Prasklé těsnění pod hlavou

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Poslaťod milajda22 » Sob 20. Feb 2010, 10:44

Taky bych se chtěl něco zeptat ohledně hlavy, nevim teda jestli je prasklá nebo je to jen tyěsnění, ale strácí se mi voda, na víčku oleje mechanik našel jemný šlem, ale říkal že by to mohlo být nějakou kondenzecí :?: (otřej to a zatím v pohodě) jenže když naplnim nádržku do max, tak po ujetí cca 1000km jsem zaze na min, kdy to vydrží tak 4000 km a pak začne pomalu klesat, olej ve vodě neni i když se ztrácí ale u 1.8 je to prý normální. Jinak nepociťuju žádné cukání, ztrátu výkonu, kolísající otáčky, přehřívání motoru , nejsou žádně loužičky pod autem kdyby unikala někde voda, prostě nic takže si myslím, že by to mohlo být to těsnění pod hlavou jsou moje doměnky správné? a neměla by se rozsvicovat kontrolka diagnostiky motoru, přece jenom by voda asi hodnoty měnila nebo ne?
Peugeot 5008 2.0l HDI 110kw Allure - r.v. 7/2012, před tím Citroen Xsara Picasso 1,8 16V Exclusive - rv. 6/2002
Email: milajda22@seznam.cz a jmenuji se Zdeněk

Obrázok
Obrázok užívateľa
milajda22
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1092
Registrovaný: Pia 28. Aug 2009, 3:54
Bydlisko: Jesenice u Prahy
Vůz: Peugeot 5008 2.0l HDI 110kw Allure r.v. 7/2012

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Poslaťod rosta12345 » Sob 20. Feb 2010, 10:54

buď se ti vodá tratí někudma jenom za tepla proto to nedělá loužičky a nebo by mohla jít přez vadné těsnění do spalovacího prostoru a to by mohlo jít poznat na svíčkách podle toho jak vypadají nebo by to mohlo odhalit když si necháš změřit tlaky,osobně chych začal tou první variantou a to že bych nechal pořádně zahřát motor a pak při nastartovaném motoru skusil hledat unik.
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázok
Obrázok užívateľa
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1948
Registrovaný: Sob 6. Jún 2009, 19:07
Bydlisko: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Poslaťod viteon » Sob 20. Feb 2010, 11:07

pokud jde voda do válců, tak by mohlo jít z výfuku víc páry než je obvyklé u studeného motor. Jak píše rosta, pokud někde utíká netěsností, tak to chce vyzkoušet na ohřátém motoru, kdy je kapalina natlakovaná ale na loužičky bych nespoléhal, na teplých hadicích,.... se rychle odpaří, kdysi jsem netěsnost odhalil podle map od modré kapaliny na netěsných místec. Hledej od chladiče až k topení :(
Obrázok užívateľa
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 3757
Registrovaný: Pia 15. Júl 2005, 8:46
Bydlisko: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Poslaťod rosta12345 » Sob 20. Feb 2010, 11:17

a taky kolem vodní pumpy
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázok
Obrázok užívateľa
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1948
Registrovaný: Sob 6. Jún 2009, 19:07
Bydlisko: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Poslaťod konqui » Sob 20. Feb 2010, 11:24

Zkus na zahřátém motoru otevřít opatrně víčko od chladiče a přidat plyn, sleduj jestli tam nejdou bublinky. Ale opatrně ať ti to nevystříkne do xichtu.
Obrázok užívateľa
konqui
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 234
Registrovaný: Str 27. Máj 2009, 17:25
Bydlisko: Ostrava
Vůz: C5 X7 2.0HDi 120Kw Exclusive

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Poslaťod lafet » Sob 20. Feb 2010, 22:01

Ahojte. Jen pro kontrolu... Je normální u studeného motoru, když jde z výfuku vodní pára a odkápne pár kapek vody? Je to asi důsledek katalyzátoru, nebo se mýlím?
lafet
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 16
Registrovaný: Ned 11. Jan 2009, 2:02
Bydlisko: České Budějovice
Vůz: Xsara Picasso 1.8i r.v. 2000

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Poslaťod viteon » Sob 20. Feb 2010, 22:03

je to tak jak píšeš, kondenzovaná voda leze ven :D
Obrázok užívateľa
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 3757
Registrovaný: Pia 15. Júl 2005, 8:46
Bydlisko: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Poslaťod Hubi » Sob 20. Feb 2010, 22:05

Ano, to je celkem normální v tomto studeném a vlhkém počasí. Je to vesměs skondenzovaná voda ve výfukovým potrubí. Když jsem loni v létě měnil střední a zadní díl, všiml jsem si, že je v zadním tlumiči, u spodního lemu dirka, ta je tam právě z těchto důvodů, aby mohla voda samovolně odtékat a nedrželo se ji tolik uvnitř.
Obrázok
Citroën Xsara II break, 1.6 16V EXCLUZIVE, r.v. 2001
Peugeot 807, 2.0 HDI 100kW, EXCLUZIVE, r.v. 2007

Citroën Xsara II liftback, 1.6 16V CHRONO, r.v. 2003 - stále u našeho domu, pane říká tatíkovi
Obrázok užívateľa
Hubi
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1481
Registrovaný: Uto 3. Feb 2009, 16:08
Bydlisko: Benešov nad Ploučnicí
Vůz: Xsara II break, 1.6 16V EXCLUZIVE, rv. 2001

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Poslaťod Pety » Ned 21. Feb 2010, 8:40

lafet píše:Je normální u studeného motoru, když jde z výfuku vodní pára a odkápne pár kapek vody? Je to asi důsledek katalyzátoru, nebo se mýlím?


To dělají i auta bez katalyzátoru. Se vzduchem se do motoru nasává i vodní pára a ta pak ve výfuku kondenzuje, dokud není dostatečně horký.
307SW 2007, 1.6 16V 80 kW benzin
Obrázok užívateľa
Pety
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 500
Registrovaný: Ned 6. Sep 2009, 10:26
Bydlisko: Chomutov
Vůz: Peugeot 307SW 2007, 1.6 16V 80 kW benzin

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Poslaťod PAVEL.K » Pon 16. Aug 2010, 21:06

když jsem měl prasklé těsnění pod hlavou, které pak bylo vyměněno, byla provedena kontrola hlavy, vyněněna vodní pumpa, rozvody, termostat, a voda se pořád ztrácí a v nádobce na vodu je tlak , co může být příčina? Po víměně těsnění mi odešla i jedna z lambda sond. Kdyby šla voda do spalovacího sistému šlo by to třeba poznat na emisich?
PAVEL.K
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 145
Registrovaný: Str 23. Sep 2009, 21:22
Bydlisko: Olomoucký kraj
Vůz: citroen xsara, 1.4i rok 2004 benzín překopanej na plyn

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Poslaťod PAVEL.K » Uto 17. Aug 2010, 8:49

Ještě jsem se chtěl zeptat, když mi měnili těsnění pod hlavou, je potřeba po nejaké době hlavu znovu přitáhnout nebo ne? a pak jde nějak provést tlaková zkouška celého chladicého systému? , ne jen hlavy
PAVEL.K
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 145
Registrovaný: Str 23. Sep 2009, 21:22
Bydlisko: Olomoucký kraj
Vůz: citroen xsara, 1.4i rok 2004 benzín překopanej na plyn

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Poslaťod snoopy » Uto 17. Aug 2010, 8:54

tlaková zkouška chladicího systému provést jde.

jak moc se ta voda ztrácí? Když nastartuješ ( a trochu přidáš plyn), jdou ti do nádržky bubliny?
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina"
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry"
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Obrázok užívateľa
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1597
Registrovaný: Str 8. Júl 2009, 13:17
Bydlisko: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara Picasso 1.8i r.2003

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Poslaťod PAVEL.K » Uto 17. Aug 2010, 9:11

tak třeba včera jsem dolil asi 1,5 dcl vody a před tím třeba 14 dní nic, pořád se voda držela asi tak kousek nad ryskou min.
a zda jsou bublinky to jsem nezkoušel, abych to zjistil tak mám oddělat víčko od nádržky na vodu , nastartovat a přidat lehce plyn?
Mě totiž nejde do hlavy, že když mi toto dělalo s tou vodou, že se ztrácela a nádržce byl tlak třeba i po dni co auto stálo a bylo mi měněno těsnění pod hlavou atd že to dělá pořád, jen voda se ztrácí o neco mín.
PAVEL.K
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 145
Registrovaný: Str 23. Sep 2009, 21:22
Bydlisko: Olomoucký kraj
Vůz: citroen xsara, 1.4i rok 2004 benzín překopanej na plyn

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Poslaťod snoopy » Uto 17. Aug 2010, 9:27

no je blbost, aby se ti zrácela voda a přitom jsi měl natlakovaný okruh.
Ta voda se ztrácí nepravidelně? někdy je to dlouho OK a jindy trochu zmizí?
Jak byly ty vedra, tak se ti voda neztrácela a ztrácí se až teď, když je trochu "chladněji" ?
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina"
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry"
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Obrázok užívateľa
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1597
Registrovaný: Str 8. Júl 2009, 13:17
Bydlisko: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara Picasso 1.8i r.2003

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

Poslaťod PAVEL.K » Uto 17. Aug 2010, 9:38

no prostě když oddělám viko od vody tak to udělá taky zvuk jako kdybych to otevřel když je to zahřáté, zda je to tlak či podtlak ti teď neřeknu.
Jinak voda se ztrácí nepravidelně, třeba jsem dolil vodu k rysce max a za dva dny voda klesla asi tak 1cm nad rysku min a tak se držela, to jsem si říkal že třeba tam bylo moc vody a tak to přepadem vyteklo ven. Tak jsem jezdil třeba 14 dní na jel na to 1000 km a pohoda a včera jsem se podíval a voda byla asi tak 1-1,5 cm pod ryskou min. Po dolití vody jsem pak najel asi tak 8 km a když jsem se dnes podíval tak voda držela a tlak po oddělání nebyl, ale možná bylo auto málo včera zahřáté. A když byli ty vedra tak voda držela, až ted jak se ochladilo
PAVEL.K
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 145
Registrovaný: Str 23. Sep 2009, 21:22
Bydlisko: Olomoucký kraj
Vůz: citroen xsara, 1.4i rok 2004 benzín překopanej na plyn

PredchádzajúciĎalší

Späť na Motor - benzín

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 2 hostia