Stránka 6 z 6

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Ned 16. Apr 2017, 12:35
od Fanatik
Jestli je něco, ve válcích přidřeného, zjistíš až po sundání hlavy. A jestli ti teče voda těsněním do motoru, může naplnit spalovací prostor a blokovat píst.

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Ned 16. Apr 2017, 13:09
od NevimNic
OK.
Zatím jsem pouze při první obhlídce zjistil, že 2. válec je zaplavený, svíčka černá. Ostatní válce jsou dobré, svíčky čisté. Stříkačkou jsem z 2.válce vytáhl asi 1 dcl kapaliny. Dále jsem zjistil, že hladina oleje v motoru se zvedla nad rysku.

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Ned 16. Apr 2017, 19:35
od empík
Všetko nasvedčuje tomu, že problémy robí unikajúca voda z chladenia. Aby si sa o tom uistil, je potrené vypustiť všetku vodu z chladenia. Motor naštartuješ na pár minút, aby sa vytlačila z valcov zbytková voda a potom na druhý deň uvidíš, či to bude štartovať normálne, alebo sa to zasekne. :idea:

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Ned 16. Apr 2017, 19:58
od zlj
V žádném případě bych se to nepokoušel nastartovat,akorát by jsi mohl ohnout ojnici.Hlavu dolu.

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Pon 17. Apr 2017, 8:24
od NevimNic
No jo, jenže já jsem s tímto stavem jel asi 50 km. Teplota kapaliny se celou dobu držela na standardních 85-90 stupňů. Ze začátku to vždycky po zařazení vyšší rychlosti cukalo, ale jak se to dostalo do otáček, táhlo to normálně. Posledních 5 km už se cukání zvyšovalo a k chalupě jsem prakticky doskákal. Ale volnoběh byl takřka normální, i na ty 3 válce. U chalupy jsem s tím ještě asi po hodině trochu popojížděl kvůli přeparkování.
Asi i tuším, proč k tomu došlo. Před 14 dny jsem měnil chladič, protože už léta slzel, sice minimálně, ale sem tam kapka pod autem byla. Občas (3x do roka) mi i zakolísala prudce teplota a v expanzce přibyla a nebo ubyla kapalina. V těsnění pod hlavou zřejmě nějaká trhlinka byla. Auto dělalo to, že při krátkých jízdách a krátkých zastávkách s vypnutím motoru a následné jízdě asi po 100-200 metrech motor ztratil tah (začal cukat) a po pár metrech se zase uklidnil. V servisu mi řekli - to tyto Xsary dělají. Myslím ale, že tam právě k něčemu souvisejícímu s netěsnostmi docházelo. No a ten chladič to asi dorazil.
Tak zkusím domluvit tu opravu formou pouze výměny těsnění pod hlavou a gufer ventilů.

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Pon 17. Apr 2017, 10:55
od Fanatik
Tu hlavu nech zarovnat. Když to neuděláš, tak se může stát, že to těsnění budeš měnit zbytečně. A místo toho, aby si ušetřil, tak to budeš mít dražší.

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Uto 18. Apr 2017, 8:18
od vena garážmistr
Fanatik má pravdu, pokud se sundává makovice tak chce nechat líznout pokaždé. Kámoš mechanik se takhle vycvičil na tehdy favoritu 6x sundával makovici a pořád to nebylo dobrý nakonec nechal makovici líznout o pár setin a bylo po problému.

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Uto 18. Apr 2017, 21:13
od NevimNic
Tak domluvená oprava v místním servisu. Bude to i s líznutím makovice, jak píše vena garážmistr. Aspoň taky jednou nebudu mít ruce od šmíru a o Xsarevnu se postará někdo jinej, byť to vyjde dráž. Dám pak vědět, kolik jsem vysolil a jak to vypadalo pod tou kebulí.

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Sob 17. Jún 2017, 15:24
od NevimNic
Takže zde jsou výsledky - nové těsnění pod hlavou, těsnění sací a výfukové, broušení hlavy, tlaková zkouška hlavy, broušení bloku, broušení ventilů, nové šrouby hlavy, sada rozvodů (bez pumpy), výplach motoru. Cena 16500 vč. DPH, záruka 2 roky. Je to docela pálka, ale bylo na tom dost práce a zdá se, že je poctivá. Auto jede skvěle, zmizelo letité cukání po rozjezdech a občasné kolísání volnoběhu. A když už jsem byl v těch investicích, nechal jsem poprvé v životě po 7 letech zkontrolovat klimu - ještě tam bylo 270g chladiva (celkem má tento model 970g). Systém drží tlak, kompresor přestal chrochtat, klima chladí - takže spokojenost. A jako bonus nová STK. A to šlo auto před 2 měsíci málem do šrotu.... :driv:

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Sob 17. Jún 2017, 20:19
od zlj
Dát do dvacetiletého auta tolik peněz,že to převyšuje jeho hodnotu no nevím.Každý musí sám posoudit z čeho se chce radovat.

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Ned 18. Jún 2017, 9:02
od Fanatik
Máš li auto jako srdeční záležitost, tak není co řešit. Mě loni stála údržba 15 letého auta asi 20 000 Kč. A taky toho nelituji. :jup:

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Ned 18. Jún 2017, 9:08
od Seldi
Ale tak zase na motor už zase nešáhneš kolik let snad. A kdyby jsi ted eště nastříkal dutiny a podvozek, tak ti dalších 10let vydrží bez problému a budeš mít starý poctivý auto.

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Ned 18. Jún 2017, 10:18
od betom
Nejhorší je přečkat tu dobu, než se z "pojízdného šrotu" stane cenný veterán, který začne nabývat na ceně. :lol:

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Ned 18. Jún 2017, 14:12
od Roman4
Je to tak :-).
Před půl rokem měla moje Xsara kvůli problémům se škubáním už nastartováno ke šrotišti a teď je bez problému (212 kkm).
Taky si říkám, že její hodnota třeba i začne zase stoupat od nuly v zhůru :-)

Re: Prasklé těsnění pod hlavou

PoslaťNapísal: Sob 15. Júl 2017, 22:41
od rambik7
konqui píše:No tak ~1000kč těsnění, 700 olej (Total Quartz 7000), ~500kč rozvodový řemen (když je dole tak se vždy dává nový), 150 gufero na ventilech (to mi taky teče), nějaké prachy za přetlakování hlavy jestli není prasklá, cca 2 litry za práci nějakému mechanikovi.

To fakt potrebujem spraviť úplne všetko takto pocparadi dnes som chcel meniť riešenie hlavy a xsara si povedala ze nechce tak sa jej nechce proste a tak sa mi nedala odkrútiť hlava 2 sroby niekto skôr načal a a na mňa prišlo a pretočil som imbusky: / viete ako sa to dá inak vytiahnuť?