Stránka 5 z 6

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Ned 12. Jan 2014, 21:03
od Fanatik
Válce se počítají od rozvodů.

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Pia 17. Jan 2014, 13:07
od laci
Ahoj,ahoj..mám takú otázku , vie niekdo prepočítať uhol dotiahnutia hlavy valcov na newton meter??
240 stupnov = ? newton meter..dík..

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Pia 17. Jan 2014, 13:24
od MP
To si myslím bude rozumější sehnat si momenťák .
Podle mě je nějaký počítání úhlu dotažení nemožný . Ale třeba tu nějakej Einstein mezi náma je .

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Pia 17. Jan 2014, 13:47
od laci
Iba ma to zaujíma lebo práve dotahujem hlavu a mám iba momenťák od 28 newtnov hore , tak sa bojím dotiahnut na 28..
a treba iba 20..+240stupnov..hm..

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Sob 18. Jan 2014, 13:00
od empík
Tiež si myslím, že je to neriešitelná matematická úloha. Preto je to aj tak nastavené, lebo každá skrutka má trošku odlišný odpor pri doťahovaní. Ja osobne by som sa však nebál dotiahnuť to na tých 28nm akurát by som to viackrát obehal dookola, kým by som to definitívne dotiahol. :)

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Sob 18. Jan 2014, 14:26
od Fanatik
Hlava se dotahuje momentem + úhel. Na dotažení momentem musíš mít momenťák a na úhel se používá úhloměr. Přepočítávat úhel na moment je, podle mého názoru, nesmysl. Jestli si to nedělal, svěř to radši zkušenému servisákovi. Nemusí být ani z citroenu. A měli by se použít i nové šrouby.

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Sob 18. Jan 2014, 19:09
od laci
Ano každá skrutka má svoj odpor ale práve pre to je základ 20 nano a potom definitívny uhol 240stupnov aby boli rovnomerne dotiahnuté všetky skrutky . keď sme dotiahly momenty na 28 + uhol ..bol som zvedavý na kolko nano je faktickly utiahnutá hlava.na120nano.

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Sob 18. Jan 2014, 19:17
od empík
Možno sme si celkom neporozumeli. Pokiaľ by som doťahoval na 28nm už by som nepridával tých 240st, ale max. 90. Pár krát som robil túto činnosť a vždy som to robil len od oka bez momenťáku. Viem, že to nie je správne, ale nikdy som s tým nemal problém. :)

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Ned 19. Jan 2014, 12:33
od laci
Keď máš cit a odvahu tak sa to dá aj bez momentu , niekto to má proste v oku . Ináč myslím že tých 8 nano je zanedbatelných.
Napr. kamarát dotahuje podla tipu a hrúbky šrobu..

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Ned 19. Jan 2014, 12:53
od MP
laci píše:že tých 8 nano je


8 nano ?
Myslím že mluvíme o 20 Nm a 28 Nm , takže 8 Nm , což je Newtonmetr
Utahovacího momentu 1Nm se dosáhne působí-li se silou 1N na ramenu (klíči) délky 1 metr. Vzhledem k tomu, že se používá klíčů jiné, normální délky, je nutné sílu zvětšit v poměru zmenšení délky klíče k délce 1 metr.

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Pon 20. Jan 2014, 17:48
od laci
Ach ..prepáčte , myslel som to dobre ano,ano newtonmeter ..

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Sob 15. Apr 2017, 12:49
od NevimNic
Zdravím všechny - tak je to tady, při výletě k rodičům fouklo těsnění pod hlavou, pára z výfuku, při dojezdu škubání motoru a po vyšroubování svíček zjištěn zaplavený 2.válec. To je pech, protože jsem na autě měl udělané snad všechno. Nyní dilema...
Jelikož oprava by se mohla vyšplhat v nejhorším případě na 10-15 tisíc, chtěl bych se Vás zeptat, co byste s autem udělali Vy ?
Kdybych to chtěl prodat za nějakou zbytkovou cenu, třeba 5-10 tisíc, stejně to musím dotáhnout na evidenčku a řešit kupní smlouvu a přepis. Myslíte, že je vhodné řešení třeba z auta rozprodat pár věcí a zbytek odvézt na vrakoviště ? Vezmou tam auto k likvidaci s demontovanými díly ?
Jinak to auto jsem hodil na bazoš za 12 tisíc, ale nikdo o to zatím nemá zájem (jasně, je to drahé, ale polezu dolů), tak pokud by někdo chtěl mrknout, pošlu mu odkaz.
Doufám, že to není nepovolená reklama :chrum: .
Díky moc za reakce.

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Sob 15. Apr 2017, 20:15
od MP
Jestli je to ona :
https://auto.bazos.cz/inzerat/73730601/Xsara-Break-N2-1998-tesneni-pod-hlavou.php
Tak by to stálo za to opravit .
Výměna těsnění pod hlavou , plus olej , chladící kapalina ... to zdaleka nebude takovej rozpočet jak píšeš .

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Sob 15. Apr 2017, 21:15
od Cvrček
Jestli je to jen fouknutý těsnění,tak bych hned neházel flintu do žita. Spíš to oprav,než zbrkle poslat do světa.

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Ned 16. Apr 2017, 11:02
od NevimNic
Díky za názory.
Ano, ten odkaz to je ona. Ptal jsem se opraváře přímo v místě a řekl, že to udělá, ale pouze kvalitně - proto ta cena. Tím myslel vyměnit vše kolem toho, vč. např. šroubů, těsnění sacího a výf. potrubí, přebroušení hlavy a tlakové zkoušky. Prý má špatné zkušenosti s výměnou pouze těsnění, zrovna mu prý vrátili po týdnu auto, kde vyměnil právě jen těsnění a nic víc (praskl údajně šroub).
Navíc, když chci točit startérem, tak jednou to chytne hned a podruhé se startér kousne a musím s autem pohnout přes kvalt, tzn. mám podezření na nějaké přidření.
Auto mám u našich na chalupě a kdybych se do toho chtěl dát sám, musel bych si to nechat odtáhnout domů 60 km. Navíc nejsem tak dobrý mechanik, dělám si na autě jen jednodušší věci a tohle je pro mě vyšší dívčí.
Myslíte, že by šlo nějak diagnostikovat to přidření ? Třeba vyšroubovat svíčky a točit ráčnou motorem ?
Já bych se do té výměny klidně dal, ostatně mám knížku i s obrázky :mrgreen: , ale strach z komplikací typu "přidření něčeho" mi to nedovoluje :mrgreen: .