Stránka 1 z 2

spojka

PoslaťNapísal: Sob 2. Okt 2010, 19:40
od David VTS
Zase technický dotaz :D auto mi docela škube když jezdím po městě a řadím 1,2,3, i když se snažím pouštět spojku pomalu,vidím to na spojku nebo váhu vzduchu,ale spíš tu spojku,svíčky,filtry nový,mino město do frčí jak nový,jen to město...teď mám najeto 125000km a chci se zeptat na kolik by vyšla oprava s prací,že bych to po zimě dal do servisu,moc díky....

Re: spojka

PoslaťNapísal: Ned 3. Okt 2010, 13:42
od Kvido
To je takový popis.... Pokud ti to škube ,že prokluzuje spojka,tzn. přidáš plyn motor jde do otáček ,ale auto zrychluje pomaleji nebo trhaně,pak se jedná o spojku. Jestli se ti zdá,že řazení jde špatně nebo nepřesně,může jít taky o spojku. Předpoklad je,že spojka bude nejspíš ještě originál. Asi jsem nevzdělaný ,kde má benziňák váhu vzduchu ?
Vyzkoušej jak zabírá spojka je to sice takový drsnější způsob (ale spousta nováčku se takto rozjíždí,tak žádný strach),ale dával jsem při zatažené ruční brzdě zařazenou pětku a pomalu pouštěl spojku a čekal kde zabere,případně ji pustil až do zdechnutí motoru,pokud motor zdechne ihned ,pak spojka ještě něco může vydržet,ale to je spíš o lamale. Pokud ti to poskakuje může se jednat o přitlačný talíř.
Jinak origo spojka v Citroenu se vším všudy vyjde na 12 tisíc kč,neorigo počítám i s prací ,BO je to docela pakárna vyměnit,tak za polovinu. \kamarádka nedávno měnila na Piccasu spojku u známého a vyšlo jí to celé na 9 tisíc ,ale použila se origo spojka a práce levnějšího servisu.

Re: spojka

PoslaťNapísal: Ned 3. Okt 2010, 19:08
od Sleemak
Já jsem to teda pochopil tak, že když přeřadíš např. na vyšší rychlost a pustíš spojku tak to cukne..Mě to takto cukalo když jsem měl špatný krokový motorek, a škubalo to protože si ten skřet dal vyšší otáčky a pustit spojku do nějakých 3.000 otáček se bez škubnutí asi povede málo kdy a málo komu tak, aby spojka moc netrpěla.
S výměnou spojky už mám i já jako zelenáč své zkušenosti. Měnil jsem jí v lednu se švárou a Burym u Buryho v garáži. Dupačka nějvětší, od rána až do večera. Lamelu jsem měl v poho ale přítlačák byl kantáre. Měnil jsem zároveň i gufero setrváku a obě gufera poloos a materiál celé sady a tří gufer mě vyšel na 4.500,- Kč. A ta výměna v servisu bude jak říká Kvido. V servisu za výměnu chtěli cca 3.000,- jen za robotu, přičemž cenu prý odvíjí i podle obsahu motoru.

Re: spojka

PoslaťNapísal: Pon 4. Okt 2010, 7:17
od David VTS
jj pochopil si mě správně,jde jen o to,že to cukne,když řadím na vyšší stupeň,včera jsem to zkoušel řadit až ve 3.000 otáčkách a to už nebylo tak hrozný,každopádně asi už tam bude něco načatýho.Jinak spojka neprokluzuje ani rozjíždění není trhavý ,má dobrej záběr,takže to spíš vidíte na ten krokovej motorek....

Re: spojka

PoslaťNapísal: Pon 4. Okt 2010, 7:28
od Sleemak
muže to být on akorát že ten krokáč mi už pak začal dělat to že na neutrál sám přidával otáčky v rozmezí 2 - 3,5 tis....při jízdě to samé a to pak auto neskutečně cuká jen pustíš plyn a přidáš tak to škube jako hrom

Re: spojka

PoslaťNapísal: Štv 11. Nov 2010, 9:45
od Tony
Kvido píše:To je takový popis.... Pokud ti to škube ,že prokluzuje spojka,tzn. přidáš plyn motor jde do otáček ,ale auto zrychluje pomaleji nebo trhaně,pak se jedná o spojku. Jestli se ti zdá,že řazení jde špatně nebo nepřesně,může jít taky o spojku. Předpoklad je,že spojka bude nejspíš ještě originál. Asi jsem nevzdělaný ,kde má benziňák váhu vzduchu ?
Vyzkoušej jak zabírá spojka je to sice takový drsnější způsob (ale spousta nováčku se takto rozjíždí,tak žádný strach),ale dával jsem při zatažené ruční brzdě zařazenou pětku a pomalu pouštěl spojku a čekal kde zabere,případně ji pustil až do zdechnutí motoru,pokud motor zdechne ihned ,pak spojka ještě něco může vydržet,ale to je spíš o lamale. Pokud ti to poskakuje může se jednat o přitlačný talíř.
Jinak origo spojka v Citroenu se vším všudy vyjde na 12 tisíc kč,neorigo počítám i s prací ,BO je to docela pakárna vyměnit,tak za polovinu. \kamarádka nedávno měnila na Piccasu spojku u známého a vyšlo jí to celé na 9 tisíc ,ale použila se origo spojka a práce levnějšího servisu.


Cena nové spojky originál VALEO + práce, celkem 5600,-. Ale určitě ne v origo servisu a určitě ne bez známostí.

Re: spojka

PoslaťNapísal: Ned 14. Nov 2010, 9:10
od David VTS
Tak jsem byl v servise měnit zadní kotouče,pač se mi zvlnily a nechal jsem zkontrolovat i to cukání,po zkušební jízdě a diagnostice a pořádné prohlídce vozu,si myslí ,pač diagnostika nic neukázala a o spojce mi řekli hned,že je v pořádku (126 000 km) že to vypadá na pravé zavěšení motoru,že tam je trošku vůle,takže na jaře bude výměna a uvidíme zda to bylo tím.

Re: spojka

PoslaťNapísal: Sob 4. Dec 2010, 13:22
od topik68
Zdravím,dle mého je to spojkou,prošel jsem tímto tento týden,spojka mě šla z "tuha" dlouho a při rozjezdu trhání autem jako v autoškole..nakonec se mi rozpadlo spojk. ložisko a proběhlo přítlačákem,takže kompletní výměna spojky včetně ložiska a spojk. lanka.Nedá se to ted srovnávat,je to o něčem uplně jiným.Spojka jde ted krásně z lehka tak jako nikdy.Celá sranda mě stála v servisu 9 tis. což není málo,ale práce z toho jen 2 tisíce,zbytek materiál....snad bude už klid.

Re: spojka

PoslaťNapísal: Pia 10. Dec 2010, 11:54
od David VTS
Nevím,mně jde spojka lehce,žádné trhání při rozjezdech taky nemám,jen když auto rozjedu na jedničku a pak tam dám dvojku a pustím spojku tak to cukne,(pouštím pomalu)to samý z dvojky na trojku.Uvidíme na jaře... :driv:

Re: spojka

PoslaťNapísal: Ned 6. Mar 2011, 11:52
od Ladis
Taky bych se optal, mě jde spojkovej pedál celkem v poho(si mysím teda) spojkovej pedál zabírá tak v půlce ale strašně blbě mi tam jde zařadit jednička musim ji tam dát jakoby nasilím ostatní kvalty to nedělaj. No a když někam přijedu a zastavim a chci tam dát zpátečku tak to jde většinou přez zuby. A včera jsem přijel do prahy cca80 km a byl cejtit smrad jako kdyz jedete bez kvaltu z kopce a brzdíte no ale ja prijel po dálnici. Tak to by mohla asi být spojka.? Jo a asi mi chybí v převodovce cca 2 dl oleje ale tím to asi nebude....co si o tom myslíte? dík

Re: spojka

PoslaťNapísal: Str 9. Mar 2011, 12:42
od Kvido
Dolil bych i ten zbývající olej. Zpátečka nemá v převodovce synchron ,takže může se stát ,že klepne o zuby. Ještě by mě zajímalo jestli nemáš nějaké vůle v řadící páce,je možné že kulisa i táhla to mají za s sebou,chci tím říct ,že když cítíš ,že tlačíš na řadičku a je jako na gumě ,je to možná právě proto,že ty vůle jsem už tak velké,že se netrefí.
Také je otázkou kolik má spojka najeto.

Re: spojka

PoslaťNapísal: Štv 10. Mar 2011, 18:02
od Ladis
Tak olej tam vyměním asi ted o víkendu...jinak kvalty tam jdou uplně přesne žádnej odpor jak píšeš tam cítit neni a včera jsem promazal všechny ty tahla pod autem a za motorem a musím řict že rozdíl je citelnej a koukal jsem že se mi tam zezadu u převodovky rosí olej tak jsem jen dotahnul šrouby co to ještě šlo . no a ještě uvidím co uděla ten novej olej dle mě tam bude chybet hodne přez půl litru, jinak by ta spojka měla mít najeto ani ne 100tis. dle serv. knihy. ale předemnou to auto měla žena. PS. bude problem když tam dam jinej olej než total ??? Dík

Re: spojka

PoslaťNapísal: Pia 11. Mar 2011, 12:01
od rosta12345
jiná značka nevadí hlavně dodrž specifikaci

Re: spojka

PoslaťNapísal: Pia 11. Mar 2011, 18:02
od Ladis
:ooo: dík

Re: spojka

PoslaťNapísal: Pon 4. Apr 2011, 9:26
od David VTS
Tak auto prošlo slibovanou jarní kontrolou a výsledek...pravé uložení motoru uplně urvané,levé vymačkané,takže výměna+výměna silentbloků na ramenou,cukání je o hodně menší,přesto malé tam pořád je,takže to přece jen vypadá na načatou spojku...ale bude muset ještě vydržet...teď mám najeto 130000km :driv: