otacky pri volnobehu

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: otacky pri volnobehu

Poslaťod šíma » Štv 21. Jan 2010, 0:11

MP píše:
šíma píše:zajímá mě, jestli je to práce řídící jednotky, proč si sama zvyšuje volnoběžné otáčky ...

1.9 TD žádnou řídící jednotku nemá , je to ten nejjednodušší a nejspolehlivější diesel ...


Dobrá, řídící jednotku tedy škrtám. Nicméně termosytič si představuji tak, že obohacuje směs pro snadný studený start. Tak tomu aspoň bylo v dřevních dobách automobilizmu (nerozlišuji v tuto chvíli naftu a benzín, natolik tomu nerozumím). Ale teď, když motory startují na první otočení statrtéru by se zdálo, že není třeba. Jestliže termosytič tahá za lanko (pod lankem od plynu - viz fotky) a dělá neplechu s otáčkami volnoběhu, zdálo by se k věci ho vyřadit z provozu a byl by pokoj. Jenže je to opravdu tak jednoduché? Nevím jestli u "dízlu" existuje něco jako bohatost směsi, ale pokud ano, tak vadný sytič pere do motoru bohatší směs a musí zákonitě způsobovat vyšší spotřebu. Takže pryč s ním? Lanko, resp. jeho zarážka se dá upravit tak, že na volnoběh nebude mít žádný vliv. Teď jen jestli je to dobře, nebo špatně...
Xsarinka Brejček 1,9 TD stříbrná. Montovaná v únoru 1999 a v dubnu stejného roku začala polykat kilometry v Italském Rimini. V roce 2009 zavlečena do ČR, kde se jí posléze ujal jeden dobrý člověk.
šíma
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 110
Registrovaný: Pon 26. Okt 2009, 19:53
Bydlisko: Praha
Vůz: Xsarinka Brejček 1,9 TD montovaná 2/99

Re: otacky pri volnobehu

Poslaťod Kleki » Štv 21. Jan 2010, 10:20

Mám kolegu , čo má takú istú xsaru 1 ako ja 1.9 TD , má už viac ako 2 roky nefunkčný termostič , ale má to lánko uvolnené ako keď je zohriaty motor a funguje bez problémov. Akurát pri veľmi nízkych teplotách -10 a nižšie ihneď po naštartovaní má otáčky okolo 700-800 a nepravidelný chod, chvíľu mu to tak beží asi 2-3 minúty a potom sa otáčky dostanú na 850. Ja osobne si myslím , že ten termositič tam opodstatnenie má , prečo by ho tam asi francúzi montovali.
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Obrázok užívateľa
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1228
Registrovaný: Ned 26. Okt 2008, 14:24
Bydlisko: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: otacky pri volnobehu

Poslaťod MP » Štv 21. Jan 2010, 18:45

Když se koukneš na tu fotku co jsem tam dával , tak vidíš že konec lanka od termosytiče je uchycenej k páčce kterou se štelujou volnoběžný otáčky , takže když je zima , to lanko přitáhne tu páčku a pouze se zvednou otáčky volnoběhu . Bohatost se nemění ... Jak se voda zahřeje , lanko povolí a páčka se zarazí o dorazovej šroubek , kterým jsou vyladěný volnoběžný otáčky teplýho motoru . Pokud ti termosytič nemaká tak budeš mít ty otáčky furt stejný .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Obrázok
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Obrázok užívateľa
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4272
Registrovaný: Pon 16. Jan 2006, 14:45
Bydlisko: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011 (ex: Xsara 1.9 TD - 1998 , C5 Break 2.0 HDi - 2004 )

Re: otacky pri volnobehu

Poslaťod robo27 » Štv 21. Jan 2010, 20:21

Keď som jazdil bez termosytiča tak v lete to vôbec nevadilo ale na jeseň to začalo a tým som vlastne aj prišiel na to že mi tam chýba...

Motor po studenom štarte viac klepotal, vysoké vybracie - jednoducho trpel motor a aj vodič. Naopak keď je funkčný tak pri studenom motore - cca od 10 stupňov nižšie po štarte pridá otáčky a postupne ako sa motor zohreje tie otáčky klesnú na normálnu úroveň. bavíme sa tu možno o rozmedzí cca 850 až 1000 otáčok za minútu....

Mne osobne po tom ako som to opravil tak sa lepšie jazdilo, či to bolo funkčné alebo nie spotreba sa nemenila alebo som to nepostrehol.....

V mojom prípade sa o liter zvýšila na mojej 1. xsare spotreba po tom čo výlučne sňou začala jazdiť manželka.... :)
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 363
Registrovaný: Štv 8. Máj 2008, 17:51
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: otacky pri volnobehu

Poslaťod šíma » Pia 22. Jan 2010, 14:21

Takže jsem si pohrál se svým opačně fungujícím (resp. nefungujícím) termosytičem (nejdřív nízké a po zahřátí vyšší otáčky), posunul jsem doraz na lanku a výsledek je ten, že studený motor má po nastartování asi 750 ot./min a do dvou minut vyleze na cca 900 ot./min a pak už se volnoběžné otáčky nemění. Jestli opravdu jak se zdá termosytič pouze přidává otáčky studenému motoru, vzhledem k tomu, že člově stejně obvykle hned jede, nevidím důvod termosytič opravovat, kromě jediného důvodu a to, že mi z princpu vadí, když mi na autě něco nefunguje. Nicméně záležitost zatím odkládám.
Xsarinka Brejček 1,9 TD stříbrná. Montovaná v únoru 1999 a v dubnu stejného roku začala polykat kilometry v Italském Rimini. V roce 2009 zavlečena do ČR, kde se jí posléze ujal jeden dobrý člověk.
šíma
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 110
Registrovaný: Pon 26. Okt 2009, 19:53
Bydlisko: Praha
Vůz: Xsarinka Brejček 1,9 TD montovaná 2/99

Re: otacky pri volnobehu

Poslaťod šíma » Pia 29. Jan 2010, 11:13

Kolegáčkové, v "mototechně" v Sudoměřské (Praha) mi nabízejí termosytič (mám čerpadlo Lukáše) za litr. Zdá se mi to trochu moc za věc bez které se dá žít. Nemá někdo lepší typ? Předpokládám, že opravit to nejde...
Xsarinka Brejček 1,9 TD stříbrná. Montovaná v únoru 1999 a v dubnu stejného roku začala polykat kilometry v Italském Rimini. V roce 2009 zavlečena do ČR, kde se jí posléze ujal jeden dobrý člověk.
šíma
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 110
Registrovaný: Pon 26. Okt 2009, 19:53
Bydlisko: Praha
Vůz: Xsarinka Brejček 1,9 TD montovaná 2/99

Re: otacky pri volnobehu

Poslaťod MP » Pia 29. Jan 2010, 11:45

Opravit to fakt nejde...
Já ho kupoval za cca 350 kaček ... litr bych za to nedal . Nebo jsem si mohl vymontovat za dvě kilča z vraku , takže ten rozdíl nebyl takovej abych nekoupil novej .
Myslím že mezi termosytičem k Lucasu a k Bosch je rozdíl pouze v délce toho bowdenu . Nevím kterej je delší .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Obrázok
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Obrázok užívateľa
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4272
Registrovaný: Pon 16. Jan 2006, 14:45
Bydlisko: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011 (ex: Xsara 1.9 TD - 1998 , C5 Break 2.0 HDi - 2004 )

Re: otacky pri volnobehu

Poslaťod Logan » Pon 3. Sep 2018, 12:56

MP píše:Viz zde:
http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=7&t=4423&p=45434&hilit=termosyti%C4%8D#p45434

Na čerpadle Lucas se volnoběh ladí tou páčkou ve žlutým kolečku . Ty červený popisky jsou k tomu tématu z kterýho jsem použil fotku ( termosytič - ovládání volnoběhu u studenýho motoru )


Ahoj,

stejná otázka jako v jednom tématu vedle. Nemáš náhodou někde zálohované tyto fotky? Docela rád bych zvedl otáčky, po koupi auta jsem zjistil, že je mám podle otáčkoměru cca na 750 a při spuštění klimatizace mi otáčky padají a jsou nepravidelná při volnoběhu.

Díky!
Logan
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 14
Registrovaný: Pon 3. Sep 2018, 12:46
Bydlisko: Havířov
Vůz: Xsara Break, 1.9 TD, 1999

Re: otacky pri volnobehu

Poslaťod Logan » Pia 10. Máj 2019, 17:59

Takže se vracím s otázkou - ty volnoběžné otáčky se regulují pomocí toho v červeném oválu? :) Nepamatujete někdo?

https://imgur.com/a/ifZ3DBo
Logan
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 14
Registrovaný: Pon 3. Sep 2018, 12:46
Bydlisko: Havířov
Vůz: Xsara Break, 1.9 TD, 1999

Predchádzajúci

Späť na Motor - diesel

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 2 hostia