těsnění pod hlavou

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

těsnění pod hlavou

Poslaťod falkon » Uto 26. Sep 2006, 16:41

Jednou z nejhor?ích závad,která se na mojí Xsaře (1,8i 8V) vyskytla a pěkně mě potrápila,bylo vy?rané těsnění pod hlavou.Projevovalo se to del?í dobu,ale velice nenápadně.Při nastartování bylo sly?et ?plouchání vody a to samé po vypnutí motoru.Nebylo téměř mo?né otevřít nádr?ku na chladiči a to i ve studeném stavu.Stále byl pod víčkem tlak,tvrdé hadice a hladina se pohybovala poka?dé někde jinde a víčko jevilo známky koroze.Z počátku jsem myslel,?e bude pouze zavzdu?něný celý vodní systém.Jednou cestou z práce,mi praskla hadice od termostatu k radiátoru a bylo vymalováno. Moje první my?lenka byla těsnění pod hlavou.Odvezl jsem to do servisu ji? zmiňovanému ?kodovkářovi,(o kterém pí?i v článku TOPENÍ).Ten po týdnu zkou?ení a bádání zjistil prasklou hadici,kterou zkrátil a obmotal izolačkou,s tím ?e je to normální a občas se to stane.Vydr?elo to asi slabé 2 měsíce,s tím ?e jsem ka?dý den povoloval odvzdu?ňováky,potom se vyvalovaly těsnící krou?ky u radiátoru,do?lo to tak daleko,?e to začalo vařit a byl konec.Abych dokázal onomu mechanikovi jeho neznalost a neschopnost odvezl jsem mu auto zpět.Po 5-ti týdnech odlo?ení auta v jeho servisu mi auto vrátil ?e je v pořádku a udělal ze mě debila,?e jsem si měl jen dolít vodu a hlavu sundavat nebude,?e je to zbytečné.Po dobu parkování u něj v servise mi propadla technická,tak mi ji alespoň udělal,za co? si inkasoval 500,-,přesto?e auto nemělo jedinou závadu a on s tím ?ádnou práci.(Jediné co se mu povedlo kdysi na Xsaře opravit,byl vztyčný stabilizátor na nápravě a vyměnit gufero na převodovce a abych mu jenom nekřivdil :-)Auto jsem ihned odvezl od něho k jinému mechanikovi,který se s tím ani neprojel a stačilo mu pouze zmačknout hadici od termostatu ke chladiči a věděl o co jde.Ta sranda mě stála 5200,-kč(těsnění,nová směs a práce)Podle automechanika,tam "Frantící" dávali nějaký ?lutý sračky,který těsnění naleptávali.Máte i Vy s těsněním pod hlavou nějaké zku?enosti ?
falkon
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 30
Registrovaný: Pon 31. Júl 2006, 17:47

Poslaťod dusang » Str 27. Sep 2006, 8:30

Ja mam akurat take skusenosti, ze na mojom motore 1.6i TU5JP NFZ je vyzrate tesnenie pri olejovom kanaliku do hlavy a mam poteceny motor od oleja... To je vraj problem vsetkych motorov TU. Zatial na opravu nemam peniaze, takze sa to bude riesit az na buduci rok. Chcem to spojit s vymenou vodnej pumpy, rozvodov a gufierok na ventiloch. Motor mi netlakuje, chladiaca kvapalina neubuda iba pozvolna vyteka olej medzi blokom a hlavou, takze to hadam este nejake mesiace vydrzi...
Xsara 1.6i SX '98 Obrázok
Obrázok užívateľa
dusang
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 64
Registrovaný: Pia 15. Júl 2005, 9:38
Bydlisko: Martin, SR

těsnění

Poslaťod celam » Str 27. Sep 2006, 13:26

Xsara 1.8 a vý? má motor typu XU
Xsara 1.4 a? 1.6 typuu TU
Rozdíl je i v typu převodovky
Principielně jsou ale podobné.

(Pouze poznámka, aby se nedávaly dohromady hru?ky s jabkama)

Já mám také 1.8 - 8V a zatím jsem neměl problém tohoto druhu.

8)
celam
celam
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 86
Registrovaný: Pia 21. Apr 2006, 8:48
Bydlisko: Hostětín 5, 687 71 Bojkovice

Poslaťod dusang » Str 27. Sep 2006, 20:43

Ano viem, ze Xsara 1.8i 8V ma typ motora XU7, co je konstrukcne iny motor ako rada TU.
Ja som len vlozil prispevok o problemoch s tesnenim pod hlavou na motore typu TU preto, lebo otazku "Máte i Vy s těsněním pod hlavou nějaké zku?enosti ?" som pochopil tak, ze autor sa pyta vseobecne a nie konkretne na svoj motor. Ak som to zle pochopil, tak sa ospravedlnujem...
Xsara 1.6i SX '98 Obrázok
Obrázok užívateľa
dusang
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 64
Registrovaný: Pia 15. Júl 2005, 9:38
Bydlisko: Martin, SR


Späť na Motor - benzín

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 14 hostia