Stránka 1 z 5

Motorový a převodový olej

PoslaťNapísal: Pon 13. Sep 2010, 15:58
od Tonicek
    Danné témata jsem již pročítal ale stále si nejsem 100% jist, olej do mé sáry jsem zvolil VALVOLINE MAX LIFE 10W-40 jenže nevím kolik litrů se do ní vleze, při této operaci bude samozřejmě probíhat výměna olejového filtru, takže bych potřeboval vědět na 99% kolik litrů se do ní vleze.
    (Olej mi nikde neubývá)


    To samé mne čeká i u převodového oleje, množství (v litrech) zda mi to někdo prozradí popř. jaký typ je nejlepší.

    PS:K autu nemám servisní knížku, má nalítano kolem 115.ooo km, mám to v podpise z vraku obnovuji na pojízdné a fuknční.

    Vím, jsem otravný ale časem Vám dám pokoj, slibuju.

Re: Motorový a převodový olej

PoslaťNapísal: Pon 13. Sep 2010, 16:10
od viteon
zkoušel jsi hledat?
viewtopic.php?f=61&t=7188

Re: Motorový a převodový olej

PoslaťNapísal: Pon 13. Sep 2010, 18:33
od zlj
Do motoru dávám Total qartz 9000 5W40,převodovka Mogul Syntrans 75W90 plná syntetika.Zdá se mi lepší než Total 75W80.Lze
lépe řadit.

Re: Motorový a převodový olej

PoslaťNapísal: Pon 13. Sep 2010, 18:48
od Tonicek
    A jaký je rozdíl mezi Total Quartz 7000 a 9000 / 10w40 a 5w40?

Re: Motorový a převodový olej

PoslaťNapísal: Pon 13. Sep 2010, 18:51
od viteon
ve značce, ceně a viskozitě :D

Re: Motorový a převodový olej

PoslaťNapísal: Pon 13. Sep 2010, 18:57
od zlj
Plná syntetika a polosyntetika.

Re: Motorový a převodový olej

PoslaťNapísal: Pon 13. Sep 2010, 19:10
od Tonicek
    A co když nevím co bylo do motoru lito před výměnou, třeba tam lili polosyntetiku a já tam prdnu (samozřejmě po vypuštění) plnou syntetiku tak tím nic neskazím?

Re: Motorový a převodový olej

PoslaťNapísal: Pon 13. Sep 2010, 19:14
od viteon
maximálně rozpustíš usazeniny a místo oleje tam budeš mít bláto :D
v tvém případě bych šel do polosyntetiky = 10W40

Re: Motorový a převodový olej

PoslaťNapísal: Pon 13. Sep 2010, 19:23
od Tonicek
    Tak teď nevím či to mám či nemám brát vážně, jelikož to auto motorově je v hodně dobrém stavu, motor točí a hodně dobře táhne i v 7.ooo otáčkách takže bych se jej nerad zbavoval.

    Takže nalitím polosyntetiky pokud tam byla lita plná se nic nestane ale když to bude naopak tak se můžu s motorem rozloučit? Ach bože. :cry:


    Tak jinak, existuje něco čím se dá motor prolít abych se vyhnul výše uvedeným potížím?


    Vozidlo užívám na pohybování mimo města, vzdálenosti tak cca do 50 km, motor točím max. 3.5oo otáček.

Re: Motorový a převodový olej

PoslaťNapísal: Pon 13. Sep 2010, 19:25
od viteon
rozloučit ne :!:
já tě nechtěl vystrašit.
Však vydrž, názorů se sejde víc

Re: Motorový a převodový olej

PoslaťNapísal: Pon 13. Sep 2010, 19:27
od zlj
Blbost, můžeš to střídat jak chceš osobně bych dal plnou syntetiku.Má lepší tepelné parametry a viskozní ukazatele.

Re: Motorový a převodový olej

PoslaťNapísal: Pon 13. Sep 2010, 19:28
od Kleki
Ak nevieš , čo tam bolo predtým, tak tam nalej aspoň na dve výmeny polosyntetiku ako písal Viteon a až potom tam môžeš naliať plnú syntetiku. Ináč riskuješ , že sa ti rozpustia usadeniny , karbón a potom sa ti môžu upchať mazacie kanály a možeš zničiť motor.

Re: Motorový a převodový olej

PoslaťNapísal: Pon 13. Sep 2010, 20:29
od jojos
Mám síce diesel,ale moja skúsenosť:dával som 10W40 ale pri poslednej výmene som vyskúšal 5W40.Subjektívne pocity:motor je kludnejší a tichší,hlavne po štarte,keď je studený.Takže pri tom ostanem.

Re: Motorový a převodový olej

PoslaťNapísal: Uto 14. Sep 2010, 14:14
od Tonicek
    Takže Total Quartz 7000 10w40 jsem nenašel fyzicky v žádném shopu s autodíly, pouze na netu, Takže mne napadá zda je přiměřeně vhodné tam nalít jinou značku se stejnými parametry, (Váš ohlas mi hodně pomůže př. Valvoline XXX 10w40 polosyntetika).


    U převodového oleje je to ta stejná písnička, není k sehnání, takže existuje alternativa za Transmission BV 75w80 (př. viz předešlá závorka).

Re: Motorový a převodový olej

PoslaťNapísal: Uto 14. Sep 2010, 15:44
od Kostěj
Motorový dávám Valvoline SynPower 5W-40 (po vyzkoušení asi tří druhů olejů od jiných výrobců se mi subjektivně zdá nejlepší), převodový jsem si nechal objednat od Shell-u a našel jsem si ho přímo podle typu auta na stránce Shell (je tam někde mazací plán nebo něco podobného).