Zdravim všechny.
ZHÁŠENÍ KONTROLKY - POLOHY KLÍČKU
Po otočení klíčku do polohy 1 se rozsvítí všechny kontrolky "lajcky řečeno zda nějaká nepraskla a funguje"
a protože řj jednotky ve vozidla testují funkčnost systémů. Nemusí zhasnout diagnostika motoru dokud nenastartujete (záleží podle modelu vozidla)
KONTROLKA OBČAS SVÍTÍ OBČAS NESVÍTÍ
Pokud si z vás dělá kontrolka tzv. srandu
tak to znamená, že ta daná závada se nevyskytuje pořád tzv"přechodná závada" bude se jedna o přechodnou závadu což znamená třeba špatný kontakt občas jde proud občas nejde" nebo občas čidlo funguje občas ne.
KONTROLKA SVÍTÍ POŘÁD
znamená to, že závada je "stálá"
Občas tohle třeba dělá zapalovací cívka. Dokonce jsem řešil, že byl prudkej déšť a zahučel jsem do brutální kaluže druhej den jsem jel cca 100km a po cestě zpět se rozsvítila kontrolka zničeho nic auto škubalo. NApíchnul jsem to na diagnostiku a když jsem viděl tu závadu tak pokud by se opakovala pořád do kola tak můžu auto rovnou odvést do sběrny kovů "napájení ŘJ motoru" pěkně jsem se orosil.
ŘEŠENÍ:
Odpojení baterky na 15minut a opětovné připojení jednotka si načte nová data
V první řadě zkontrolovat vizuálně kabely jestli třeba v motoru nebydlela chvíli myška
nebo někde v pojistkách u motoru není voda případně vysušit.
V druhé řadě zkontrolovat průchodky a spojky, konektory u čidel
Ve třetí řadě dá auto na diagnostiku ta vypíše jak chvilkové závady tak stálé vše tam je zapsáno
Pak už je to v 90% otázka 10minut
300,- za diagnostiku si myslím není moc na to jak rychle to kolikrát vyřeší závadu
Nemá cenu jakkoli laborovat, protože pokud by se v těhlech vašich případech zkoušelo formou pokus omyl tak by jste museli mít buďto to stejné auto a přehazovat díly mezi sebou nebo vykoupit prodejnu s autodílama. Ať tak či onak buďto to zaberu spoustu času a to i třeba bez výsledku nebo hromadu peněz a třeba je to jen překouslej kablik.
Taky jsem kdysy zkoušel pokus omyl a nikam to nevedlo, ale to už je hooodně dlouho a fakt se to nevyplatí.