Stránka 1 z 1

Klepání v zahřátém motoru

PoslaťNapísal: Štv 28. Apr 2011, 13:21
od Vaclav
Zdravím, omlouvám se, že zakládám nové téma, ale nenašel jsem v tomto fóru téma, kam bych zařadil můj problém (objevil jsem ho pouze v uzavřeném fóru do r. 2009, ale ani tam jsem se nedopátral uspokojivé odpovědi - pokud se dá vůbec bez bližší kontroly motoru v servisu najít). Mám xsaru 1.4i z r. 2001. najeto cca 64000 km. Problém spočívá v tom, že po zahřátí se z motoru ozývá při přidání plynu, hlavně při rozjíždění nepravidelný kelpotavý kovový zvuk (spíše rezonančního charakteru). Při ustálené jízdě je v tahu klepání slyšet stále, ale je znatelně slabší než při rozjíždění. Po sundání nohy z plynu klepání okamžitě mizí. Studený motor běží v pohodě bez cizích zvuků, ale jakmile se motor zahřeje na provozní teplotu, klepání se ozve. Vychází spíše z horní části motoru. Olej je TOTAL QUARTZ 7000 10W40, rozvody původní, ventily jsem zatím neseřizoval. Motor jinak běží pravidelně,ztrátu výkonu nepozoruji a spotřeba je v normálu. Byl bych vděčný, za jekékoliv poznatky, rady nebo zkušenosti zkušených uživatelů, kteří se s tímto problémem již setkali.
Předem děkuji.

Re: Klepání v zahřátém motoru

PoslaťNapísal: Štv 28. Apr 2011, 14:05
od miskod
Cau,
Neviem ci mali motory z roku 2001 hydrostely alebo nie. Ak nie, Urcite by som dal zmerat volu ventilov. Inak tieto motory v tahu cvrlikaju normalne. Mam uz druhe auto s tymto motorom a neriesim. Na druhom som musel nastavovat ventily, ale tam to mlatilo aj na volnobehu. Mal som namiesto auta sijaci stroj...:-)

Re: Klepání v zahřátém motoru

PoslaťNapísal: Štv 28. Apr 2011, 15:34
od Vaclav
Ahoj,
1.4i hydroštely nemají, vůle ventilů se seřizuje klasicky. Je to první věc na kterou se chci podívat. Volnoběh je v pohodě. Podle zvuku bych to spíš tipoval na nějakou uvolněnou řemenici nebo hřídel, je to takové kovové klepotání. Vzhledem k tomu celkem malému "náletu" km odhaduji, že vůle na klikovce by to snad neměla být.

Re: Klepání v zahřátém motoru

PoslaťNapísal: Pia 29. Apr 2011, 5:43
od Verdom
Tipoval bych to taky na velkou vůli na ventilu.
Prasklý kroužek dělá taky blbiny, ale to se moc nestává.
Zkus tomu ještě dát jiný typ benzínu. (power od shellu) jestli se projeví jiné oktanové číslo.

EDIT:
Nebo je znečištěná tryska a bude stačit nějaký pucovadlo, viz řešení zde:
viewtopic.php?f=54&t=9183&start=15

Re: Klepání v zahřátém motoru

PoslaťNapísal: Pon 2. Máj 2011, 8:57
od Vaclav
Tak jsem zkontroloval ventily. Sací všechny OK - 0,20 a výfukové 1x 0,50, 2x 0,45 a 1x 0,40. Po seřízení všech výfukových na 0,40 je klepání znatelně slabší a motor jde lépe za plynem. Zatím budu jezdit a nebudu to dále řešit. Ještě zkusím natankovat někde kvalitnější benzín, jestli se to nějak neprojeví. Děkuji všem za poznatky.

Re: Klepání v zahřátém motoru

PoslaťNapísal: Ned 21. Aug 2011, 11:45
od PSAservice
Při prudké změně otáček z volnoběhu do vyšších se ozve neobvyklý zvuk od ventilů? Jakoby výraznější procvaknutí ?

Re: Klepání v zahřátém motoru

PoslaťNapísal: Ned 21. Aug 2011, 13:08
od rosta12345
nevím ,ale myslíš že tazající čeká po takové době na odpověď,myslím že odpovídat na čtvrt roku a více staré dotazy nemá moc smysl :idea:

Re: Klepání v zahřátém motoru

PoslaťNapísal: Ned 21. Aug 2011, 13:23
od viteon
specialista se potřeboval vyjádřit a realizovat :D

Re: Klepání v zahřátém motoru

PoslaťNapísal: Ned 21. Aug 2011, 15:39
od PSAservice
asi špatné filtrování dám si příště pozor :ooo: Ale když je to problém všech těhlech motorů tak i kdyby to bylo starý 2 roky tak se třeba někdo přidá.

Re: Klepání v zahřátém motoru

PoslaťNapísal: Štv 25. Aug 2011, 21:25
od Viki
Nic ve zlém, ale pokud tady jen sbíráš rozumy, tak nezapomeň na alternátor, někdy dokáže dělat divy, např. se ložisko "točí" i s futrem a dělá pěkný pazvuky, známe i případ, že nešlo auto nastartovat, startér s tím prostě už "neotočil". Ahojky Viki

Re: Klepání v zahřátém motoru 1,8 benzin

PoslaťNapísal: Pon 30. Júl 2012, 12:51
od lucinka72
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat - mám xsaru 1,8, 66kw, rok 2000 - po nastartování mi "něco" klepe v motoru, vychází to z části kde je vzduchový filtr. Zvuk je jako by něco klepalo pravidelně o plast (šicí stroj), když přidám plyn tak klepání není slyšet. Několik mechaniků mi říkalo kdyby to byly ventily tak by byl zvuk jiný a stupňoval by se. Po výměně všech filtrů, svíček a zap. kabelů klepání mírně zesláblo, po výměně rozvodů a vodní pumpy také zesláblo ale pořád klepe.
nevíte někdo čím by to mohlo být?