslaťod snoopy » Pia 11. Mar 2011, 0:00

já na to nějak nemám čas. asi až o víkendu budu měřit...
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina"
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry"
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Obrázok užívateľa
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1597
Registrovaný: Str 8. Júl 2009, 13:17
Bydlisko: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara Picasso 1.8i r.2003

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

Poslaťod snoopy » Pia 11. Mar 2011, 14:27

kde budeš tu klapku objednávat? Já ji našel jen v elitu za 5900 Kč. :?
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina"
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry"
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Obrázok užívateľa
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1597
Registrovaný: Str 8. Júl 2009, 13:17
Bydlisko: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara Picasso 1.8i r.2003

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

Poslaťod petrxn » Pia 11. Mar 2011, 20:38

Na www.autodilyhulin.cz, na dotaz o dostupnosti jsem dostal odpověď v podstatě obratem a cenu 4335Kc, tak snad to bude ok. Kolega s práce má s tím obchodem dobrou zkušenost a tady na foru viewtopic.php?f=73&t=7539 jsou na tento obchod taky dobré recenze. Jedu v pondělí do Ostravy tak se pro to stavím a večer ji ještě nenamontovanou proměřím abychom věděli jak mají vypadat hodnoty těch odporových drah, pořád mi vrtá hlavou co tam může být špatně.
petrxn
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 14
Registrovaný: Štv 24. Feb 2011, 16:37
Bydlisko: Brno
Vůz: Xsara Picasso 1.8i

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

Poslaťod snoopy » Pia 11. Mar 2011, 21:06

mě zaráží, že se nám to chová stejně...
zítra mám na auto naplánovaný údržbový den, tak budu taky měřit.
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina"
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry"
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Obrázok užívateľa
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1597
Registrovaný: Str 8. Júl 2009, 13:17
Bydlisko: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara Picasso 1.8i r.2003

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

Poslaťod snoopy » Ned 13. Mar 2011, 14:47

tak klapku mám před sebou a měřím :
je umístěna tak, jako na fotce - hodnoty v Ohm
....................................základní poloha klapky (mírně otevřeno)................klapka otevřená na max.............klapka zcela zavřená
horní dva kontakty...............................1203...............................................404 ...................................... 1250
dolní dva kontakty................................1422 .............................................. 480 ...................................... 1400

zapojení potenciometrů ale není tak jednoduché - je jaksi zapojeno mezi všechny kontakty

první a předposlední kontakt ........... 1735.......................1680..........maximum je někde uprostřed (1800) - nejprve stoupá, pak opět klesá
první a poslední kontakt ................. 594....................... 1280.........průběh plynulý
druhý a předposlední kontakt ........... 820 ....................... 1370........ špička je těsně před otevřením na max (1440), potom klesne na 1370
druhý a poslední kontakt ................ 960........................ stejná hodnota v celém průběhu

dolní potenciometr má odchylku - ze základní polohy se při otevírání nejprve hodnota zvýší na 1440 a pak zašne klesat. naopak, když ze základní polohy klapku zavřu, sníží se.

následné operace:

vyčištění kontaktů a potenciometrů pomocí "Sonax čistič kontaktů" (viz foto)
vyčištění celé klapky, když už ji tu mám...
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina"
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry"
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Obrázok užívateľa
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1597
Registrovaný: Str 8. Júl 2009, 13:17
Bydlisko: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara Picasso 1.8i r.2003

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

Poslaťod petrxn » Ned 13. Mar 2011, 16:09

když jsem hledal tu klapku po webu tak jsem našel její zapojení.
1. VCC
2. IP1
3. Motor +
4. Motor -
5. GND
6. IP2
Takže mezi 2 a 5-tým kontaktem musí být konstantní odpor (to je u tebe těch 960 ohmů, to číslování kontaktů je přesně opačně).
Já to proměřím zítra, budu mít i tu novou klapku. Začíná mě spíše děsit to, že jsem se bavil se švagrem a ten jezdí s mou klapkou a žádný problém nemá. Tak nevím jestli na to nemá vliv i teplota, zrovna v den výměny se hodně oteplilo, tak je možné že v lednu to tu budeme zase řešit :D .
petrxn
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 14
Registrovaný: Štv 24. Feb 2011, 16:37
Bydlisko: Brno
Vůz: Xsara Picasso 1.8i

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

Poslaťod snoopy » Ned 13. Mar 2011, 22:47

no mě se závada projevovala nejčastěji za mokra - specielně když kamiony vířily vodní tříšť - a taky když byla teplota pod nulou... tak okolo -5°C

teď uvidíme...
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina"
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry"
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Obrázok užívateľa
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1597
Registrovaný: Str 8. Júl 2009, 13:17
Bydlisko: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara Picasso 1.8i r.2003

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

Poslaťod petrxn » Štv 17. Mar 2011, 10:51

Tak v pondělí večer jsem vyměnil klapku za novou a zdá se že vše je ok. Nepodařilo se mi ji nijak rozkmitat, ani náznak kmitání tam nebyl. Švagr se ozval, že už se mu auto taky zastavilo (pořád má mou původní klapku), takže to vypadá na "vyřešeno". Když jsem teď pár dnů jezdil s tou jeho klapkou tak jsem si všiml, že auto špatně akcelerovalo a při úplně minimálním plynu to trochu cukalo, byl jakoby skok v dráze plynového pedálu. U té nové klapky nic takového není a najel jsem cca 300km a mám pocit že i spotřeba šla dost dolů.
petrxn
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 14
Registrovaný: Štv 24. Feb 2011, 16:37
Bydlisko: Brno
Vůz: Xsara Picasso 1.8i

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

Poslaťod snoopy » Štv 17. Mar 2011, 11:05

tak to prosím o info s tou spotřebou, třeba až vyjedeš celou jednu nebo dvě nádrže.

já jsem klapku vyčistil a to i elektroniku (dráhy potenciometrů, kontakty) a zatim ok, ujeto cca 200km. Jenže pořád jsem ve stavu, že ji dokázu rozklepat.
Jediné, čeho jsem si všiml na drahách potenciometrůje to, že je zřetelně vidět cestička, kudy se pohybuje kontakt... že by byl až tak vydřený?

Můžeš změřit odpory té nové klapky?
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina"
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry"
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Obrázok užívateľa
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1597
Registrovaný: Str 8. Júl 2009, 13:17
Bydlisko: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara Picasso 1.8i r.2003

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

Poslaťod petrxn » Štv 17. Mar 2011, 21:03

Měřil jsem než jsem namontoval, hodnoty už nevím, ale určitě tam nebyla ta změna odporu nahoru a dolů jaku té původní klapky,
petrxn
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 14
Registrovaný: Štv 24. Feb 2011, 16:37
Bydlisko: Brno
Vůz: Xsara Picasso 1.8i

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

Poslaťod André » Ned 20. Mar 2011, 21:10

Mě se ta kontrolka poruchy motoru rožne , bez cuknutí nebo jakékoliv výstrahy , když mám na ukazateli benzínu poslední políčko před rezervou a po dotankování a cca 3tím nastartování zhasne . Proč to? :(
jpstyling@seznam.cz
www.zly.blog.cz
Last car: Fiat Marea weekend, snížená sériovka na "17tkách" kolech-už má jiného pána
Jsem Ital s Francouzkým autem na "18tkách" kolech LEXANI
André
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 174
Registrovaný: Štv 12. Aug 2010, 21:32
Bydlisko: Zlínsko
Vůz: Picasso 1,8 16v r.v. 2002 , Lexus zeleno hnědá na 18tkách" Lexani

PredchádzajúciĎalší

Späť na Motor - benzín

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 2 hostia