Stránka 1 z 2

Chyba P0420 - nízká účinnost katalyzátoru

PoslaťNapísal: Uto 1. Mar 2011, 20:16
od vlkous
Zdravím Vás po delší době, prodal jsem svoji xsaru I a pořídil "novou" xsaru II.
Jedná se o break 1.6 16v r.v. 2002, najeto skutečných 65 000km se serviskou a původními letními gumami michelin r.v.2001. Po starých lidech.
Dle servisky v 60 000km, měněn:
olej
olejový , palivový a vzduchový filtr
svíčky

Hned po týdnu, se mi objevila závada, rozsvítila se mi kontrolka diagnostiky, po vyčtení diagnostiky byly chyby:
-snížena účinnost katalyzátoru + nízký tlak paliva(přesně si nepamatuji).
Mechanik řekl, že to může být i lambda sondou a poruchy vymazal. Řekl at jezdím dál a uvidí se.

O víkendu jsem dal 2 * 120 km a kontrolka se rozvítila znova.
Tak jsem zajel na STK-emise mají tam i diagnostiku. Výpis byl takový to:
P0461 množství paliva v nádrži příliš nízká
P0420 účinnost katalyzátoru (řada1) příliš nízká

Provedli ještě kontrolní měření emisí a řekli, že by vozidlo přes emise v pořádku prošlo. Tvrdili, že KAT i obě lambdy jsou v pořádku.

Jinak při tankování mi smrděl benzín v interiéru, ale to s touto poruchou zřejmě nesouvisí.

V pátek jsem opět objednán do servisu, tak snad se na něco příjde.
Neměl jste někdo podobnou poruchu? Tip co by mohlo být špatně. Díky za pomoc.

Re: Chyba P0420 - nízká účinnost katalyzátoru

PoslaťNapísal: Sob 26. Mar 2011, 13:54
od vlkous
Po delší nemoci(3týdny), jsem byl v pátek na chvíli v servisu.
Pouze diagnostika - program Lexia 3, snad to píšu správně.
- nízký tlak paliva
- nízká účinnost katalyzátoru, tyto 2 poruchy psalo i na první diagnostice - první servis.
Nově se přidaly v programu lexia to vypsalo i tyto 2 závady:
- chyba při zapalování
- nízká účinnost lambda sondy.

Po vymazání a ujetí cca 5 km znova se rozsvítila kontrolka poruchy motoru. Bylo to třetí vymazání a sleduji, že interval k rozsvícení se zkracuje.
První to bylo cca 120km pak 30 a nyní pouze těch 5 km.

V Ut tam budu auto nechávat, tak snad na něco přijdou. Zajimavé jsou ty 2 nové poruchy. Co vy na to?

Re: Chyba P0420 - nízká účinnost katalyzátoru

PoslaťNapísal: Sob 26. Mar 2011, 17:44
od petr_xs
Podívej se na http://www.hetcl.cz/index.php?id1=3&id2=1
odstavec : Škoda Fabia 1.4 EOBD a nesmyslná hlášení ŘJ
Jestli to byli důchodci a jezdili jen do supermarketu ..

Re: Chyba P0420 - nízká účinnost katalyzátoru

PoslaťNapísal: Sob 26. Mar 2011, 18:13
od vlkous
Díky za odpověď, přečet jsem to,ale nevím. Auto jelo z D po vlastní ose, 1 000km. Tak si myslím, že se docela protáhlo.
Ještě jedna důležitá věc, mám od natankování do plné nádrže ujeto 300km, vesměs na dálku a v nádrži mám už 1/4.
Zase na druhou stranu, je tam špatně našroubované palivové čerpadlo, to se bude v Ut taky řešit, tak jestli nějaké množství paliva nevyteklo.
Protože, po sejmutí gum. zátky pod sedadlem byl na čerpadle benzín, nyní když je benzínu jen 1/4 nádrže, čerpadlo je již suché.

A další skutečnosti:
- palivové čerpadlo vypadá, že je nové
- řídící jednotka je nová
Měněno v Německu.

No uvidíme co na to pánové v Uterý, snad se to opraví.

Re: Chyba P0420 - nízká účinnost katalyzátoru

PoslaťNapísal: Str 30. Mar 2011, 14:56
od vlkous
Panové mám pokračování.

Auto bylo v servise, diagnostika a následné závady, které rozsvěcovaly kontrolku motoru:
- špatné spalování na válci
- poruchy vyhřívání první lambda sondy
- porucha katalyzátoru

Opatření servisu:
Vyměněny svíčky, nechal jsem dat NGK. Původní BOSCH vymontovány, dle servisky najeto na nich 5 500 km, na jedné viditelné zážezy(okousání) konce svíčky.

Odjíždím ze servisu s vidinou poměrně levné opravy. Auto jsem projel cca 8 km a kontrolka se rozsvítila znovu. Návrat do servisu a diagnostika.
Závady:
- špatné zapalování na válci
- poruchy vyhřívání první lambda sondy

Opatření servisu:
No tak scíčky to nejsou, tak je to jistě zapalovací lišta 4 000,-kč + nová lambda sonda BOSCH 2 400,-kč.
Je zajimavé že o poruše katalyzátoru nikde ani zmínka.
A stejně si myslím, že to auto nejde do otáček. Průběh na 2.rych.stupeň je takový mdly do 4000 t/min., potom se mi zdá, že se motor probere a zrychlení je lepší. Ta 1.8, co jsem měl předtím se mi zdála živější. Co vy na to? Nějaké postřehy nebo se Vám to jeví jako naprosto jasné.Díky.

Re: Chyba P0420 - nízká účinnost katalyzátoru

PoslaťNapísal: Str 30. Mar 2011, 15:59
od Skodax
Ahoj,
Mam 1.6 16V a stalo se mi ,že mi šel motor na 3 válce. Po diagnostice ty samé hlášky. Nakonec stačilo vyčistit škrtící klapku plnou nádrž kvalitního benzínu a trochu ji protahnout. Jinak podobná věc se stala julo555 a ten musel měnit zapalovací lištu.
Ohledně toho tahu motoru. Měl jsi 1.8. 8V ? Protože 1.6 16 ventil má jinou charakteristiku a menší krouťák, což znamená, že auto od nižších otáček netahne a probouzí se v okolí těch 3500 ot\min. Stahni si třeba křivky výkonu a Nm a uvidíš rozdíl. (Samozřejmě pokud se motor dusí tak je to špatně a musíš vyměnit filtry)

Re: Chyba P0420 - nízká účinnost katalyzátoru

PoslaťNapísal: Str 30. Mar 2011, 19:17
od vlkous
Taky Tě zdravím.

Podstatná věc, nemám pocit, že by auto nějak špatně šlo, třeba na tři válce.
Ale akcelerace třeba na dvojku, je taková, jak to říct né úplně plynulá 1500až 3000, snad až ve vyšších otáčkách je ok.

Předtím jsem měl 1.8 8v. Možná je to jen pocit, že je auto linější.
Myslím, že způsob jak to zjistit zda jede/nejede, je zkusit akceleraci z 0-100km mělo by to být tuším 10s, pokud to bude tak, nebudu mít důvod něco dál řešit.

Jinak se mi podařilo sehnat na zítra na odzkoušení novou zapalovací lištu, tak jsem zvědat jak to dopadne. Auto jsem nechal v servise.
A další věc ten klučina v servise mi tvrdil, že pokud lambda má špatné vyhřívání, že to má vliv pouze při startu studeného motoru na fci lambdy.
Jinak, že to vyhřívání nemá vliv na spotřebu. Je to tak?
Mám ji raději pokud je unavená vyměnil?
Těch 2400,- není zase tak moc. Tak jak?

Re: Chyba P0420 - nízká účinnost katalyzátoru

PoslaťNapísal: Str 30. Mar 2011, 20:15
od rosta12345
servisák měl pravdu vyhřívání tam je proto aby lambda začala dřív fungovat ,pak už se nahřívá od výfukových plynů

Re: Chyba P0420 - nízká účinnost katalyzátoru

PoslaťNapísal: Str 30. Mar 2011, 20:53
od Rope
jinak co se týče učinosti katalysatoru a pak že už tam ta závada není může být tím že je to na dvou rozdilných diagnostikách, universal většinou neumí všechno a přiřazuje chybám obecnější fráze.

Re: Chyba P0420 - nízká účinnost katalyzátoru

PoslaťNapísal: Štv 31. Mar 2011, 7:11
od petr_xs
Pokud to neškube, tak asi zapalovací lišta bude v pořádku. Jak jsi napsal, že je nové čerpadlo a ECU, tak to může značit, že auto bylo prodané, protože byl nějaký problém, který se nepodařilo vyřešit. Chtělo by to zjistit, jestli je tam správné čerpadlo, tlak paliva u vstřiků (myslím si, žeregulátor tlaku je samostatně u nádrže?) a opsat typové označení z ECU motoru, aby někdo zkušenej posoudil, jestli je to správný typ. Pokud máš palubní počítač, napiš spotřebu. Je fakt, že tenhle motor nemá v nízkých otáčkach moc síly.

Re: Chyba P0420 - nízká účinnost katalyzátoru

PoslaťNapísal: Štv 31. Mar 2011, 15:09
od vlkous
Tak bohužel palubní počítač to nemá, musím jedině vzít plnou a potom to vypočítat.
Chystám až tohle opravím. A to doufám, že brzy, zkusit si ten palubak zapojit. Viděl jsem, že to lze i dodatečně.
OTÁZKA č.1: Kluci jen podotázka, když mám displej s časem, datumem i teplotou a píše otevření dveří je to typ B?

A te´dkom k závadě:
Volal jsem do servisu, tak po namontování nové zapalovací lišty se problém odstranil a už to nepíše chybu se zapalováním.
Problém ohřevu lambdy přetrvává.
Otázka č.2: Pokoušejí se to opravit a to nevím zda je to možné?
Zítra to prý bude, tak dám vědět.

Re: Chyba P0420 - nízká účinnost katalyzátoru

PoslaťNapísal: Štv 31. Mar 2011, 18:46
od rosta12345
opravit to je možné pokud není problém přímo v lambdě ale v kabeláži k ní

Re: Chyba P0420 - nízká účinnost katalyzátoru

PoslaťNapísal: Štv 31. Mar 2011, 18:52
od petr_xs
Typy displejů jsou popsané v návodu - str. 41-45.

Re: Chyba P0420 - nízká účinnost katalyzátoru

PoslaťNapísal: Štv 31. Mar 2011, 19:10
od vlkous
Tak ten displej vypadá, že je to jen Ačko, podle těch hlášek. A potom to taky vypadá, že Bčko dva řádky a já si myslím, že mám jen jeden.

Re: Chyba P0420 - nízká účinnost katalyzátoru

PoslaťNapísal: Sob 2. Apr 2011, 16:17
od vlkous
Tak pánové, včera jsem si vyzvedl auto.
Zapalovací lišta nová, auto jede o poznání lépa a už se mi jeví živější.
Porucha pořád svítí, už to dělá jen ta lambda a pořád motor jetš v těch otáčkách nad 4000 píská. Tvrdí, že může být díra ve výfuku a potom blbne i ta porucha s lambdou.
V pondělí auto vracím do servisu, poté budu dále informovat.