Motor 1.6i 8V - postřehy a zkušenosti

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Motor 1.6i 8V - postřehy a zkušenosti

Poslaťod Baggio88 » Štv 26. Máj 2011, 18:44

Jelikož jsem tu našel jen málo informací o tomto motrou, založil jsem toto téma aby jsme se zde dozvěděl více. Jestli máte někdo nějaké zkušenosti nebo postřehy na co si dát pozor a čemu věnovat pozornost budu velice rád jesli je sem hodíte. :wink: Předem všem aktérům moc děkuj za rady a tipy.
Baggio88
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 38
Registrovaný: Uto 24. Máj 2011, 17:37
Bydlisko: Třebíč
Vůz: Citroen Xsara 1.6i 65Kw

Re: Motor 1.6i 8V - postřehy a zkušenosti

Poslaťod mio » Štv 26. Máj 2011, 19:35

Motor je konstrukcí totožný s 1.4 a vlastně i s 1.1 které se montovaly už do ax a 205 ." Klasika"po technické stránce, nemá se co pokazit když se s ním slušně zachází. Občas je nutná kontrola a seřízení ventilů , časté je ztvrdnutí gufer na ventilech následně zvýšená spotřeba oleje (poznáš podle modrého obláčku z výfuku po studeném startu). Nesmíš ho samozřejmě uvařit , pak tě čeká po čase výměna těsnění pod hlavou.
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1266
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Motor 1.6i 8V - postřehy a zkušenosti

Poslaťod Baggio88 » Štv 26. Máj 2011, 19:43

Takže v podstatě bezproblémovej motor?
Baggio88
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 38
Registrovaný: Uto 24. Máj 2011, 17:37
Bydlisko: Třebíč
Vůz: Citroen Xsara 1.6i 65Kw

Re: Motor 1.6i 8V - postřehy a zkušenosti

Poslaťod Verdom » Pia 27. Máj 2011, 10:50

Ta těsnění pod hlavou zlobila i pokud si to neuvařil. vpravo vpředu to čas od času sáklo.
Je to tam velmi slabé a prostřelí se to ven.
Samozřejmě krokový motorek, ale ten je i na jiných kubaturách.
.Obrázok
Obrázok užívateľa
Verdom
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 714
Registrovaný: Pia 9. Sep 2005, 10:22
Bydlisko: Jablonec n.N
Vůz: Xsara I 1.4 break, Peugeot 308SW Vti

Re: Motor 1.6i 8V - postřehy a zkušenosti

Poslaťod Baggio88 » Pia 27. Máj 2011, 14:19

Krokovej motorek je potíž i Renaultů 19 co jsem měl předtím :-(
Baggio88
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 38
Registrovaný: Uto 24. Máj 2011, 17:37
Bydlisko: Třebíč
Vůz: Citroen Xsara 1.6i 65Kw

Re: Motor 1.6i 8V - postřehy a zkušenosti

Poslaťod lukas81 » Ned 12. Jún 2011, 19:40

Zdravím všechny tak o těch guferech je to pravda prptože ten problém mám a ted ještě asi aji ten krokovej motorek začíná zlobit tak bych chtěl poprosit někoho kdo už ho na tenhle motor sháněl tak jestli by neporadil kde ho sehnat.Nějak se mi nedaří ho najít.
Xsara I 12/1998 tmavě modrá metalíza.Ted už Berlingo.
lukas81
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 77
Registrovaný: Sob 7. Nov 2009, 18:30
Bydlisko: Boskovice
Vůz: citroen Berlingo 2.0 hdi 2003

Re: Motor 1.6i 8V - postřehy a zkušenosti

Poslaťod Kostěj » Pon 13. Jún 2011, 10:58

Kromě pravidelných výměn oleje a filtrů jsem nebyl nucen nic řešit, takže maximální spokojenost - olej nežere, tichý, slušný výkon, dlouhodobá spotřeba nyní kolem 7.6 l (z 80-ti % městský provoz), při delších trasách 6.1 až 6.6 l, zatím naprosto spolehlivý (klepu na dřevo).
Citroen Xsara Picasso 1.8i16V Exclusive (2001)
Kostěj
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 70
Registrovaný: Pon 29. Jan 2007, 19:44
Bydlisko: Valašské království
Vůz: Citroen Xsara Picasso 1.8i16V (2001)

Re: Motor 1.6i 8V - postřehy a zkušenosti

Poslaťod Thomas11 » Pon 13. Jún 2011, 12:56

lukas81: Já sem ho kupoval tady: http://www.pop-art.cz/AhxPagPrdDet.aspx?PrdRc=35840
Xsara 1.6i Exclusive, r.v.1999
Xsara Break 1.6 16V Exclusive, r.v.2001
Thomas11
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 84
Registrovaný: Str 3. Jan 2007, 11:53
Bydlisko: Znojmo
Vůz: Xsara 1.6i Exclusive r.v.1999 a Xsara Break 1.6 16V Exclusive r.v.2001

Re: Motor 1.6i 8V - postřehy a zkušenosti

Poslaťod michal27089 » Str 7. Dec 2011, 20:51

Caute sa,ak mozem poprosit skuste mi poradit ak viete ako nato prosim.Mam problem z elektrikou,aspon myslim ze jeto el. pretoze ked vypnem motor tak sa mi ozve take akoby skratovanie od motora a vychadza to z pravej strany ako je nadobka na servo,niesom si isty co to moze bit,vl.som bezradny a v teme elektrika som sa snazil dopatrat co to moze bit ale nitko mi neporadil preto by som vas rad poprosil o radu velmi pekne dakujem :)
michal27089
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 236
Registrovaný: Štv 2. Jún 2011, 12:12
Bydlisko: Žilina
Vůz: Citroen xsara 1,6i 8V r.v.2000 copue

Re: Motor 1.6i 8V - postřehy a zkušenosti

Poslaťod Rob2 » Štv 8. Dec 2011, 9:01

Až Tě bude trápit to, co mne, tj. nepravidelný chod, podívej se na "xsara 1.6i 8v 70kw obcasne cukanie - cukání". Není to stále dořešené, ale jistý postup se zdařil. Zatím je to prý (jezdí tím ženská část rodiny - já mám vozík svůj) dobré. Jo, a musel jsem koupit jinou rozvodovou sadu, protože nově namontovaná naváděla nekorektně řemen. Druhá již OK. Asi špatně zúhlovaná kladka z výroby, která nemá vedení řemenu, a tak je řemen veden pouze na klice. Potom stačí malá úhlová odchylka dosedací plocha/rotační část kladky, a je to v p.... Obě sady značkové a rozhodně ne nejlevnější, dosedací plocha na bloku i kladkách pochopitejně v pořádku a čisté, kladky dotažené předepsaným momentem. Potom si něco kup :(
Rob2
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 24
Registrovaný: Ned 25. Sep 2011, 19:30
Bydlisko: Nové Město na Moravě
Vůz: Xsara 1.6i 1999

Re: Motor 1.6i 8V - postřehy a zkušenosti

Poslaťod Stančík » Sob 17. Dec 2011, 18:52

Tiež som spokojný,ano je pravda že je náchylnejší na praskanie tesnenia pod hlavou a pri cúračkách a voľnobehu voda hned vyskočí,na rozdiel od 16V.Naproti tomu mi nikdy nevystrelil olej cez mierku a to chodím krátke trasy a mám skoro 200tis km.
Xsara1,rv99,1,8i,benzín,coupe,bez klimy
Stančík
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 131
Registrovaný: Sob 4. Okt 2008, 20:12
Bydlisko: Banská Bystrica-Sásová
Vůz: X1,1999,1,8i,benzín,66kW,čierne coupe,bez klimy

Re: Motor 1.6i 8V - postřehy a zkušenosti

Poslaťod Baggio88 » Sob 17. Dec 2011, 19:07

No zatím Sáru nemám moc dlouho (asi 5000km) ale s tím vyskakováním teploty při couračkách a na volnoběhu to se mi teda ještě nestalo. Spíš mě trápil opačnej problém. Motor byl furt studenej a jen při trase delší jak 20 km jsem se dostal na těch 90. Po výměně termostatu vše v naprostém pořdáku. Po ohřátí na provozní teplotu si motor drží vpodstatě stále těch 90 a jen zřídka se dostanu nad. A když jo tak sahary hned spustí a motor správně ochladí.
Baggio88
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 38
Registrovaný: Uto 24. Máj 2011, 17:37
Bydlisko: Třebíč
Vůz: Citroen Xsara 1.6i 65Kw

Re: Motor 1.6i 8V - postřehy a zkušenosti

Poslaťod Axel » Pon 2. Jan 2012, 13:08

Rovnako nemám problém s prehrievaním (klop klop klop). Už sme šli aj letných 20km na jednotke do kopca a teplomer sa nepohol z troch čiarok vyššie...
Cestami aj necestami @ Obrázok
Necestami aj cestami so Skautom pod zadkom @ Obrázok
Axel
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 520
Registrovaný: Uto 16. Feb 2010, 14:18
Bydlisko: Slovensko, Kosice
Vůz: Xsara Picasso Spec 1.6 benzin 70kW rok 2005 + EX Xsara Picasso Exclusive 2.0 HDi 66kW rok 2002

Re: Motor 1.6i 8V - postřehy a zkušenosti

Poslaťod xeonxeon » Pon 23. Jan 2012, 11:04

ja s teplotou nemam sebemensi problem po te co jsem dal novou vodni pumpu... motor se mi behem 3-5km i pri pocasi jake je ted 0-5stupnu zahreje na 88-90stupnu... topi po ujeti cca 1km... a chlazeni super kdyz jedu t kopce sundam nohu z plynu a zachvili mam na teplomeru pod 90.. dle meho nazoru pohodove auto pro zacatecnika(cca 4tis km vlhke razitko na ridicaku) nemenil bych za jine auto.. spotreba 7,5-8 v tomto pocasi...
xeonxeon
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 52
Registrovaný: Uto 12. Júl 2011, 18:07
Bydlisko: litoměřice
Vůz: citroen xsara 1998, 1,6, 65kw kombik

Re: Motor 1.6i 8V - postřehy a zkušenosti

Poslaťod frgy » Str 25. Jan 2012, 22:26

Zdravím, mám Xsarku od roku 2004, kupoval jsem jí a měla natočeno 103tis, tedˇmám 185. Nejdřív pozitiva : spotřeba 6,8 (když jedu dálky po dálnici) - 7,5 ( v zimě krátké popojížďky plus než oškrábu skla tak mám zapnutý motor a ohřívám si vnitřek. Když jedu sám dá se i trochu závodit. Naloženy 4 kola na střeše plný kufr + manželka a děti a Sárinka si jen přede ani se nezadýchává a z místa A dojede do místa B naprosto v pohodě. Takže spokojenost naprostá !!! Teď negativa : odvětrání klikové hřídele=olej při velkým mrazu pokud je odvětrání zasrané vyletí měrkou, (stalo se mi jednou) ve 150tis km jsem kvůli kapce jako padesátikoruna na zemi pod motorem měnil těsnění mezi motorem a převodovkou (když už to bylo rozebrané tak šla i spojka a bylo to za 6tis Kč) a teď v létě 2011 mi ruplo tesnění pod hlavou a začal téct chladič tak z toho bylo opět 6tis. Jinak vše původní tak jak jsem to koupil. Když to srovnám se svým předchozím autem což byla Škoda Forman kde jsem za 2 a půl roku dal do auta 40tis Kč a najel taky 40 tis km :x :cry: :( je to nebe a dudy. :D :) 8). Na 95% až budu kupovat další jeté auto to bude opět Citronek pokud se nevyskytne lepší a výhodnější nabídka.


99 1.8i 66kW červená metal. dovoz F Xsarácké podložky pod SPZ
frgy
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 127
Registrovaný: Ned 12. Mar 2006, 21:11
Bydlisko: Přeštice
Vůz: Xsara 1.8i 1999, Škoda Fabia combi 1.4i 16V

Ďalší

Späť na Motor - benzín

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 14 hostia