od Marek » Ned 20. Mar 2016, 21:42
Uhlíky zkontroluješ snadno, kromě nich se paradoxně hodně opotřebovává také spínač v cívce - vymačká se. Cívka se dá koupit v ceně pod 1000Kč, pokud je zbytek starteru dobrý, vyplatí se to. Jako dočasné řešení se dá ubrat (nejlépe na soustruhu) materiál z mezikruhové plochy kotvičky, která při chodu starteru dosedá na dno cívky. K sepnutí starteru musí dojít dříve, než kotvička dosedne, u nové je to cca 1mm posuvu kotvičky. Zjistíš to ohmetrem nebo nějakou prozváněčkou, sepnutí se měří mezi velkými svorníky (vyčnívajícími šrouby), ke kterým se připojují přívod od uhlíků a přívod od akumulátoru, na cívce. Mně tato oprava vydržela skoro 2 roky každodeního ježdění.
Xsara Break 1.8 66kW LPG