od zanzara2 » Pon 8. Apr 2013, 11:41
Originál výfuk si montuje málokdo. Původní u Citroenu vydrží 5 a více let podle toho, kdy a jak se vozidlo provozuje. Měnit výfuk za nejlevnější, většinou původem z Polska se nevyplácí, protože jednak často mívají konstrukční problémy a obtížné je vůbec namontovat. Musel jsem jednou předělávat jeden z držáků zadního dílů výfuku na Evasiona 2.0HDi. Může být problém v propustnosti plynů - potrubí kapacitně nezvládá výkon nebo ve zvukovém projevu. Kromě toho, kvůli nízké protikorozní ochraně takový výrobek bude sloužit nejvíce 2 roky.
Pokud by někdo chtěl shánět výfuk na netu dejte si pozor na výběr vhodného dílu. Např., na mojí Xsaru VTS se montovaly dva různé provedení. Při montáži svépomoci určitě použijte tmel na spoje, jinak mohou "syčet". Na svorky na na závity - měděnou pastu, může se to hodit, až bude třeba po čase zas demontovat. V mém případě, dva roky po montáži výfuku jsem měnil zadní nápravu a použití zmíněné pasty se mi vyplatilo. Demontáž výfuku byla hračka.
Osobně mám dobré zkušenosti se značkami Bosal a Walker (Oba Belgie, pokud vím). Montoval jsem je na Evasion, Xsaru a na Saxo. Dobrý poměr cena/kvalita.
-- přidáno pon 8. dub 2013, 12:47 --
Z mé osobní zkušenosti bych typoval na děravé koleno prvního dílu u katu. Projevuje se za nízkých otáček a docela řve. Díra velikosti jedno koruny je docela slyšet.
VW Passat B5 1.9TDI PD 2000r.v.
Citroen Evasion 2.0HDI 2000r.v.
Citroen Xsara I 1.8i VTS 1999r.v.