Stránka 1 z 6

Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Pon 9. Nov 2009, 11:56
od konqui
Tak a je to tady....toho čeho jsem se nejvíc obával.
Voda v chladiči malinko ubývá, na víčku od oleje je šlem. Vypadá to na prasklé těsnění pod hlavou (moje doměnka).
Máte někdo nějakou radu jak nejlépe (nejlepvněji) tohle vyřešit? Nebo to mám nechat tak dokud to jede? Nebo rovnou vyměnit celý motor? (ten by se tak za 5k dal sehnat)

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Pon 9. Nov 2009, 18:08
od Surmi
Vyměnit těsnění pod hlavou,případně vyměnit olej a dolít chladící kapalinu-pokud je to tím těsněním,

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Pon 9. Nov 2009, 18:10
od MP
Jak nejlépe ??
...asi vyměnit těsnění , ne ?
Kvůli těsnění nebudu měnit motor , ne ?
A samozřejmě pak náplně - olej a vodu ( nemrzku ) .
Není nic jednoduššího .

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Pon 9. Nov 2009, 19:03
od mio
Ještě bych doporučil , zkontrolovat jestli nejsou mezi ventily sebemenší trhliny .Pokud ano tak tlaková zkouška a hlavně kontrola dosedacích ploch jak hlavy tak bloku , jestli není zkroucená hlava.Jestli bude pokroucená musíš jí dát srovnat.

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Pon 9. Nov 2009, 19:19
od dokturek
a ja ještě přidam gufera na ventily když už to budeš mit dole je to jen par kaček navic

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Pon 9. Nov 2009, 20:14
od konqui
Gufera na ventilech jsou taky nahovno, teče kolem nich...
Jinak se chci ještě zeptat - neměla by na volnoběh bublat kapalina v nádobce od chladiče když je prasklé těsnění?

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Pon 9. Nov 2009, 20:28
od mio
V počátku nemusí "bublat"! Hlavní příznaky jsou:ztráta chl. kapaliny, voda v oleji,olej ve vodě,nadměrné tlakování chladícího systému,bílý kouř z výfuku (teplý motor) , přehřívání , zavzdušňování chl . systému, zasr... svíčky.

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Pon 9. Nov 2009, 20:43
od konqui
No mě sere zas do toho vrážet další a další prachy....
Jak dlouho to vydrží jet?kolik to škodí motoru?Když jsem měl R.Mégane tak jsem takhle jezdil skoro rok a nic :-)

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Pon 9. Nov 2009, 21:22
od mio
Pokud chceš jezdit bez opravy těsnění , jezdi.Spočítej si kolik naliješ nemrznoucí kapaliny do okruhu za zimu ,spotřeba vody bude narůstat pokud je to opravdu těsnění a neuniká ti voda někde jinde.Podle mě tě výměna stejně nemine.Ještě jedna rada, třeba tě pomůže, vyzkoušej neutahovat víčko na expanzce (chladiči) do druhé polohy, jen na první.Víčko je volnější a snadněji přepouští tlak takže neutíká mikroplaskinami.Funguje to u starších aut u kterých je např KO chladič (teče) ,nebo zpuchřelé hadice.Je to jen nouzovka !! Po "neutažení" zkontroluj jestli nepřetíká voda přes víčko ,hlavně na ohřátém motoru!! Prasklé těsnění je následkem buď "prasáckým" zacházením s motorem nebo problémem s chlazením (nefunkční sahary,poškozená vodní pumpa,zanesený chladič atd.)

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Pon 9. Nov 2009, 21:35
od konqui
No já bych to vyměnil hned ale zrovna nemám na vyhození tolik peněz.
Jinak chladič tekl, měnil jsem nedávno, voda byla čistá = bez oleje, byl u toho i mechanik. Motor se nepřehřívá, při koupi to tohle nedělalo, vždy si drží ~ 90°C. Nemohu ale vědět jak bylo s motorem zacházeno přede mnou ale soudě podle majitele se o to staral (2x ročně v citroenu na prohlídku, od všeho doklady) takže mě to pochopitelně mrzí...

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Pon 9. Nov 2009, 21:53
od Surmi
Kamarad měl vháji tesneni pod hlavou a nemel zrovna peněz nazbyt tak koupil silikon a dal to na silikon (Golf II 1.8 skoro 300tis. nalitane). chvíli to vydrželo ale stejne musel to těsnění koupit každopádně se vyplati vrazit "par kaček" do těsnění než pak schánět celý motor (voda v oleji je svinstvo)

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Uto 10. Nov 2009, 15:13
od rosta12345
konqui píše:Tak a je to tady....toho čeho jsem se nejvíc obával.
Voda v chladiči malinko ubývá, na víčku od oleje je šlem. Vypadá to na prasklé těsnění pod hlavou (moje doměnka).
Máte někdo nějakou radu jak nejlépe (nejlepvněji) tohle vyřešit? Nebo to mám nechat tak dokud to jede? Nebo rovnou vyměnit celý motor? (ten by se tak za 5k dal sehnat)

voda ti může prosakovat kdekoli a emulze na víčku bych řekl že taky není v tomhle počasí až tak neobvyklá,ještě bych to více prověřil než bych to začal měnit

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Uto 10. Nov 2009, 16:54
od konqui
Emulzi pod víčkem neberu jako směrodatnou, spíš mě zaráží ubývající voda v chladiči, jsem si téměř jist že to bude těsnění...Ale každopádně ještě pár set km najedu aby se to potvrdilo

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Uto 10. Nov 2009, 21:01
od robo27
Zdravím kolegov

Koľko taký špás ako výmena tesnenia pod hlavou zhruba stojí? Ja osobne si myslím že je tam drahá tá práca a nie to tesnenie, alebo sa mýlim? Ma to napadlo pri tom silikóne - mi prišlo divné že ked to už niekto rozobral to vrazil na silikón.....

Vďaka

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Uto 10. Nov 2009, 21:08
od konqui
No tak ~1000kč těsnění, 700 olej (Total Quartz 7000), ~500kč rozvodový řemen (když je dole tak se vždy dává nový), 150 gufero na ventilech (to mi taky teče), nějaké prachy za přetlakování hlavy jestli není prasklá, cca 2 litry za práci nějakému mechanikovi.