zvýšená spotreba

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

zvýšená spotreba

Poslaťod rasto » Sob 23. Okt 2010, 19:08

pozorujen ze v poslednom case mi stúpla spotreba. Preddtym i to bralo 6,5l v lete a v zime 7,5. Teraz (od leta)mi spotreba isla hore cca o 2l. Styl jazdy som nezmenil, tlak pnneu kontrolujem priebezne, takze nieco urcite neni v poriadku. Vymenil som filtre a ziadna zmena. Dik za kazdu radu.
xsara I 1,8i 8V krasna vinovo cervena metla ale bez klimy :( ale so strešným oknom :), C5 II 2,0i aj s klimou :)
Obrázok užívateľa
rasto
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 246
Registrovaný: Pia 29. Feb 2008, 11:47
Bydlisko: už Trnava
Vůz: X1 1,8i 8V 66kW 1997, C5I 2,0i 100kW 2001, C5II 2,0i+LPG 103 kW 2007

Re: zvýšená spotreba

Poslaťod snoopy » Sob 23. Okt 2010, 20:03

svíčky, olej, jak jsou tam dlouho?
co výfuk, není někde díra nebo naopak nějaký špunt (ucpaný/zničený kat)?
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina" - RIP
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry" - GoodBye
Xsara II 1.6i r.v.2003 "Frosty"
VW Touran 1.5TSI r.v. 2023
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Obrázok užívateľa
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1601
Registrovaný: Str 8. Júl 2009, 13:17
Bydlisko: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara II 1.6i r.2003

Re: zvýšená spotreba

Poslaťod Jarda Kadlec » Ned 24. Okt 2010, 8:16

A co lambda sonda? Ta by to mohla dělat taky.
XSARA BREAK 1,8i r.v.1998 na podložkách světle zelená metla
Jarda Kadlec
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 164
Registrovaný: Pia 8. Máj 2009, 9:58
Bydlisko: Planá u Mar.Lázní
Vůz: Xsara Break 1,8i 1998

Re: zvýšená spotreba

Poslaťod rasto » Ned 24. Okt 2010, 18:15

olej, sviecky su OK, vyfuk bez dier... Ta lambda sa mi zda celkom pravdepodobna. Nedavno mi zvarali vyfuk pri katalyzarore. Nemohla byt lambda odpalena teplom zo zvarania? Kolko lambd ma xsara?
xsara I 1,8i 8V krasna vinovo cervena metla ale bez klimy :( ale so strešným oknom :), C5 II 2,0i aj s klimou :)
Obrázok užívateľa
rasto
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 246
Registrovaný: Pia 29. Feb 2008, 11:47
Bydlisko: už Trnava
Vůz: X1 1,8i 8V 66kW 1997, C5I 2,0i 100kW 2001, C5II 2,0i+LPG 103 kW 2007

Re: zvýšená spotreba

Poslaťod zlj » Ned 24. Okt 2010, 18:24

Tvoje Xsara má jednu.
Obrázok užívateľa
zlj
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 392
Registrovaný: Pia 25. Dec 2009, 21:50
Bydlisko: Pacovsko
Vůz: citroen xsara 1.4i benzín 2002 a C3 1.4HDI 2007

Re: zvýšená spotreba

Poslaťod snoopy » Pon 25. Okt 2010, 9:09

zkus ji jen odpojit... kdysi mi na oktavce odešla a než jsme koupil novou, jezdil jsem s odpojenou a auto se chovalo mravněji než s vadnou...
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina" - RIP
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry" - GoodBye
Xsara II 1.6i r.v.2003 "Frosty"
VW Touran 1.5TSI r.v. 2023
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Obrázok užívateľa
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1601
Registrovaný: Str 8. Júl 2009, 13:17
Bydlisko: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara II 1.6i r.2003

Re: zvýšená spotreba

Poslaťod Kvido » Uto 26. Okt 2010, 19:36

Nemyslím ,že by lambda mohla být zničená teplem od svařování. Běžná pracovní teplota u KATu bývá 400-1000 °C. Nevím čím to bylo vařené ,ale předpokládám COčkem ,snad jste před svařováním odpojili baterku ,aby nedostala baterka a elektronika nějaký zásah. Otázkou je ,jestli motor vykazuje nějaké podivné chování. Není možný problém v baterce ? Třeba altík naplno dobíjí,odebírá taky nějaký ten výkon. Zahřívá se motor správně a otáčky na volnoběh klesají ? Nějak jsem se naučil spotřebu nesledovat BO by mě šlak trefil.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Obrázok užívateľa
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Príspevky: 1463
Registrovaný: Uto 25. Mar 2008, 19:19
Bydlisko: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Re: zvýšená spotreba

Poslaťod rasto » Str 27. Okt 2010, 10:25

Uz ma lambda nieco za sebou a asi sa neni co cudovat ze umrela. Pri zvarani bola baterka odpojena. Motor sa sprava navonok dobre, nestraca na vykone akurat strasne zere a obcas lietaju otacky na volnobeh. Vacsinou su otacky OK. Oplati sa davat univerzalnu lambdu? Kontakty na univerzalnej budu pasovat? Jeden znamy ni hovoril ze bude treba cvaknut stare kontakty a pajkovat na novu::: :shock: Este ze tam je len jedna :roll:
xsara I 1,8i 8V krasna vinovo cervena metla ale bez klimy :( ale so strešným oknom :), C5 II 2,0i aj s klimou :)
Obrázok užívateľa
rasto
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 246
Registrovaný: Pia 29. Feb 2008, 11:47
Bydlisko: už Trnava
Vůz: X1 1,8i 8V 66kW 1997, C5I 2,0i 100kW 2001, C5II 2,0i+LPG 103 kW 2007

Re: zvýšená spotreba

Poslaťod zlj » Str 27. Okt 2010, 20:23

Právě,že baterku při svařování obloukem zásadně neodpojovat,je to tvrdý zdroj který je schopný chytit napětovou špičku a ochránit tak
elektronické obvody vozu.
Obrázok užívateľa
zlj
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 392
Registrovaný: Pia 25. Dec 2009, 21:50
Bydlisko: Pacovsko
Vůz: citroen xsara 1.4i benzín 2002 a C3 1.4HDI 2007

Re: zvýšená spotreba

Poslaťod Škopek » Štv 28. Okt 2010, 3:54

Zdravím
Tak to dělám špatně asi 30 let :P
Xsara 2.0 HDI 66 Kw hatchback do provozu 3 ledna 2003 u frantíků - XSARA - dobrá volba
Obrázok užívateľa
Škopek
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 839
Registrovaný: Sob 8. Nov 2008, 17:36
Bydlisko: Mariánské Lázně
Vůz: Xsara 2.0 hdi hatchback 66Kw nafta 2002

Re: zvýšená spotreba

Poslaťod Kleki » Štv 28. Okt 2010, 19:22

To zlj- s tým by som celkom nesúhlasil. Mám osobnú skúsenosť , ktorá sa síce netýka priamo automobilov , ale banskej vŕtacej súpravy (ja ich servisujem). Chlapi údržbári potrebovali niečo zvárať na ráme súpravy a boli takí šikovní , že zabudli odpojiť baterky. Na stroji sú elektronické ovládacie moduly -niečo ako BSI v aute a po zváraní nebolo možné vôbec sprevádzkovať súpravu. Moduly šli do hája a bola potrebná ich výmena za nové čo ich stálo kopec peňazí.
Takže pri zváraní by som určite radšej odporúčal odpojiť batériu, však to nie je až tak veľa práce navyše.
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Obrázok užívateľa
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1229
Registrovaný: Ned 26. Okt 2008, 14:24
Bydlisko: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: zvýšená spotreba

Poslaťod zlj » Štv 28. Okt 2010, 20:39

Já zase servisuji zemědělské stroje ve kterých je dnes elektroniky až hanba.Před lety když jsem v tom začínal tak jsem také odpojoval
aku a téměř vždy něco odešlo počínaje altíkem a později i u počítačů.Dnes zásadně neodpojuji aku z praxe mi toto mnohdy ušetřilo
práci navíc. Ale to už jsme dost mimo téma,aby nás moderátoři nepokárali.
Obrázok užívateľa
zlj
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 392
Registrovaný: Pia 25. Dec 2009, 21:50
Bydlisko: Pacovsko
Vůz: citroen xsara 1.4i benzín 2002 a C3 1.4HDI 2007

Re: zvýšená spotreba

Poslaťod Cvrček » Štv 28. Okt 2010, 23:17

rasto píše:Uz ma lambda nieco za sebou a asi sa neni co cudovat ze umrela. Pri zvarani bola baterka odpojena. Motor sa sprava navonok dobre, nestraca na vykone akurat strasne zere a obcas lietaju otacky na volnobeh. Vacsinou su otacky OK. Oplati sa davat univerzalnu lambdu? Kontakty na univerzalnej budu pasovat? Jeden znamy ni hovoril ze bude treba cvaknut stare kontakty a pajkovat na novu::: :shock: Este ze tam je len jedna :roll:


Benzínovým motorům moc nerumím,ale co si pamatuju,tak tady někdo dával takové schéma,kde bylo barevné značení vodičů origo lambdy a pak barvy univerzálních lambd. Takže si myslím,že snad není takový problém střihnout uni lambdu u konektoru a napájet konektor z původní lambdy.

A co se týká toho,kam se tady uhnulo. K tomu sváření. Pár let dozadu mi na můj VZV servisáci přidělávali držák na maják. Měli fofr a nedohodli se oba spoléhali na to,že ten druhý odpojil baterku. Držák přivařili a ... "varan" stál další dva týdny a čekal na novou elektroniku. Odpálili to přesně,jak napsal Kleki. Jinak přes dva roky dělám na svařovně. A první věc u oprav,kdy se něco opravuje na stanicích,či něco přijde na opravu je odpojit baterky...
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Obrázok užívateľa
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4553
Registrovaný: Štv 7. Jún 2007, 10:33
Bydlisko: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: zvýšená spotreba

Poslaťod lumpík » Pia 29. Okt 2010, 12:15

já měl taky vyšší spotřebu mě pomohlo vyměnit palivový filtr a známí mi poradil vzít 2plný nádrže od shell toho 100oktanovího benzínu, prý to krásně pročistí celou soustavu (ale i peněženku :D ), spotřeba mi klesla o 1.5litru a po prřechodu na naturál 95 se mi zdá motor pocitově živější :driv: . Předtím byl výfuk krásně stříbrnej ale potom asi jak to začalo vypalovat usazenej karbon tak celej černej
doma se mi to snad samo množí 3x xsara pak P806 a eště Š130 a štafetu uzavírá tátova C5, snad je budem muset od sebe odtrhnout:-D
Peugeot 806 r.v: 2001 2.0 16v LPG
Xsara 1.6 16v r.v: 03 ESP a ASR - skoro full výbava
Xsara 1.4 8v r.v: 01 kombík - socka, ale už má palubní počítač,dodělanou klimku,i tempomat z P406 a těď se chystají el.zrcátka
Xsara 1.4 8v r.v: 01 na ND
Š 130 r.v: 1986 LPG
foto aut mám i tady: http://lumpik-citroen.rajce.idnes.cz/
Lexie je dobrá věc, ale umět s ní je věc druhá....
Obrázok užívateľa
lumpík
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 186
Registrovaný: Pia 31. Júl 2009, 14:24
Bydlisko: Nesvačily
Vůz: 1.6 16V rv03 s ESP a ASR a 1.4 8V rv.01 kombík a 1.4 8v rv.01 na dily :-C, P806 LPG a Š130 LPG


Späť na Motor - benzín

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 15 hostia