Stránka 4 z 6

Re: Ztráta výkonu

PoslaťNapísal: Sob 5. Okt 2013, 8:06
od baffy
Svatá pravda velebnosti,Vašku "nové" benzíny sú už bez paliváku :wink:
Zvolávačku overiť by nemal byť problém. Auto neťahá od počiatku kúpy,alebo až po natankovaní NO NAME ? Ak pomohlo ,aj keď len dočasne prečistenie vstrekov tak by som sa zameral na tento problém a celú procedúru zopakoval viac krát a v nádrži mal iba lepšejší benzín. Mno a zmeral by som aj tlaky vo valcoch,to len tak na okraj.

Re: Ztráta výkonu

PoslaťNapísal: Sob 5. Okt 2013, 19:25
od KubikF
Jo byl jsem trochu zmatenej,samo že je to C4 GrandPicasso

Od koupi to nedělá.Bylo to u Citroen Hrubý koupený jako ojetina,pak to tam párkrát bylo na běžným servisu a snad i něco s PC (možná že nahrávali novej soft).Celou dobu v pohodě,začalo to tak poslední 4 měsíce.Nikdo si nevěděl rady,lišta byla O.K. čerpadlo ani lambdy neukazovaly závadu.Diag ukazovala jen horší spalování na třetím válci.Zkoušeli jsme odpojit vstřik,auto mělo kolísavej volnoběh,to při tý závadě ne,prostě jak když se najednou odpojí zapalování,auto bez cuknutí ztratí výkon.
Ten čistič vstiků už bylo takový střelení od boku,jelikož paní pořád tankovala na jedný menší ČS...od tý doby tankuje jinde i prémiový paliva,čistič byl aplikovanej asi 3x a pořád to stejný.
Jeden člověk tvrdil,že je v háji celý PC,že špatně komunikuje se zbytkem auta atd.Další,že to je klapka,že už je po 200tis za zenitem a že postrky po městě jí nedělají dobře...
Paní už je nešťastná,auto potřebuje skoro denně...jezdí většinou po městě pro zboží do večerky a občas delší trasy.
Ještě mně napadla ta dodatečná montáž magicaru (i když už je v autě fabrickej centrál),jestli není možný,že je jednotka magicaru v tahu a spouští imobilizaci za jízdy.Je to vyloženě nahodilá závada,nedělá to pravidelně.
Zkusím jí říct o tom servise v Kralupech,to už by byla asi poslední šance,tady si ji přehazujou jako horkej brambor.
Jinak dík za tip!

PS: taktéž tvrdili,že podle VINka je to málo frekventovanej mezityp, r.v. je 07 VIN kdyžtak můžu hodit
Dá se podle VINka zjistit jestli měl mít palivovej filtr nebo ne?

Re: Ztráta výkonu

PoslaťNapísal: Sob 5. Okt 2013, 21:37
od baffy
Ano, dá.

Re: Ztráta výkonu

PoslaťNapísal: Ned 6. Okt 2013, 16:37
od KubikF
VIN je VF7UA6FYC45053446

Re: Ztráta výkonu

PoslaťNapísal: Ned 6. Okt 2013, 17:13
od baffy
Klasický palivák tam neni:

Palivový filtr
Palivový filtr je zabudovaný v modulu měřiče s palivovým čerpadlem.
Zvláštnosti :
Práh filtrace : 8 až 10 mikrometrů
Interval výměny : Bez údržby
To bez údržby by som bral s rezervou :wink:
Tu som ti upol nejaký popis a schému ak by ti to pomohlo, heslo si nájdeš v SZ:
http://ulozto.sk/x3nZGXt7/privod-paliva-pdf

Re: Ztráta výkonu

PoslaťNapísal: Ned 6. Okt 2013, 17:34
od KubikF
díky...takže taky možnost hledat bludišťáka u čerpadla.To by vysvětlovalo i to,že při tý poruše spotřeba vyletěla nahoru.

Problém s automatickým sytičem - Picasso

PoslaťNapísal: Str 23. Okt 2013, 16:27
od Nextworld
Ahoj, mám 7 let Xsaru Picasso 1,8 i 16V, najeto 220.000 km. Spolehlivé, příjemné auto. Nyní ale cca měsíc zlobí a nevim si s rady. :? Startování OK na první otočení klíčku, chod motoru rovněž v pořádku. Ale po ujetí cca 3-4 km v závislosti na teplotě okolí motor náhle ztratí výkon, začne cukat. Je možné jet max. 30-40 km/hod. Při vyšlápnutí spojky ale motor normálně reaguje na plyn a jde do otáček. Při puštění spojky do záběru se ale začne dusit. Pokud je plyn tak na 1/4 dá se s tím pomalu jet. Při více plynu se dusí. Většinou pomůže několikeré přeřazení, protočení do otáček, nebo chvilková jízda s prokluzem spojky, protože za pár vteřin se motor zase chytne, začne táhnout a je vše OK. Pak je možné jet třeba 300 km a už to nikdy neudělá. Tím asi vylučuji problém s kvalitou paliva, nebo s filtrem. Kontrolka diagnostiky se nerosvítí a v paměti taky žádný zápis. Vše je OK dokud motor delším stáním (5-6 hodin) opět nevychladne. Dělá to tedy pokaždé přesně ve chvíli, kdy vypne (nebo měl by vypnout) sytič a směs je zřejmě pro další jízdu moc bohatá. Mechanik vyčistil klapku, ale dělá to dál. Téměř přesně vždy na stejném místě od domu. Většinou v místě, kdy jedu do kopce a je potřeba vyšší výkon, ale není to pravidlo. Benzín tankuji u Shellu, filtry byly měněny v létě. Pokud v době projevení závady zastavím, motor má nepravidelný chod a pokud je ponechán jen na volnoběh, tak většinou zhasne. Pokud držím v otáčkách tak ne. Nerad bych postupoval metodou pokus-omyl a vyměňoval kde co. Přece nejsem jediný s podobným problémem, nebo ano? Nejsem odborník, ale pokud by to byla třeba lambda, zlobilo by to i jindy, než v okamžiku vypnutí sytiče. Dá se sytíč nějak jednoduše vyměnit? Kolik to asi stojí? Intervaly od každodenního projevení závady do návratu k normálu se pomalu prodlužují a už mi to hodně vadí. O to víc, že většinou jezdím jen do práce a to je cca 10 km.
Díky za každou radu.

Re: Ztráta výkonu

PoslaťNapísal: Str 23. Okt 2013, 17:22
od Fanatik
Stejný problém jsem měl kdysi u VW transporter 2.1 benzin. Po půl roce hledání a výměny čehokoliv, jsem nalil, ze zoufalství, do nádrže VELFOBIN a problém byl vyřešen. Dělala to voda v nádrži. Motor si cucnul a ztratil výkon. Zkrátka příznaky ty samé, co popisuješ.

Bylo to v roce 2001. :wink:

Re: Ztráta výkonu

PoslaťNapísal: Str 23. Okt 2013, 17:32
od rosta12345
nevím kdysi to asi mohlo pomoct, ale dneska bych na to už moc nespoléhal vzhledem k tomu že se do benzínu přidává líh, který na sebe váže vodu, čili by měl fungovat stejně jako ten velfobin

Re: Ztráta výkonu

PoslaťNapísal: Štv 24. Okt 2013, 6:57
od petr_xs
Tyhle auta žádný sytič nemají. Množství benzínu dávkuje počítač podle teploty vody a vzduchu a podle dalších údajů z jiných čidel. Takže pokud by to bylo jen teplotou, mohlo by se jednat o občas nespolehlivý kontakt některého čidla. Nemusí to být jen konektor nebo nalomený kabel, může se stát, že občasný problém je i uvnitř čidla. Podobný problém jsem kdysi zažil s favoritem, po natankování benzínu s vodou (zrovna jsem vzal i do kanystru pro sekačku, takže to bylo vidět i tam). Při jízdě do kopce motor zdechnul. Šel nornálně natočit, na volnoběh šel do otáček, ale neměl sílu auto rozjet ani na rovině. Ale vzhledem k dnešnímu lihu v benzínu už by se to stát nemělo, v každým případě bych zkusil brát benzín jinde.

Re: Ztráta výkonu

PoslaťNapísal: Štv 24. Okt 2013, 18:39
od mio
Pokud by to byla lambda,měla by se rozsvítit kontrolka (lambda snímá až při dosažení určité teploty, studený start - lambda nefunguje).Někdy funguje pro zjištění vadné lambdy ,úplně jí odpojit .Pak svítí kontrolka, motor má vyšší otáčky , ale necuká ,neškytá ,nedusí se ,někdy nejde motor vytočit (nevím jak u tvého motoru ).Pokud diagnostika nic neukazuje , bude závada pravděpodobně mechanická .Dodávka paliva (tlak) nebo výfuk (kat).. Tím bych začal...A na zkoušku vyměnit lambda sondu.

Re: Ztráta výkonu

PoslaťNapísal: Pia 25. Okt 2013, 8:41
od snoopy
samozřejmě, že sitič, jakožto součást karburátoru auta nemají a palivo dávkuje počítač, ale u 1.8 16v do roku 2003 je vzduchová klapka ovládaná mechanicky - lankem a funkce "sytiče" zajištovaná počítačem řízeným krokovým motorkem, který u studeného motoru otevírá klapku - posunuje ji při volnoběhu.

Ovšem pokud by motorek zůstal viset v otevřené poloze, tak po zahřátí motoru bude mít auto zvýšené volnoběžné otáčky (tak 1500 - 1800, jestli si dobře vzpomínám), ale na jízdu se sešlápnutým plynem by to vliv mít nemělo. Ale stejně bych ho radši zkontroloval a vyčistil, stejně jako vyměnit palivový filtr. Nejsou to tak drahé a složité úkony, aby se je nevyplatilo udělat...

Padani otacek a tah motoru

PoslaťNapísal: Pon 17. Feb 2014, 8:17
od jazz33
Ahoj chlapi, jsem tu novej takze jeste netusim jak to tu funguje.
Mam problem se svoji xsarou picaso. Je to 1.8 16v rok 2001.
Po nastartovani a rozjeti se zacnou po chvili padat otacky a zacne se ten motor hadat. Po chvilce jizdy to prestane a je po problemu, nicmene je to na nervy jdouci. Procetl jsem ruzna fora a asi to bude skrtici klapka, ale vsichni popisuji ze pri poruse se jim rozsveci ikona motoru a ze jim litaji otacky nahoru a dolu. Mne jen spadnou a motor prestane tahnout nez na nej poradne slapnu.
Tak fakt nevim, poradte prosim.
Moc diky.

trasie motor a cele auto a stratilo vykon

PoslaťNapísal: Sob 31. Máj 2014, 19:55
od Jaro
Zdravim vas.Prosim vas o radu,zacalo mi triast auto aj na volnobehu,az do vyfuku ide take nieco ako keby ho dusilo,nema vykon,pri pridani ma trha-nemoze sa zobrat,ako keby islo na 3 valce,smrdi mi aj pocas toho vo vnutri auta ako keby sa nieco spalovalo.Nesvieti mi ani ale kontrolka zeby sa nieco dialo,voda v pohode,nestupa,sviecky su v pohode.Co to moze byt,zeby vstreky,alebo zapalovacia lista?dakujem za odpovede.

Re: trasie motor a cele auto a stratilo vykon

PoslaťNapísal: Sob 31. Máj 2014, 20:19
od jmlcoch
no určitě bych s tím nikam nejezdil - odtáhnout do nejbližšího servisu a nechat tam - nebude to jen tak malá oprava jako výměna filtru...