Fakt nekecám. Benzín jsem vždycky, i teď, bral a beru víceoktanový (na Š-120 u Aralu myslím 96 nebo 98 + aditivum na zvýšení oktanového čísla, teď tankuju 100 okt. V-Power Racing na Shellu bez dalších aditiv). Na Máničce tekl olej přes simeringy a gufera, po ujetí cca. 500 km na aditivum, které mělo navrátit pružnost pryži to přestalo. Na první pokus jsem neprošel na emisích, borec mi řekl, že u tak starého auta s najetými tuším 120 tkm jedině generálka motoru v ceně 10 až 12 tis. Kč, což se mi dávat nechtělo. Tak jsem vyzkoušel ta aditiva - buď, anebo. Nevím už, v jakém pořadí, ale každopádně na vyčistění karbercu, pak na ventily, pak něco, co mělo zbavit motor od karbonu a jiných sajrajtů, po výplachu motoru Valvoline Engine Flush (to dělám při výměně oleje dodnes) jsem vypustil starý olej a do kvalitního nového přidal něco na úpravu viskozity oleje, do převodového po výměně taky něco (oboje myslím od Wynn´s), pak jsem povyměňoval - jak říkáš - vše, co šlo - svíčky za nové čtyřkontaktové od Bosche, nové zapalovací kabely a cívku, na které jsem udělal úpravu na zvýšení intenzity jiskry, tyristorový regulátor napětí a asi podávací čerpadlo, na víc si už nevzpomenu, jo, přetěsnil jsem motorovou vanu tím červeným silikonem a udělal úpravu sání - resp. přisávání teplého vzduchu přes termostat, výfuk vyměnil za nový Walker. Na druhý pokus na emisích se mě ten samý člověk ptal, kdo mi tu generálku na motoru dělal, že mám emise jak u nového motoru z fabriky. Pod motorem ani převodovkou jsem od té doby nikdy nenašel ani kapku oleje, auto mě nikdy a nikde nenechalo ve štychu a mezi výměnami oleje vždy po roce jsem nedolíval ani deci. Jestliže jsem dříve jezdil do jednoho ze zdejších kopců v autě sám taktak na dvojku rychlostí 30 až 40 km/h, tak po těch sajrajtech v pohodě za 3 a 60 km/h a motor si jen medil, žádný klepot ventilů, žádné samozápaly, prostě super, a to už jsem jezdil většinou na aralácký aditivovaný benzín jen s přídavkem zvyšovače okt. čísla od Wynn´s. V Buchlovských kopcích jsem to běžně natíral Favoritům, a to se jednalo o uzouna se čtyřmi kvalty. Takže nevím, co tomu motoru tehdy pomohlo nejvíce, ale jsem přesvědčen, že ta aditiva svoji roli sehrála za zlomek ceny generálky. Dnes u Žofrého jen jednou za 5.000 km proleju benzínovou nádrží čistič palivového systému od Sonaxu a při výměně oleje vypláchnu motor tím sajrajtem od Valvoline a maximální spokojenost. Uff, to jsem se rozepsal. Jo, a provize od výrobců aditiv fakt neberu - alespoň zatím
.