Stránka 4 z 7

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

PoslaťNapísal: Uto 8. Mar 2011, 23:00
od snoopy
jde o nová SW speciálně do řídící jednotky vstřikování... dneska jsem se k proměření těch odporů nedostal, ale snad zítra bude víc času. Rozeberu to a prostříknu kontaktolem...

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

PoslaťNapísal: Štv 10. Mar 2011, 19:38
od petrxn
Tak už 24 hodin jezdím s vyměněnou klapkou a zatím se to zdá být ok :) . Tak zítra asi objednám novou klapku. Čím více jsem do té původní klapky vrtal, tím to bylo horší, nouzový režim naskočil i několikrát za sebou, na třech kilometrech cesty do práce i dvakrát. Druhá věc je že dnes už nebyla taková zima jako ve dnech minulých, tak doufám že to na to nemělo také vliv.

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

PoslaťNapísal: Štv 10. Mar 2011, 21:30
od snoopy
a taky se ta vyměněná klapka rozechvěje v té specifické poloze plynu?

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

PoslaťNapísal: Štv 10. Mar 2011, 23:12
od petrxn
jo ale daleko méně, je to větší problém ji rozkmitat a mám pocit že to není úplně ve stejné poloze plynu, zítra ještě zkusím proměřit ty odporové dráhy.

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

PoslaťNapísal: Pia 11. Mar 2011, 0:00
od snoopy
já na to nějak nemám čas. asi až o víkendu budu měřit...

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

PoslaťNapísal: Pia 11. Mar 2011, 14:27
od snoopy
kde budeš tu klapku objednávat? Já ji našel jen v elitu za 5900 Kč. :?

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

PoslaťNapísal: Pia 11. Mar 2011, 20:38
od petrxn
Na www.autodilyhulin.cz, na dotaz o dostupnosti jsem dostal odpověď v podstatě obratem a cenu 4335Kc, tak snad to bude ok. Kolega s práce má s tím obchodem dobrou zkušenost a tady na foru viewtopic.php?f=73&t=7539 jsou na tento obchod taky dobré recenze. Jedu v pondělí do Ostravy tak se pro to stavím a večer ji ještě nenamontovanou proměřím abychom věděli jak mají vypadat hodnoty těch odporových drah, pořád mi vrtá hlavou co tam může být špatně.

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

PoslaťNapísal: Pia 11. Mar 2011, 21:06
od snoopy
mě zaráží, že se nám to chová stejně...
zítra mám na auto naplánovaný údržbový den, tak budu taky měřit.

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

PoslaťNapísal: Ned 13. Mar 2011, 14:47
od snoopy
tak klapku mám před sebou a měřím :
je umístěna tak, jako na fotce - hodnoty v Ohm
....................................základní poloha klapky (mírně otevřeno)................klapka otevřená na max.............klapka zcela zavřená
horní dva kontakty...............................1203...............................................404 ...................................... 1250
dolní dva kontakty................................1422 .............................................. 480 ...................................... 1400

zapojení potenciometrů ale není tak jednoduché - je jaksi zapojeno mezi všechny kontakty

první a předposlední kontakt ........... 1735.......................1680..........maximum je někde uprostřed (1800) - nejprve stoupá, pak opět klesá
první a poslední kontakt ................. 594....................... 1280.........průběh plynulý
druhý a předposlední kontakt ........... 820 ....................... 1370........ špička je těsně před otevřením na max (1440), potom klesne na 1370
druhý a poslední kontakt ................ 960........................ stejná hodnota v celém průběhu

dolní potenciometr má odchylku - ze základní polohy se při otevírání nejprve hodnota zvýší na 1440 a pak zašne klesat. naopak, když ze základní polohy klapku zavřu, sníží se.

následné operace:

vyčištění kontaktů a potenciometrů pomocí "Sonax čistič kontaktů" (viz foto)
vyčištění celé klapky, když už ji tu mám...

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

PoslaťNapísal: Ned 13. Mar 2011, 16:09
od petrxn
když jsem hledal tu klapku po webu tak jsem našel její zapojení.
1. VCC
2. IP1
3. Motor +
4. Motor -
5. GND
6. IP2
Takže mezi 2 a 5-tým kontaktem musí být konstantní odpor (to je u tebe těch 960 ohmů, to číslování kontaktů je přesně opačně).
Já to proměřím zítra, budu mít i tu novou klapku. Začíná mě spíše děsit to, že jsem se bavil se švagrem a ten jezdí s mou klapkou a žádný problém nemá. Tak nevím jestli na to nemá vliv i teplota, zrovna v den výměny se hodně oteplilo, tak je možné že v lednu to tu budeme zase řešit :D .

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

PoslaťNapísal: Ned 13. Mar 2011, 22:47
od snoopy
no mě se závada projevovala nejčastěji za mokra - specielně když kamiony vířily vodní tříšť - a taky když byla teplota pod nulou... tak okolo -5°C

teď uvidíme...

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

PoslaťNapísal: Štv 17. Mar 2011, 10:51
od petrxn
Tak v pondělí večer jsem vyměnil klapku za novou a zdá se že vše je ok. Nepodařilo se mi ji nijak rozkmitat, ani náznak kmitání tam nebyl. Švagr se ozval, že už se mu auto taky zastavilo (pořád má mou původní klapku), takže to vypadá na "vyřešeno". Když jsem teď pár dnů jezdil s tou jeho klapkou tak jsem si všiml, že auto špatně akcelerovalo a při úplně minimálním plynu to trochu cukalo, byl jakoby skok v dráze plynového pedálu. U té nové klapky nic takového není a najel jsem cca 300km a mám pocit že i spotřeba šla dost dolů.

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

PoslaťNapísal: Štv 17. Mar 2011, 11:05
od snoopy
tak to prosím o info s tou spotřebou, třeba až vyjedeš celou jednu nebo dvě nádrže.

já jsem klapku vyčistil a to i elektroniku (dráhy potenciometrů, kontakty) a zatim ok, ujeto cca 200km. Jenže pořád jsem ve stavu, že ji dokázu rozklepat.
Jediné, čeho jsem si všiml na drahách potenciometrůje to, že je zřetelně vidět cestička, kudy se pohybuje kontakt... že by byl až tak vydřený?

Můžeš změřit odpory té nové klapky?

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

PoslaťNapísal: Štv 17. Mar 2011, 21:03
od petrxn
Měřil jsem než jsem namontoval, hodnoty už nevím, ale určitě tam nebyla ta změna odporu nahoru a dolů jaku té původní klapky,

Re: Engine Fault Picasso - vyřešeno - a znovu :(

PoslaťNapísal: Ned 20. Mar 2011, 21:10
od André
Mě se ta kontrolka poruchy motoru rožne , bez cuknutí nebo jakékoliv výstrahy , když mám na ukazateli benzínu poslední políčko před rezervou a po dotankování a cca 3tím nastartování zhasne . Proč to? :(