Prasklé těsnění pod hlavou

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Prasklé těsnění pod hlavou

Poslaťod konqui » Pon 9. Nov 2009, 11:56

Tak a je to tady....toho čeho jsem se nejvíc obával.
Voda v chladiči malinko ubývá, na víčku od oleje je šlem. Vypadá to na prasklé těsnění pod hlavou (moje doměnka).
Máte někdo nějakou radu jak nejlépe (nejlepvněji) tohle vyřešit? Nebo to mám nechat tak dokud to jede? Nebo rovnou vyměnit celý motor? (ten by se tak za 5k dal sehnat)
Obrázok užívateľa
konqui
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 234
Registrovaný: Str 27. Máj 2009, 17:25
Bydlisko: Ostrava
Vůz: C5 X7 2.0HDi 120Kw Exclusive

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Poslaťod Surmi » Pon 9. Nov 2009, 18:08

Vyměnit těsnění pod hlavou,případně vyměnit olej a dolít chladící kapalinu-pokud je to tím těsněním,
Naposledy upravil Surmi dňa Pon 9. Nov 2009, 18:12, celkovo upravené 2
Xsara 1.6 16V 80kW r.v.2003-Tatík
Peugeot 307 2.0 HDi 66kW Siemens r.v.2002 -bejvalka
Peugeot 207 1.4HDi 50kW r.v.2006
Škoda Octavia RS 2.0TDi 125kW
Obrázok
Surmi
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 652
Registrovaný: Ned 3. Máj 2009, 15:50
Bydlisko: Havířov
Vůz: Škoda Octavia II 2.0TDi RS 125kW

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Poslaťod MP » Pon 9. Nov 2009, 18:10

Jak nejlépe ??
...asi vyměnit těsnění , ne ?
Kvůli těsnění nebudu měnit motor , ne ?
A samozřejmě pak náplně - olej a vodu ( nemrzku ) .
Není nic jednoduššího .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Obrázok
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Obrázok užívateľa
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4286
Registrovaný: Pon 16. Jan 2006, 14:45
Bydlisko: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011 (ex: Xsara 1.9 TD - 1998 , C5 Break 2.0 HDi - 2004 )

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Poslaťod mio » Pon 9. Nov 2009, 19:03

Ještě bych doporučil , zkontrolovat jestli nejsou mezi ventily sebemenší trhliny .Pokud ano tak tlaková zkouška a hlavně kontrola dosedacích ploch jak hlavy tak bloku , jestli není zkroucená hlava.Jestli bude pokroucená musíš jí dát srovnat.
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1266
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Poslaťod dokturek » Pon 9. Nov 2009, 19:19

a ja ještě přidam gufera na ventily když už to budeš mit dole je to jen par kaček navic
xsara ll 1,6/16v čvrtek 23.8.2001 celkem slušna kara :)
Obrázok
Obrázok užívateľa
dokturek
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 984
Registrovaný: Sob 15. Nov 2008, 9:56
Bydlisko: Havířov
Vůz: xsara ll 1,6/16v 8/2001 motor-TU5JP4

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Poslaťod konqui » Pon 9. Nov 2009, 20:14

Gufera na ventilech jsou taky nahovno, teče kolem nich...
Jinak se chci ještě zeptat - neměla by na volnoběh bublat kapalina v nádobce od chladiče když je prasklé těsnění?
Obrázok užívateľa
konqui
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 234
Registrovaný: Str 27. Máj 2009, 17:25
Bydlisko: Ostrava
Vůz: C5 X7 2.0HDi 120Kw Exclusive

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Poslaťod mio » Pon 9. Nov 2009, 20:28

V počátku nemusí "bublat"! Hlavní příznaky jsou:ztráta chl. kapaliny, voda v oleji,olej ve vodě,nadměrné tlakování chladícího systému,bílý kouř z výfuku (teplý motor) , přehřívání , zavzdušňování chl . systému, zasr... svíčky.
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1266
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Poslaťod konqui » Pon 9. Nov 2009, 20:43

No mě sere zas do toho vrážet další a další prachy....
Jak dlouho to vydrží jet?kolik to škodí motoru?Když jsem měl R.Mégane tak jsem takhle jezdil skoro rok a nic :-)
Obrázok užívateľa
konqui
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 234
Registrovaný: Str 27. Máj 2009, 17:25
Bydlisko: Ostrava
Vůz: C5 X7 2.0HDi 120Kw Exclusive

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Poslaťod mio » Pon 9. Nov 2009, 21:22

Pokud chceš jezdit bez opravy těsnění , jezdi.Spočítej si kolik naliješ nemrznoucí kapaliny do okruhu za zimu ,spotřeba vody bude narůstat pokud je to opravdu těsnění a neuniká ti voda někde jinde.Podle mě tě výměna stejně nemine.Ještě jedna rada, třeba tě pomůže, vyzkoušej neutahovat víčko na expanzce (chladiči) do druhé polohy, jen na první.Víčko je volnější a snadněji přepouští tlak takže neutíká mikroplaskinami.Funguje to u starších aut u kterých je např KO chladič (teče) ,nebo zpuchřelé hadice.Je to jen nouzovka !! Po "neutažení" zkontroluj jestli nepřetíká voda přes víčko ,hlavně na ohřátém motoru!! Prasklé těsnění je následkem buď "prasáckým" zacházením s motorem nebo problémem s chlazením (nefunkční sahary,poškozená vodní pumpa,zanesený chladič atd.)
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1266
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Poslaťod konqui » Pon 9. Nov 2009, 21:35

No já bych to vyměnil hned ale zrovna nemám na vyhození tolik peněz.
Jinak chladič tekl, měnil jsem nedávno, voda byla čistá = bez oleje, byl u toho i mechanik. Motor se nepřehřívá, při koupi to tohle nedělalo, vždy si drží ~ 90°C. Nemohu ale vědět jak bylo s motorem zacházeno přede mnou ale soudě podle majitele se o to staral (2x ročně v citroenu na prohlídku, od všeho doklady) takže mě to pochopitelně mrzí...
Obrázok užívateľa
konqui
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 234
Registrovaný: Str 27. Máj 2009, 17:25
Bydlisko: Ostrava
Vůz: C5 X7 2.0HDi 120Kw Exclusive

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Poslaťod Surmi » Pon 9. Nov 2009, 21:53

Kamarad měl vháji tesneni pod hlavou a nemel zrovna peněz nazbyt tak koupil silikon a dal to na silikon (Golf II 1.8 skoro 300tis. nalitane). chvíli to vydrželo ale stejne musel to těsnění koupit každopádně se vyplati vrazit "par kaček" do těsnění než pak schánět celý motor (voda v oleji je svinstvo)
Xsara 1.6 16V 80kW r.v.2003-Tatík
Peugeot 307 2.0 HDi 66kW Siemens r.v.2002 -bejvalka
Peugeot 207 1.4HDi 50kW r.v.2006
Škoda Octavia RS 2.0TDi 125kW
Obrázok
Surmi
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 652
Registrovaný: Ned 3. Máj 2009, 15:50
Bydlisko: Havířov
Vůz: Škoda Octavia II 2.0TDi RS 125kW

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Poslaťod rosta12345 » Uto 10. Nov 2009, 15:13

konqui píše:Tak a je to tady....toho čeho jsem se nejvíc obával.
Voda v chladiči malinko ubývá, na víčku od oleje je šlem. Vypadá to na prasklé těsnění pod hlavou (moje doměnka).
Máte někdo nějakou radu jak nejlépe (nejlepvněji) tohle vyřešit? Nebo to mám nechat tak dokud to jede? Nebo rovnou vyměnit celý motor? (ten by se tak za 5k dal sehnat)

voda ti může prosakovat kdekoli a emulze na víčku bych řekl že taky není v tomhle počasí až tak neobvyklá,ještě bych to více prověřil než bych to začal měnit
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázok
Obrázok užívateľa
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1948
Registrovaný: Sob 6. Jún 2009, 19:07
Bydlisko: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Poslaťod konqui » Uto 10. Nov 2009, 16:54

Emulzi pod víčkem neberu jako směrodatnou, spíš mě zaráží ubývající voda v chladiči, jsem si téměř jist že to bude těsnění...Ale každopádně ještě pár set km najedu aby se to potvrdilo
Obrázok užívateľa
konqui
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 234
Registrovaný: Str 27. Máj 2009, 17:25
Bydlisko: Ostrava
Vůz: C5 X7 2.0HDi 120Kw Exclusive

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Poslaťod robo27 » Uto 10. Nov 2009, 21:01

Zdravím kolegov

Koľko taký špás ako výmena tesnenia pod hlavou zhruba stojí? Ja osobne si myslím že je tam drahá tá práca a nie to tesnenie, alebo sa mýlim? Ma to napadlo pri tom silikóne - mi prišlo divné že ked to už niekto rozobral to vrazil na silikón.....

Vďaka
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 363
Registrovaný: Štv 8. Máj 2008, 17:51
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Poslaťod konqui » Uto 10. Nov 2009, 21:08

No tak ~1000kč těsnění, 700 olej (Total Quartz 7000), ~500kč rozvodový řemen (když je dole tak se vždy dává nový), 150 gufero na ventilech (to mi taky teče), nějaké prachy za přetlakování hlavy jestli není prasklá, cca 2 litry za práci nějakému mechanikovi.
Obrázok užívateľa
konqui
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 234
Registrovaný: Str 27. Máj 2009, 17:25
Bydlisko: Ostrava
Vůz: C5 X7 2.0HDi 120Kw Exclusive

Ďalší

Späť na Motor - benzín

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 2 hostia