od Marek » Pia 24. Sep 2010, 19:51
Tento motor má tzv. statické zapalování, to, co s trochou fantazie připomíná rozdělovač, je 2x dvojitá vysokonapěťová cívka s integrovanými tranzistorovými spínači. Její spolehlivost se jeví nesrovnatelně vyšší, než např. zapalovacích kabelů. U uvedeného auta je téměř jisté, že původní kabely budou nefunkčí, nejde jen o jejich přerušení, ale i poškození izolace a svody.
Konnqui, jak jsi to prosím Tě diagnostikoval? Odpojování kabelů za chodu motoru není vhodné s ohledem na katalyzátor a i jakákoli podobná manipulace s VN kabely je nebezpečná, protože toto zapalování má větší napětí a výkon, než měly zapalovací soustavy s mechanickým rozdělovačem. Profíci používají měření proudu ve VN kabelu pomocí proudové sondy a osciloskopu. Měřil to někdo takhle?
Xsara Break 1.8 66kW LPG