Stránka 1 z 8

vysoká teplota motoru

PoslaťNapísal: Pia 30. Júl 2010, 6:58
od k-a-s-t-y
z Fiata, který se neusále porouchával a alespoň jednou měsíčně jel do servisu jsem si koupil Xsaru s veškerou dokumentací a všema možnejma papírama ze servisů, protože původní majitelka jezdila do Citroena snad i na dolejvání vody do ostřikovačů... Prostě auto má necelých 80.000 km motor je jak nový, jede nádherně, "jenom" při pomalejší jízdě se začne hřát motor když nemám zaplou klimu. Podle počítače při 89 otevře termostat a při 97 se mě rozsvítí červená stopka a začne pípat. Pípá dokud nesepne sahara a červeně bliká dokud se teplota neschladí na 90. Dal jsem tam novej termostat, při rozvodech vodní pumpu, proplachnul jsem potrubí nekolikrát čistou vodou, nový čidlateploty a porád nic... Má někdo nějaký rozumný řešení, nebo je to "normální" a neřešitelný problém?? Díky za odpověď. Petr

Re: vysoká teplota motoru

PoslaťNapísal: Pia 30. Júl 2010, 9:12
od petr_xs
Pokud se sahara opravdu roztoci, tak snad uz jen chladic ucpanej mouchama a prachem.

Re: vysoká teplota motoru

PoslaťNapísal: Pia 30. Júl 2010, 9:24
od snoopy
je zvláštní, že začne pípat při 97°C, když okruh je tlakový a měl by vydržet tak do 110°C bez vaření.

Při jaké teplotě se ti spíná sahara? Měla by sepnout dřív, než začne pípat teplota...

Re: vysoká teplota motoru

PoslaťNapísal: Pia 30. Júl 2010, 10:24
od Aleš
Měl sem to samý na HDI. Musel sem dát novej chladič. Neutíká ti voda z pod víčka? Je divný že při 97 st. začne pípat mě u HDI to pípalo až při 120 st. Ukazuje ti dobře ten teploměr?

Re: vysoká teplota motoru

PoslaťNapísal: Pia 30. Júl 2010, 14:16
od k-a-s-t-y
jj ukazuje to, několikrát jsme to zkoušeli teplotu přes pc a v rozmezí 92 - 97(max) začne nejdřív blikat a pípat červená stopka, jakmile sepne sahara už to jenom bliká a na 90 vypne jak sahara tak červená stopka... Jakmile jedu s klimou je vše v pohodě. Voda se nikde neztrácí, není to zavzdušněný, chladiče jsou čistý a nevíme co s tím... čidlo na snímání teploty je taky nový... Podle mě je problém někde v řídící jednotce, která dává ten výstražnej pokyn... podle manuálu by to správně mělo siganlizovat až při těch 120´

Re: vysoká teplota motoru

PoslaťNapísal: Pia 30. Júl 2010, 18:02
od cicko71
Kedy si to koupil kedy si menil rozvody+pumpu porozmýšlaj čo tej závade predchádzalo aj nová pumpa by mohla byt na draka čo to robí na volný chod ked stojíš?Prehreje sa?Videl som aj pumpu ktorej sa propelerka pretáčala na hriadelke ked si pridal .na volnobeh vše o.k. ked si pridal uvarila sa po vymene pumpy o.k. to bola ochcafka se 170 000km porozmýšl.a ozvi sa!hlavne klud !

Re: vysoká teplota motoru

PoslaťNapísal: Pia 30. Júl 2010, 19:22
od zlj
Přes jaké pc tu teplotu měříte? Dobře se to dá měřit origo diagnostikou online.Je to přesné.

Re: vysoká teplota motoru

PoslaťNapísal: Pia 30. Júl 2010, 23:32
od k-a-s-t-y
jj diagnostika pro citroeny

Re: vysoká teplota motoru

PoslaťNapísal: Pia 13. Aug 2010, 11:25
od f.ii.l.ii.p
Zdravicko, mne se ted v posledni dobe stava, ze se motor v kolonach zahriva. Pri jizde se drzi teplota pod 90 ale jakmile chvilku nekde stojim najednou je tam 120 a blika kontrolka ze musim zastavit. Zjistil jsem ze ventilator nespina - v cem muze byt chyba? vent. vypada ze je v poradku. Takze nejaky spinac nebo pojistka? dekuju za odpoved . F

Re: vysoká teplota motoru

PoslaťNapísal: Pia 13. Aug 2010, 11:50
od miskod
Videl som jednu 1.6-ku kde sa nechcel zopnut. Chlap mal problem v kabelazi okolo poistiek v motorovej casti.
Ked je to prehriate, skus zmerat ci je napatie na poistke ventilatora, ci je zopnuty termostat, atd.

Re: vysoká teplota motoru

PoslaťNapísal: Pon 31. Jan 2011, 20:53
od r080
Ahoj,

mam take problem s teplotou - mam Break 1.4, rv 98, najeto 185k km. Pred rokem byla Xsara bourana na predek a nasledne opravena. Od te doby, pri jizde po dalnici, kde ma nalozena 1.4 co delat, teplota motoru vystoupa az temer ke 110 stupnum. Teplota klesne k normalu jen kdyz jedu z kopce. Na jinych cestach, i kdyz jsem hodne nalozen, jsou vykyvy na teplomeru minimalni.

Po te bouracce byl mimo jine menen chladic a sahara, ta spina spolehlive.

Nedavno jsem menil praskle tesneni pod hlavou s cimz sly ruku v ruce rozvody, olej, vodni pumpa, chladici kapalina, termostat. V koutku duse jsem doufal, ze to tento problem vyresi. Nestalo se.

Vsiml jsem si, ze mi chybi plastovy kryt, ktery je videt na prilozenem obrazku.

Chtel bych se zeptat, zda by toto mohla byt pricina one vysoke teploty motoru, nebo jsem vedle.

Re: vysoká teplota motoru

PoslaťNapísal: Pon 31. Jan 2011, 21:04
od baffy
určite nie, ak ti tam chýba tak by to mohlo ešte lepšie chladiť si myslím,kedže nebráni prietoku vzduchu

Re: vysoká teplota motoru

PoslaťNapísal: Pon 31. Jan 2011, 21:22
od r080
rikam si prave, ze z nejakeho duvodu to tam je, ma to zepredu ty otvory, ktere by treba mohly usmernovat proudeni vzduchu na chladic

Re: vysoká teplota motoru

PoslaťNapísal: Pon 31. Jan 2011, 21:39
od baffy
To znamená že ti vetrák šlape na druhú rýchlosť,keďže druhú rýchlosť spína pri teplote 101 C ano? Ak nie, tak je problém v druhom čidle?

Re: vysoká teplota motoru

PoslaťNapísal: Str 2. Feb 2011, 20:10
od r080
Ano, toto funguje.